Recenze: Volvo S90 D5 AWD R-Design

Režim čtení

O mně je známo, že mám rád limuzíny respektive luxusní sedany. Zejména ty z Německa, ale dnes se společně podíváme na jednu limuzínu ze Švédska. Jedná se o Volvo S90, což je vlajková loď automobilky. S90ka se poprvé světu ukázala v roce 2016 jakožto nástupce modelu S80. Mnou testovaný kousek pochází z roku 2018. Jak na mě tenhle skandinávský luxusní sedan zapůsobil? Pojďme to zjistit…

Volvo podle mého gusta…

Co se týká vzhledu, tak tohle je opravdu paráda. Po vzhledové stránce S90ka vypadá opravdu skvěle. Tohle Volvo je elegantní, nebojím se říct až majestátní. Mně se starší Volva příliš nelíbila, ale na tohle bych se vydržel dívat hodiny. Bravo Volvo! Konečně Volvo, které se mi fakt líbí! Kousek, který jsem měl k dispozici byl vybaven sportovně střiženým paketem R-DESIGN. Až při pohledu z boku vám dojde, jak je tohle auto velké. Bez pár milimetrů má Volvo S90 pět metrů na délku. Jestli mě na tomhle autě něco zaujalo, tak je to zadní část vozu. Elegantní záď nabídne zajímavě tvarovaná zadní světla, která kombinují LEDky a klasické žárovky. Vpředu už najdeme jen LED technologii.

Pojďme do interiéru…

Po otevření velkých masivních dveří vás přivítá minimalistický interiér. Vzhledem k tomu, že jde o R-Design, tak tu máme příjemná sportovní sedadla, tříramenný multifunkční volant s logem R-Design. Stejné logo mají i nástupní prahy, které jsou navíc podsvícené. Středobod všeho je velká obrazovka infotainmentu, kterou najdeme uprostřed palubní desky. Zde se nastavuje a ovládá většina věcí. Od nastavení teploty klimatizace přes volbu asistentů až po rádio nebo změny vzhledu digitálních budíků. Volvo S90 je poměrně slušně vybaveno. Za zmínku určitě stojí třízónová automatická klimatizace, výhřev všech sedadel. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná. Dále tu najdeme head up displej, čtení dopravních značek včetně měřicích radarů, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů, parkovací senzory včetně parkovací kamery nebo třeba Pilot Assist. Přiznám se, že na interiér jsem si musel chvilku zvykat, protože to není úplně můj šálek kávy, jak se říká.

Není D5 jako D5…

Uvelebil jsem se na sedadle řidiče a probouzím k životu nejsilnější diesel. Nese označení sice D5, mnozí z vás by čekali pětiválec, ale je to bohužel jen čtyřválec… S90ka stejně jako ostatní Volva mají k dispozici maximálně čtyřválec. Bohužel je to taková daň dnešní doby. Volvo se rozhodlo vzdát se víceválcových motorů, za účelem vyšší bezpečnosti a nižších emisí…

Zpátky k motoru. Dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec má objem dva litry. Nabízí 235 koní a 480 Nm kroutícího momentu. Agregátu asistuje automatická osmistupňová převodovka Geartronic. Z nuly na stovku se dostanete za sedm sekund a maximální rychlost je 240 km/h. Poháněné jsou obě nápravy, za pomoci připojitelného pohonu všech s mezinápravovou spojkou. Motor jako takový má sil na rozdávání. Specialitou tohoto motoru je systém power pulse. Ten funguje tak, že vzduch ze vzduchového filtru míří do jakési tlakové nádoby nebo chcete-li láhve. Odtud pod tlakem míří k malému turbu, které pomáhá roztáčet. Což umožňuje lepší pružnost motoru.

Jak tohle Volvo vůbec jezdí?

Jízda jako taková je hlavně o komfortu a pohodě. S90ka si jen tak pluje po asfaltu. Jste odfiltrováni od zbytku světa. Drtivou většinu nerovností ani necítíte. Největší zásluhu na tom má speciální adaptivní podvozek. Na přední nápravě nalezneme adaptivní tlumiče s proměnnou tuhostí. Kdežto na zadní nápravě najdeme vzduchové odpružení. K mému překvapení, tato kombinace funguje dobře. Auto má k dispozici tři režimy. Eco, comfort a dynamic. K charakteru auta mi nejvíce sedí komfortní režim.

bezpečnostních vychytávek a technologií. Například je zde funkce Pilot Assist, která funguje jako takový autopilot. Která za určitých podmínek funguje skvěle. Je důležité aby silnice popřípadě dálnice byla čistá. Je také důležité aby na silnici bylo vodorovné dopravní značení, jinak řečeno je důležité aby byly vidět obě krajní čáry. Volvo díky kameře ve zpětném zrcátku a vyspělé technologii dokáže jet samo. Jenom sem tam musíte položit ruku na volant. Tuhle funkci oceníte hlavně na dlouhých cestách po dálnici. Nutno zmínit, že tento systém funguje do rychlosti 130 km/h.. Pokud jakkoliv zasáhnete, byť jen směrovkou, autopilot se vypne. 

Ovšem v režimu DYNAMIC se dá užít i dost zábavy. Při ostřejší jízdě nemáte pocit, že řídíte pětimetrovou limuzínu. Máte pocit, že řídíte mnohem menší auto. S90ka se zatáček nebojí, jen vás limituje její hmotnost. Řízení je přesné a má proměnlivou tuhost. Záleží na tom jakou rychlostí jedete. Při městském tempu je řízení lehoučké, ale při dálničním tempu respektive při ostřejší jízdě řízení zásadně ztuhne. Osmistupňový automat nemá problém ani s jedním stylem jízdy. Řadí rychle a hladce. Jediná věc, která vám trochu kazí dojem z auta je zvukový projev motoru. Bohužel je to pořád čtyřválcový diesel.

Za kolik to vlastně jezdí?

Výrobce udává 5,7l/100km ve městě, 4,3l/100 km mimo město a kombinovaná spotřeba paliva by měla být okolo 4,8 litru… V reálu se v kombinovaném režimu se pohybujete mezi 6 až 7 litry. Dokážete se dostat pod pět, ale pokud jezdíte svižně, počítejte s devíti litry.

Závěr…

Volvo S90 na mě udělalo opravdu skvělý dojem. Až mám dojem, že jsem se zamiloval… Volva moc v lásce nemám, ale tohle by mi doma nevadilo. Za S90ku má u mě Volvo velké plus. Je to parádní limuzína, která nabízí slušnou úroveň komfortu a výbavy. Jenom mě mrzí, že S90ka nemá v nabídce aspoň šestiválec. Tohle auto by si opravdu zasloužilo více než čtyři válce. A také ještě co bych vytknul je to, že veškeré nastavení vozu se provádí přes dotykový displej infotainmentu, což není zrovna ideální během jízdy… Na závěr bych chtěl poděkovat majiteli za půjčení tohoto krasavce! 

Pokud tě má tvorba baví, klikni sem pro více obsahu.

znaménko plus +

1) Nádherný design.
2) Komfortní podvozek.
3) Prostorný interiér.
4) Výkon a pružnost motoru.
5) Vysoká úroveň bezpečnosti.
6) Moc jich není
7) Zamiloval jsem se… 

znaménko mínus -

1) Zvukový projev motoru.
2) Vše se řeší přes infotainment.
3) Zasloužil by aspoň šestiválec.
4) Zasloužil by vzduchový podvozek.

Hodnocení : 4,7/5

🚘 – Volvo S90 D5 AWD R-Design
⛽ – 2.0 R4
🚗 – 4×4, 8° Geartronic
💪 – 173 kW, 480 Nm 
⏳ – 7s 👉 100 km/h 
🕛 – Max. 240 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod