Lamborghini Sian 2020: První hybridní Lambo je nejvýkonnějším v historii

Režim čtení

Oficiální premiéra nového Lamborghini Sian je sice naplánována až na autosalon ve Frankfurtu, ale Italská automobilka Lamborghini se však nakonec rozhodla odhalit vůz ještě o týden dříve, respektive ihned po úniku fotografií na web a sociální sítě. Již z prvních fotografií je zřetelné, že bude mít stánek Lamborghini ve Frankfurtu co nabídnout.

Sian je v historii automobilky Lamborghini nejvýkonnějším sériovým vozem. Jedná se totiž o hybridní model. Nechybí mu ovšem ani klasický atmosférický dvanáctiválec o obsahu 6,5 litru, který již šlape i v modelu Aventador. Tato V12 je doplněna o moderního bratříčka se 48 voltovým mild-hybridním systémem. Elektromotor o výkonu 25 kW (34 koní) tak posouvá celkový výkon modelu na 602 kW (819 koní) a nepoužívá klasické baterie, ale kapacitory. To znamená, že nechá za zády i svého staršího bráchu Aventador SVJ s 566kW, který drží rekord na Nürburgringu.

Nejmodernější technologie je všude, nejen v prvním hybridním systému super kondenzátorů na světě. S karoserií z uhlíkových vláken, titanovými sacími ventily, aktivní aerodynamikou a pohonem zadních kol je Lamborghini nadále snem, kterého lze dosáhnout jen obtížně a je těžké ho i pronásledovat pro všechny ostatní super-sportovní vozy.

Co je mild-hybridní systém?

Paralelní hybrid umožňuje jízdu ve čtyřech režimech. Auto tak může pohánět spalovací motor v kombinaci s elektromotorem nebo pouze samotný elektromotor. A dále je zde ještě režim rekuperace brzdné energie a dobíjení akumulátoru elektromotorem. Pohon Lamba pouze a jen spalovacím motorem ale možný není. Elektromotor je tak u paralelního hybridu v roli pohonu a současně i generátoru střídavého proudu. Aby to mohlo fungovat, je třeba zajistit ve vybraných režimech jízdy oddělení spalovacího motoru od elektromotoru, k čemuž se používá třecí spojka.

Zrychlení

Sian má zrychlení z 0 na 100 km/h za stejných 2.8 sekundy, jako slabší Aventador. Vyšší výkon se ale projevuje při pružné akceleraci, kdy z rychlosti 30 km/h na 60 km/h zrychlí vůz o 0.2 sekundy rychleji a z rychlosti 70 km/h na 120 km/h o 1.2 sekundy rychleji. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na “pouhých” 350 km/h.

Karoserie

Agresivní vzhled se spoustou ostře řezaných linek, to je prostě Sian. Máme zde i netradičně tvarovaná světla oproti předchozím modelům. Ta jsou vpředu tvarovaná ve tvaru písmene Y a vzadu mají podobu šesti šestiúhelníků, které hrají v jedné harmonii s koncovkami výfuků.

Na zadní části jistě nepřehlédnete po stranách vozu karbonové “křidýlka” , zdobené číslem 63. Tyto křidýlka jsou zakončením výsuvného futuristického spoileru a číslo 63 značí, jak asi tušíte, počet vyrobených kusů.

Ano, pouze 63 kousků, které už nyní znají své budoucí majitele. Jeden tento skvost vyšel v základu na 83,6 mil. Kč. Říkám v základu, protože je to bez přičtení prvků z individualizačního programu Lamborghini Personam.

Dále zde jsou speciální větrací klapky, které se v případě, že se zvýší teplota okolo výfukového potrubí přes určitou hranici otevřou. Otevírají se vlivem tepla na materiál, nikoliv elektronicky.

Lambo Sian na Frankfurtské Motor Show 2019

Co je program Lambo Personam se můžete dozvědět v tomto videu:

Technické parametry Sianu:

  • Maximální rychlost: 350KM/h
  • Zrychlení 0-100km/h: 2,8s
  • Výkon: V12 6,5L 577KW 720NM + 48V 600A
  • Pohon: Elektronicky hlídaný 4-wheel systém pomocí Haldexu IV generace
  • Převodovka: 7st. s individuálním systémem řazení
  • Karoserie: celo-karbonová
  • Disky: přední R20 / zadní R21
  • Brzdy: přední 6-pístkové / zadní 4-pístkové

Galerii tohoto futuristického skvostu najdete níže!

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod