Fascinace: Audi A8 Coupé

Audi A8 je vlajková loď automobilky z Ingolstadtu. První generace této luxusní limuzíny se začala vyrábět v roce 1994. Bylo to první auto, které mělo karoserii z hliníku v sériové výrobě. Kromě standardního provedení tu byla verze long, která měla o 13 cm prodloužený rozvor. Jenže to nebylo všechno! Objevila se i sportovně střižená varianta S8 a v plánu bylo i velké luxusní coupé! Na to se dnes společně podíváme.

Velké luxusní coupé?

Audi nikdy před tím nic takového nezkusilo. Modelu A8 D2 se velmi dařilo a byla to svého času velmi oblíbená limuzína. Jenže Mercedes-Benz a vlastně i BMW měli ve svém portfoliu k vrcholným limuzínám i atraktivnější a stylovější alternativu. U BMW to byla řada 8 a u Mercedesu to byl model CL. Vedení se myšlenka velkého coupé zamlouvala, a tak se pustila do plánování.

A8 bez páru dveří.

Audi A8 Coupé, jak už název napovídá, vychází ze základního provedení luxusní limuzíny. Ovšem aby se z velkého sedanu stalo coupé, vyžadovalo to značnou řadu úprav. Stylová osmička přišla o zadní pár dveří, čímž se zkrátil rozvor náprav i celková délka vozu. Pořád se tu bavíme o délce mezi 4,8 až 4,9 metry. Dveře konceptu A8 Coupé mají původ v modelu Audi Cabriolet. S tím rozdílem, že byly upraveny pro rozměry konceptu. Jedná se o bezrámové dveře vyrobené z hliníkové konstrukce.

Přední i zadní část vozu se nijak neliší od základního provedení. Jediná změna, která se zde odehrála, jsou kryty zrcátek. Jedná se o hliníkové kryty zpětných zrcátek, které dobře známe ze sportovně střižených modelů automobilky. Mimo jiné stejná zrcátka měla i Audi S8. Koncept na promo fotografiích obouvá ikonické disky Audi Avus o průměru osmnácti palců. Finální provedení bylo obuto na leštěné sedmnáctky.

Luxus a komfort…

Ačkoliv karoserie prodělala nějaké úpravy, tak interiér zůstal takřka totožný. Audi A8 Coupé mělo být autem pro čtyři osoby. Jelikož se tu bavíme o Audi, tak uvnitř konceptu najdeme ty nejlepší možné materiály, které automobilka měla k dispozici. Tohle byla doba, kdy se na autech nešetřilo. Kožené čalounění bylo opravdu kožené, dřevodekor byl z pravého dřeva a kov byl fakt kov.

Bavíme se tu o největším a nejluxusnějším coupé od Audi. Kromě kvalitních materiálů a vysoké úrovně zpracování tu byla i bohatá výbava.

Pod kapotou…

Coupé mělo pod kapotou atmosférický osmiválec o objemu 4.2 litru. Osmihrnek produkuje 300 koní a 400 Nm kroutícího momentu. Tohle všechno zpracovává pětistupňová převodovka Tiptronic, která dále posílá veškerý kroutící moment na všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol – quattro.

Bohužel Audi nikdy neuvedlo bližší specifikace ohledně dynamiky a hmotnosti tohoto konceptu. Podle mě Audi A8 Coupé na tom bude velmi podobně jako Audi A8L. Přece jenom coupé získalo pár kilogramů navíc díky výztuhám v karoserii a na podvozku. Sprint na stovku zabere něco okolo sedmi vteřin a při 250 km/h se do toho vloží omezovač.

Vznikl jeden jediný kus!

Koncept měl premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 1997. Elegantní coupátko se tehdy postaralo o pořádný rozruch. Bohužel automobilka vyrobila pouze jeden jediný kus. Audi A8 Coupé tedy zůstalo pouze u konceptu. Audi později uvedlo, že nespustilo sériovou výrobu z jednoho důvodu. Měla obavy z nízkých prodejů. Tomu se vlastně u těchto typů aut ani nedivím. Takové BMW by mohlo vyprávět o prodejích své 8er.

Specifikace:

🚘 – Audi A8 Coupé
⛽️ – 4.2 V8 MPI
🚗 – quattro, 5° Tiptronic
💪 – 220 kW, 400 Nm
⌛️ – 7s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 250 km/h (el. omezeno)

Galerie:

Podobné články

Komentáře

Členové
Skupiny
Události
Fórum
Aplikace