Mercedes-Benz CLK AMG GTR

Režim čtení

Model Mercedes-Benz CLK AMG GTR je považován za jeden z vůbec nejšílenějších výtvorů Německého úpravce AMG sídlícího v Affalterbachu. Firma Mercedes-AMG GmbH, známá spíše pod zkratkou “AMG”, je firma velmi úzce spolupracující s Mercedesem, pro něhož upravuje vozy jak po vizuální, tak i výkonové stránce.

Trocha historie

Koncem 90. let výše zmíněné dvě firmy sestrojili vůz, který se zapsal do historie automobilových závodů jako důrazná odpověď Mercedesu na tehdejší konkurenční vozy Porsche GT1. CLK GTR debutoval v závodě FIA GT Hockenheim 4 Hours roku 1997, kde z 22 závodů 17 vyhrál. Po tomto úspěchu se Mercedes rozhodl roku 1998 vůz upravit a použít jej také pro velmi známý závod 24 Hours of Le Mans (model CLK LM). Model CLK GTR měl navíc platnou homologaci, tudíž jej bylo možné potkat i na silnicích. Ne ale tak často, protože Mercedes vyrobil pouze 26 kusů, z nichž se do dneška dochovalo jen pár. Dvacet kusů bylo standardních a zbytek byly roadstery (6 kusů), z nichž jeden jediný byl upraven na pravostranné řízení pro tehdejšího sultána Bruneje.

Tento Méďa byl vybaven pádlovým řazením u volantu, které ale nebylo tak sofistikované, jak jej známe dnes – s dvojspojkou, ale bylo nutné používat ještě navíc spojkový pedál při každém startu a pokud jste nechtěli každých pár set kilometrů dělat generálku převodovky, tak i při běžném řazení.

Specifikace

Mercedes-Benz CLK AMG GTR měl v základní verzi 12-ti válec do “V” o objemu 6,9 litru s výkonem lehce přes 600 koní a pozdější ostřejší CLK GTR verze Super Sport měla taktéž V12 o objemu 7,3 litru o výkonu 655 koní. Obě verze měly motor uprostřed vozu a pohon zadní nápravy. Už základní verze měla stovku pod 4 vteřiny a maximálku 344km/h. Silniční verze CLK váží 1440kg, závodní verze měla lehounce přes 1000kg. Všechny modely CLK GTR byly vybaveny šestistupňovou sekvenční manuální převodovkou.

Jen pro zajímavost.. motor z verze Super Sport si našel později uplatnění i ve vozech Pagani Zonda 😉

Níže si můžete prohlédnout tuhle Affalterbachskou střelu ve vší své kráse!

Podobné články

Legendy: Toyota GT-One Road Version (TS020)

Toyota GT-One je asi to nejšílenější, co kdy Toyota vyrobila. Nebýt pravidel FIA, tak by tenhle skvost nevznikl. V devadesátých letech se vedení Toyoty rozhodlo nastoupit do vytrvalostních závodů Le Mans. Toyota toužila po vítězství v tomhle šampionátu. Vedení Toyota motorsport se rozhodlo obsadit monospost do kategeorie C, respektive GT1. Pro vstup do sezóny v roce 1998 bylo nutné vyrobit minimálně jeden homologační speciál. Hned na úvod musím prozradit, že Toyota se s tím moc nemazala.

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod