Diskuzní fórum

nebo Registrovat abych mohl(a) psát příspěvky a vytvářet témata.

Mercedes-Benz CLK 500 aneb radost na 8 🙂

Zdravím každého zapáleného autíčkáře, který sem zavítal 🙂 Sice jsem již představil auto na profilu, ale proč nevyužít i prostor k tomu přímo určený. Bude to trochu obsáhlejší, tak se připravte 🙂

Roku 2019 jsem si nasadil brouka do hlavy a svoji milovanou Vectru B s V6, která prošla celkem 2x celolakem poslal v podstatě po dokončení do světa ( ano asi to byla zbytečná hloupost, ale co už )... Lákala mě představa koupě něčeho s atmosférickou V8 a začal jsem pokukovat po možnostech které trh nabízí. Chtěl jsem auto které bude v okolí raritní a neokoukané, něco co dokáže strhnout pozornost a vykouzlit úsměv.  Možností co vybrat nakonec nebylo mnoho a značka Mercedes měla všechno co jsem chtěl ( kupé, V8, zadní náhon, rarita ). Nakonec se objevil jednou právě inzerát na CLK 500, který mě velice zaujal a já vám nyní o tomto kousku můžu poreferovat.

Den koupě

 

Jedná se o typ s označením W209 (C209) vyrobený roku 2003 a jde o druhou generaci CLK. Jak již bylo zmíněno, pod kapotou bublá atmosférická V8 s objemem 5.0 litrů, výkonem 225kW a točivým momentem 460nm. Na dnešní poměry už nijak oslnivá čísla co do výkonu a bohužel do karet nehraje ani hmotnost která se šplhá k 1700kg, ale i přes to všechno bylo z 0-100 udávané zrychlení 5,7 sekundy. Spotřeba po okreskách a krátkých trasách je v průměru kolem 13,5l, při dálkové a stabilnější jízdě se dá dostat na 10-11l/100. O řazení se stará 5ti stupňová automatická převodovka (5G) s hydroměničem, která spotřebě též nepřidá a má na všechno dost času, její projev je prostě na pohodu, agresivita není její doménou 🙂 CLK je posazeno na kolech Carlsson o velikosti 19 palců s šířkou 8,5J a 10J na papučích 235/35 a 265/30, ET kol je doladěno na obou nápravách podložkami od síle 20mm, které jsou stejně jako kola zapsány v TP.

 

5.0 V8 (M113)

 

Designově mě na autě asi nejvíce stále baví absence B sloupku, takže při stažených oknech a zasunutém střešním okně máte okolo sebe ničím nerušený výhled a dostatečný přísun vzduchu 🙂 Bylo to taky v tu chvíli jediné CLK s AMG packetem k dispozici a i když faceliftová verze vypadá ještě o něco agresivněji díky ostřeji tvarovanému nárazníku, tak má i tato verze pořád očím co nabídnout. V AMG packetu jsou tu nárazníky, sportovní brzdy, perforovaná sedadla s logem a quad pipe s doinstalovanou elektronicky ovládanou klapkou za zadní nápravou, jelikož jsem se nespokojil se zvukovým projevem výfukové soustavy 🙂 ( video zde )

 

 

 

Interiér je v lehce udržovatelné béžové barvě 🙂 Volant byl dávaný zřejmě z jiného modelu, protože v jiných CLK jsem ho neviděl ( bude potřebovat přešít ). Na dnešní dobu se o audio stará již předpotopní systém Command 2.0 jehož výměna by znamenala kompletní překopání kabeláže, repra a zesilovače, jelikož je vše propojeno optikou. Tahle operace se odkládá z finančních důvodů na neurčito a o přenos hudby v moderním MP3 formátu se stará BT modul do AUX vstupu za 150,- korun 😀

 

Interier

 

Aktuálně jsem nainstaloval nový podspoiler od Maxtonu a v plánu je dost možná ještě výměna masky. Úprav designu bych rád ještě o něco víc, aby se sladila optická výška odpředu až dozadu, takže se mi honí hlavou nástavce z PE desky s vlastním designem a dozadu bych rád difuzor. Bohužel tuhle srandu vyrábí asi jen číňan a nechává si za to dost draze zaplatit :/ Nakonec bych to zakončil o něco větším spoilerem na kufru, jedná se ale o decentní ducktail, hliníkové křídlo zatím není na seznamu 🙂 Ve verzi DTM který se vyrobil v limitované sérii bylo pěkné decentní křídlo, bohužel to je nesehnatelná nebo extrémně drahá záležitost.

 

 

CLK se též vyrábělo ve verzi Black Series který má moc pěkný wide bodykit. Tahle sranda se dá pořídit v aftermarketu, ale instalace s lakem by vyšla na nesmysl, tudíž se spokojím se stavem bez bodykitu 🙂

Co se servisu a oprav týká, tak CLK jsem s tímto motorem a převodovkou kupoval právě kvůli spolehlivosti a robustnosti, bohužel to je můj první Mercedes a automat, takže jsem neměl dostatečné zkušenosti. Obecně se dá souhlasit s tím, že tento motor i převodovka jsou dostatečně spolehlivé jednotky, jenže nesmíte koupit auto po totálním praseti co vyjede převodovku do předsmrtného stavu a ta se vám potom celá vysype. Nutný byl tedy komplet repas... Rok výroby se taktéž už podepsal na dalších komponentech, takže po výměně je hromada věcí od řemenic, sahary a těsnění vík motoru, až po komplet výměnu střešního okna, páček blinkru a všemožných polámaných plastů. Poslední vetší rest je konečně výměna vyhrkaného JOM podvozku za snad lepší variantu, kterou bude stavítko od ap Sportfahrwerke.

 

 

Co říct závěrem ? CLK mi splnilo jeden z mých snů a i když s ním byli a jsou starosti ( jako s každým autem ), tak má pořád na svá léta kouzlo, umí vyčarovat úsměv na tváři a to za to občasné trápení stojí ( stejně se nám serou auta všem, takže je to jedno 🙂

Kdo jste dočetl až do konce tak blahopřeji a děkuji, omlouvám se za chyby které najdete a třeba se někde potkáme osobně a poklábosíme, budu se těšit 🙂

 

Poslední úpravy, co jsi dělal, to posunuly hrozně dopředu 🙂 Vypadá fakt dravě. Vždy mě fascinuje ta absence sloupků, to je prostě mazec 😀 Krásný auto Michale, jsme rádi, že Tě máme v v bandě!

Zakladatel projektu DriveZone a vášnivý petrolhead.
Plánuješ koupi ojetiny? Nekupuj zajíce v pytli! Prověř si její minulost přes CarVertical! CarVertical - Prověření vozu dle VIN nebo RZ
Back to top button