Jak zase Menežer málem přišel o auto…

Odtahová služba Nonstop Plzeň, Miroslav Skála
Režim čtení

V minulém článku jsem Vám prozradil, jaké jsem měl trable ohledně rozvodů. Docela dlouho byl klid. Šestku jsem podrobil zatěžkávací zkoušce. Úspěšně absolvovala Audi Crew Camp. Už jsem si myslel, že se můj autíčkářský život vrací zpátky do starých dobrých kolejí.

Dlouho byl klid…

Jednoho dne při cestě z práce domů se stalo něco nečekaného. Auto odmítalo reagovat na pokyny plynového pedálu. Jakoby spadlo do nouzového režimu. Při jízdě do kopce nešlo překročit 3500 otáček. Bylo to zvláštní, nikdy předtím jsem se něčím takovým nesetkal. Hned druhý den jsem vyrazil za diagnostikou. Zajímalo mě, co mou milovanou zase trápí. Nicméně druhý den zase vše fungovalo, jak mělo. Po závadě ani památky, naštěstí diagnostika něco ukázala.

diagnostika

V paměti závad byly uloženy chyby spojené s polohou vačkového a klikového hřídele. Dále tam vyskočila chyba o mechanickém seřízení vačkového hřídele. Což mi bylo divné. Nedávno proběhla výměna rozvodů, že by přeskočil řetízek mezi vačkami? A tím se rozhodilo časování ventilů? Mě to nějak nesedí, auto už zase jede normálně. Rozhodl jsem se podívat na snímač polohy vačkové hřídele, na hallův snímač. Po demontáži ochranného krytu rozvodového řemene jsem prodělal menší infarkt.

Rozvodový řemen Audi A6
Po odklopení krytu rozvodového řemene jsem prodělal menší infarkt…

Vidím velký špatný…

Rozvodový řemen měl na jednom okraji vyrytou drážku. Drážka byla hluboká a vedla po celém obvodu řemenu, nechybělo moc a řemen by se roztrhl. Hned jsem to volal svému kamarádovi Mírovi, který moje manažerské plavidlo servisuje. Když jsem mu řekl, co se stalo, tak neváhal. Vzal svou odtahovku a během chvíle byl u mě doma. Naložili jsme šestku na odtahovku a vyrazili do dílny. Zpočátku mi nebylo moc do smíchu, myslel jsem si, že bude konečně klid a není tomu tak. Složili jsme auto z odtahovky, dotlačili ho na hever a začali rozebírat celý předek auta. Naštěstí už jsme to měli nacvičené z minula, takže demontáž šla fakt rychle.

Odtahová služba Nonstop Plzeň, Miroslav Skála
Poprvé na odtahovce…

Co se vlastně stalo?

Po odstrojení celého předku a všech možných krytů jsme objevili příčinu. V den, kdy Šestka ztratila výkon a nechtěla překročit 3500 otáček, se pomocná vodící kladka z napínací kladky, rozhodla opustit motorový prostor. Nikomu z nás není jasné, jak se něco takového může stát, ale stalo se. Největší záhadou je ovšem to, kde ta dotyčná kladka se šroubem vlastně je. Řekl bych, že jsem měl štěstí v neštěstí. Jelikož tenhle jev nenapáchal žádné větší škody. Odnesl to pouze řemen a napínací kladka. Motor se nepotkal ani se nerozhodilo časování ventilů. Po demontáži komponentů rozvodů jsme vše vyčistili. Znovu jsme nastavili rozvody na značky, proběhla montáž nové napínací kladky a nového rozvodového řemene. Následná kontrola prověřila jestli všechno funguje jak má. Provedli jsme testovací jízdu a vše nasvědčovalo tomu, že se záchrana povedla.

Aby toho nebylo málo…

Samozřejmě aby toho nebylo málo, tak do mě někdo nacouval… Poškodil mi přední nárazník a SPZku včetně rámečku. Musel to být větší naráz, poznávací značka je zmuchlaná jak papír od svačiny. Každopádně bych chtěl dotyčnému poděkovat za autogram.

Logo Audi
Díky moc…

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod