Fascinace: BRABUS S73 S W140

Brabus 7.3S W140 (1991 – 1998) předek
Režim čtení

Firma Brabus byla založena v 1977. Je to firma, která se specializuje na úpravu Mercedesů. Za dobu jejího fungování vzniklo opravdu hodně modelů, některé se dokonce zapsaly do automobilové historie. Brabus je známý svými bláznivými úpravami, které přináší stovky koní navíc pro běžné Mercedesy. Pojďme se na jeden takový kousek podívat blíže…

Divoké devadesátky…

Představte si, že se píše rok 1991, a vy jste úspěšný mafián. Teda podnikatel… Pardon… Chcete si pořídit nějakou tu limuzínu, ale chcete něco, co nemůže mít každý. Něco speciálního… V úvahu připadá nedávno představený Mercedes – Benz Třídy S, přezdívaný “mamut”. Je tu verze 600 SEL / S600, coby vrchol nabídky, ale vy chcete ještě něco víc. Od toho tu jsou lidé z firmy Brabus. Oni v této době postavili nejrychlejší limuzínu na světě. Brabus 7.3 S je oficiálně zapsaný v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan své doby.

Po vzhledové stránce se toho příliš nezměnilo, šlo spíše o kosmetické drobnosti. Brabus má specifické dvacetipalcové hliníkové papuče. Mně osobně se běžné provedení W140ky zas tak nelíbí, ale verze od Brabusu je fakt povedená. Černé lakování v kombinaci se zatmavenými okny a chromovými koly působí až mafiánským dojmem. Černě lakovaná je i maska chladiče. Místo klasického zaměřovače je tu logo úpravce. Brabus má navíc ještě dvě větší koncovky výfuku. Což u běžné W140ky není. Tam jsou koncovky schované po nárazník.

Co se týká interiéru, tak tam je snad vše totožné s běžným Mercedesem třídy S W140. Šlo o vrchol německých luxusních limuzín, takže zde najdete ty nejlepší možné materiály. Od prvotřídní kůže po nejlepší možné dřevo. Tohle byla doba, kdy ani Mercedes nemusel šetřit. Tomu odpovídala i možná výbava. Mohli jste tu mít elektricky nastavitelná luxusní sedadla, automatickou dvouzónovou klimatizaci, fax, palubní telefon, analogové televize, lednici a tak dále. Jenže Brabus 7.3 S nabídl navíc ještě přehrávač kazet VHS.

Přemotorovaná bestie…

Pojďme konečně k tomu nejpodstatnějšímu. Nejvíce změn proběhlo právě pod kapotou. Brabus pohání atmosférický dvanáctiválec o objemu 7.3 litru. V Brabusu chtěli z V12ky vydolovat maximum a tak zvětšili i objem motoru. Zatímco S600 (6.0 V12) nabídla 394 koní a 570 Nm, Brabus měl k dispozici 582 koní a 772 Nm. Což v té době byl neskutečný masakr… Brabus 7.3S zvládl vypálit na stovku za 4,5 sekundy a zastavil se až ve 310 km/h. Pro porovnání S600 byla na stovce za 6,6 sekundy a omezovač jí zastavil na 250 km/h. Brabus sice nabídl neskutečný výkon a dynamiku, ale pořád to byla limuzína s hmotností daleko přes dvě tuny. Dostal tedy účinnější brzdový systém. Úpravou prošel i podvozek. Aby ne, když maximální rychlost Brabusu S73 je více než 300 km/h.

Brabus si za tento model nechal pořádně zaplatit. Údajně se cena pohybovala okolo osmi milionů korun. Tehdejších korun… Tohle auto je dnes velká rarita. Nikdo pořádně neví, kolik se těchto aut vyrobilo a kolik jich ještě vlastně jezdí. Tento konkrétní model se vyráběl sedm let. V roce 1998 byla výroba ukončena. Jedno ovšem je jisté… Tenhle Brabus píšu na seznam vysněných aut, která bych chtěl vlastnit.

Video jednoho z členů W140 klubu

Specifikace

🚘 – Brabus 7.3S W140
– 7.3 V12
🚗 – Pohon zadních kol, 5° Automat 
💪 – 428 kW, 772 Nm
– 4,5s  100km/h
🕛 – Max. 310 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod