Recenze: Audi Q7 4M

Audi Q7 4M recenze
Režim čtení

První SUV automobilky Audi byl model Q7. Byl světu představen v roce 2005. O deset let později přišla druhá generace, která se vyrábí do dneška. Jde o největší SUV z nabídky. Dostal jsem možnost, vyzkoušet jednu Audi Q7 druhé generace. Pojďme společně zjistit jaká vlastně je.

Druhá generace Audi Q7 přišla v roce 2015.

Je to ta hezčí…

Mnou zkoušený kousek pochází z roku 2017, je to verze před faceliftem. Z mého pohledu ta hezčí, sympatičtější. Pokud někdo v mém okolí řekne SUV, tak se mi automaticky vybaví Audi Q7. Takhle si já představuji typického zástupce této kategorie. Obří stodola majestátních rozměrů. Když už jsme u těch rozměrů. Na délku tohle Audi měří bezmála 5,1 metru. Šířka činí bez pár milimetrů rovné dva metry. Výška největšího zástupce SUV automobilky dosahuje necelých 1,8 metru. Rozvor náprav má takřka 3 metry. Auto má vzduchový podvozek. Světlá výška v základním nastavení činí 245 mm.

Q7 4M je menší než její předchůdce, nicméně pořád je to velká stodola.

Černá stodola ve slušivých papučích…

Začneme hezky od asfaltu. Tohle velké SUV je obuto do slušivých hliníkových papučí s pěti dvojitými paprsky o průměru 21 palců. Řekl bych, že autu sluší, jak japonci sushi. Ve spodní části nárazníku po stranách jsou falešné mřížky, které působí dost lacině a trochu kazí dojem z jinak povedeného celku. Mohutné přídi dominuje velká maska chladiče, která je lakovaná do černé barvy. Na masku navazují Matrix LED světlomety s charakterickým světelným podpisem. Mimochodem tento konkrétní kousek má příplatkový balíček S-line.

Falešné mřížky v předním nárazníku působí dost lacině…

Co to vlastně obnáší ? Ve zkratce, všechno, co je normálně chromové, se změnilo na černé. Teda až na logo výrobce. Kryty zpětných zrcátek prošly úpravou. Původní byly vyměněny za hliníkové z modelu SQ7. V zadní části vozu pak nalezneme dvě černé koncovky výfuku. Mezi nimi je naznačený difuzor. Samozřejmě ani vzadu nechybí světlomety s LED technologií. Mimo jiné je zde funkce dynamických směrovek. Škoda, že jen vzadu… Mimochodem, věděli jste, že Audi Q7 druhé generace bylo jedno z prvních aut, které tuto vymoženost dostalo do výbavy?

Nemůžu si pomoct, ale na tom autě prostě něco je!

Pojďme do interiéru…

Otvírám mohutné dveře a usedám do celokoženého křesla s logem S-line. Přední sedadla jsou kompletně elektricky nastavitelná. Po nastavení sedadla, si vás auto změří pomocí bočnic sedadla. Nastaví vám boční vedení sedadel tak, aby jste se cítili komfortně. Hodně mile mě to překvapilo. Interiér je příjemně vzdušný a prostorný. Působí takovým minimalistickým dojmem. V Audi Q7 druhé generace sedím poprvé v životě, ale mám pocit, jako kdybych už tu byl. Nemusím špekulovat nad tím, kde co je. Vše je logicky uspořádané. Tím pádem nemusíte dlouho přemýšlet nad tím, jak se daná věc ovládá.

Interiér je prostorný a utulný.

Výplně dveří se skládají z kůže, alcantary a tmavého dřevěného dekoru. Ovšem místy narazíte i na měkčený plast. Vůbec si nepřipadám, že sedím v největším SUV automobilky. Když už jsem konečně uvelebil svou pupkatou tělesnou schránku, tak bych vám mohl říct něco o výbavě tohoto kousku.

Ani vzadu si nebudete stěžovat na nedostatek místa.

Bohatá výbava…

Co se týče výbavy, je zde toho opravdu hodně. Před sebou mám tříramenný multifunkční volant s pádly. Již zmíněná kožená sedadla mají výhřev. Dále tu najdeme adaptivní tempomat, čtyřzónovou klimatizaci, hudební aparaturu od BOSE, elektricky ovládané páté dveře, vyjíždějící displej s infotainmentem MMI, parkovací kamera nebo hromada bezpečnostních asistentů. Je tu například asistent sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent nebo sjíždění z kopce. Nechybí zde ani antikolizní asistent, který se snaží zabránit nárazu nebo aspoň snížit možné následky nehody.  Za zmínku rozhodně stojí virtual cockpit, tedy digitální budíky. Tahle digitální přístrojovka vám zobrazí snad úplně všechno. Můžete si sami vybrat, co chcete mít před sebou. Od běžných ciferníků, přes palubní počítač nebo navigaci. Stačí stisknout tlačítko VIEW na volantu.

Audi nám už nějaký ten pátek ukazuje, kdo tu dělá nejlepší interiéry.

VIRTUAL COCKPIT

Co je pod kapotou?

Nadešel čas probudit k životu přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu tří litrů. Tenhle šestihrnek nabídne 272 koní a 600 Nm kroutícího momentu. Motoru asistuje osmistupňový automat Tiptronic. Poháněná jsou všechna kola za pomoci legendárního pohonu všech kol quattro. Z nuly na stovku se tahle dvoutunová stodola dostane za 6,3 sekundy. Maximální rychlost je 234 km/h.

Naftový třílitr je nejoblíbenější motorizace, proto ho má pod kapotou drtivá většina vyrobených Audi Q7.

Jak tohle vlastně jezdí?

Vyrážím z parkoviště, prodírám se městskou džunglí. Překvapuje mě s jakou lehkostí Audi Q7 proplouvá městem. Je to hlavně díky natáčecí zadní nápravě. Nebudu vás zatěžovat údaji o tom, v jakých stupních se zadní kola natáčí. Prostě jednoduše a stručně. Tahle vychytávka promění velké neohrabané SUV v obratný osobák. S Q7 se dobře manévruje až máte pocit, že řídíte mnohem menší auto. Což oceníte zejména při jízdě ve městě. Takové parkování u nákupáku je pak o dost jednodušší.

Audi Q7 v městské džungli.

Nájezd na dálnici…

Najíždím na dálnici, volím režim dynamic. Auto upustí měchy do nejnižší polohy. Změní se charakteristika pružení. Q7 začne být tužší nebo chcete-li tvrdší od podvozku. Řízení taktéž ztuhne, reakce na plynový pedál jsou ostřejší a celé auto je takové agilnější. Přestože jde o velkou a hezky tvarovanou krabici, tak jízda ve vyšších rychlostech není problém. Překvapilo mě, jak se tahle haraburda umí hýbat. Samotná Q7 4M má hmotnost okolo 2070 kg, což není málo. Nicméně motor je pružný a stodola se ochotně dere vpřed, kdykoliv jí požádáte. Řízení je sice lehce přeposilované, ale pořád víte, co dělají kola.

Audi Virtual Cockpit

Dostanete trochu zábavy!

Zajímavé je, že se tahle obluda ráda vrhá do zatáček. V rámci své kategorie to umí dost dobře. Pokud to přeženete nebo se dostanete na limit, tak vás čeká ohromná spousta nedotáčivosti. Chce to trochu citu pro svižnější jízdu. Pak dostanete i trochu té zábavy. Další faktor, který se vám snaží vyjít za každou cenu vstříc je převodovka. Pokud jedete klidně, o přeřazení ani nevíte. Když tomu začnete šlapat, tak reaguje rychle a v případě potřeby podrží zařazený rychlostní stupeň a čeká na váš povel. Tohle bych u SUVčka nečekal. Bravo Audi!

Příjemné svezení.

Takhle to má nejraději…

Audi Q7 druhé generace má nejraději klidné tempo. Nejčastěji jsem jezdil v režimu komfort. V tomto režimu je Q7 příjemně houpavá až plavná. Většinu nerovností ani necítíte, takhle to mám fakt rád.  Poklidné tempo po okreskách za doprovodu oblíbené hudby, která se k vám dostává přes hudební aparaturu BOSE. Pan BOSE hraje fakt pěkně.

Takhle to má nejraději.

Jak je na tom spotřeba?

Určitě vás zajímá jak je na tom spotřeba. Při normální jízdě si naftový třílitr řekne o 8-9l/100 km. Záleží na vašem stylu jízdy. Pokud budete využívat veškerý výkon není problém dostat se až k 11 litrům. Zase na druhou stranu, pokud pojedete dálku a pojedete předpisově, tak si auto řekne o nějakých 6,5l nafty na 100 km.

Moje průměrná spotřeba byla 8.8l/100 km a to nejezdím zrovna předpisově.

Pojďme to nějak uzavřít.

Musím se přiznat, Audi Q7 4M na mě udělala obrovský dojem. Nejsem fanoušek aut kategorie SUV, ale pokud bych měl dost peněz a hledal auto pro všechno, tak Q7 je pro mě jasná volba. Auto je opravdu všestranné. K mání je i sedmimístná verze. V případě pětimístného provedení získáte opravdu gigantický zavazadelník o objemu 890l. Neumím si představit, že bych ho jen tak dokázal zaplnit.
Díky zadní natáčecí nápravě je i skvěle obratné. Když budete mít dostatek citu, tak poskytne trochu té zábavy. Jinak je to velmi pohodlné a prostorné auto. V Audi postavili fakt dobré auto. Oni to ví, proto za něj pořádně zaplatíte. Audi Q7 sice umí jezdit za slušnou spotřebu, ale servisní náklady tohoto drobečka nejsou zrovna nejmenší. Vypadá to, že jsem si našel oblíbence mezi SUVčky. Až tohle někomu řeknu, tak mi neuvěří.

SUV moc v lásce nemám, ale tohle je fakt povedené auto.

1) Nadčasový a povedený vzhled.
2) Je to příjemně komfortní.
3) Miluju virtual cocpit!
4) Skutečně všestranné auto.
5) Obratnost – manévrovatelnost.
6) Zavazadelník velký jak fotbalové hřiště.
7) Poměrně slušná dynamika.

1) Tohle bylo a je pořád drahé.
2) Servisní náklady vaší peněženku ždímou co to jde.
3) Zamiloval jsem se do SUV, to není dobrý.
4) Falešné mřížky v předním nárazníku.
5) Režim offroad. Tohle do terénu nikdy nevezmete
.

Hodnocení: 4.7/ 5.0

🚘 – Audi Q7 4M
⛽️ – 3.0 V6 TDI
🚗 – quattro, 8° Tiptronic
💪 – 200 kW, 600 Nm
⏳️ – 6,3s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 234 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod