Recenze: Toyota Camry VIII Hybrid

Toyota Camry
Režim čtení

Toyota pro mě dlouhá léta byla tabu. Jenže to se změnilo, když světu představila novou generaci luxusního sedanu Camry. Už z prvních fotek mě zaujala a bylo hned jasné, že se potřebuji seznámit osobně. Netrvalo dlouho a novou Camry jsem viděl naživo. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si musel vyzkoušet, co je vlastně tahle fešná teta zač.  

U Toyoty nejde o nový model, Camry se vyrábí už od roku 1982 a současná generace je už osmá v pořadí. Ještě musím dodat, že poslední Camry přichází do Evropy po dlouhých patnácti letech! Jedná se o vlajkovou loď automobilky. Toyota slibuje zaručené emoce, skvělý komfort v kombinaci s dynamikou. Je tomu skutečně tak? Nebo je to jen další marketingový tah? 

Neskutečně se mi libí…

Camry je podle mě nejhezčí Toyotou na trhu. Na živo totiž vypadá ještě lépe, než na fotografiích. Elegantní design s kapkou dynamiky, ano tohle se fakt povedlo! Mnou zkoušený kousek má bílou perleť. A v té bílé jí to opravdu sluší. Tento kousek je obut do krásných osmnácti palcových disků s pneumatikami o rozměru 235/45 R18. Nejsou přehnaně velké, jak to dnes bývá zvykem.

Světlomety s LED denním svícením nabízí Camry už v základu, ale mnou testovaný kousek měl Bi-LED přední světlomety včetně LED mlhovek a směrovek. Ještě dodám, že LED světlomety byly i vzadu. Přední části doslova dominuje velká přední maska. Je přes celou šířku nárazníku.

V zadní části vozu, vaší pozornost získá chromovaná koncovka výfuku, na kterou elegantně navazuje zadní nárazník. Auto jako celek působí mohutně až majestátně. Zkrátka chci tím říct, že hned poznáte s čím máte tu čest.

Pojďme do interiéru…

Mnou zkoušený kousek byl v nejvyšší možné výbavě. Tedy přesněji řečeno jednalo se o výbavu Executive s příplatkovým packetem VIP. Tento packet přináší audiosystém JBL o devíti reproduktororech, které hrají opravdu slušně. Dále tu najdeme Head Up displej, třízonovou klimatizaci, elektricky ovládanou roletu zadního skla, manuálně ovládané roletky zadních bočních skel, elektricky sklopné zadní sedadla a loketní opěrku s takovým ovládacím displejem ve kterém si člověk může ovládat rádio, klimatizaci, roletku zadního skla nebo třeba sklon zadních sedadel. Dále tu je kožený interiér, multifunkční elektricky stavitelný volant, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu v přihrádce pod infotaimentem.

Když už jsme u toho infotainmentu, tak zde je multimediální systém Toyota Touch 2 s osmi palcovou obrazovkou, který nabízí kromě navigace i zadní parkovací kameru. Což je sice fajn, ale v porovnaní s konkurencí působí lehce zastarale. Co se týče výbavy, tak je zde snad vše, co Toyota aktuálně nabízí. Nechybí například adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, systém výstrahy na dopravu za vozem, systém rozpoznávání dopravních značek nebo třeba možnost volby tří jízdních režimů. A to jsem zmínil jen část z výbavy tohoto vozu. Testovaný kousek má cenovku přes milion korun (přesněji 1 150 000 Kč). 

Limuzína jak se sluší a patří…

Cestující vzadu mají dost místa na nohy, elektricky ovládané sklápění opěradel umožní každému si najít svou oblíbenou polohu. Sklon opěradla si nastavujete pomocí displeje umístěného v loketní opěrce. Je to skvělá hračka, tohle žádný z konkurentů nemá. Ani všemi tolik oblíbený Superb nebo Passat.

Kožená sedadla jsou opravdu příjemné. Tady není nic, co bych vytknul. Celkově jsem překvapen na jaké úrovni je zpracování vozu. Nová Camry šlape na paty premiovkám! Pojďme dopředu. Usedám za elektricky nastavitelný volant do příjemného elektricky nastavitelného koženého křesla. Hned první věc, které si všímam je, že Camry nemá otáčkoměr. Místo něj je tu jakýsi ukazatel, který vám ukazuje, co Camry aktuálně pohání. Jsou tu takové tři pole, ve kterých se hýbe ručička. Ta vám prozrazuje, co zrovna využíváte ( Charge – rekuperace a dobíjení, Eco je zkrátka eko a Power – motor ).  

Pod kapotou...

Toyotu Camry můžete mít jen v jedné motorizaci. Jedná se o hybrid čtvrté generace, který kombinuje atmosférický čtyřválec o objemu 2.5 litru s elektomotorem. Agregát spolupracuje s bezestupňovou automatickou převodovkou e-CVT. Navrhnutou přímo pro hybrid. Máte k dispozici 218 koní a 221 Nm kroutícího momentu. Z nuly na stovku se dostanete za osm vteřin. Maximální rychlost je bohužel omezena na 180 km/h. Říkáte si, že je to málo na takové auto? Myslel jsem si to také.

Byl jsem mile překvapen. Ono se to nezdá, ale pohonné ústrojí umí Camry fakt hezky rozhýbat. Ten zátah při akceleraci je návyková věc! Při sešlápnutí plynu až na podlahu vyletí ručička do pole PWR. Hned na to motor vyletí do otáček, a auto se dere ochotně vpřed. Někomu by mohl vadit projev motoru při akceleraci. Jelikož variatorová převodovka typu CVT není úplně kultivovaná. Při každém větším sešlápnutí plynu, motor vyletí do vysokých otáček.

Toyota slibuje kromě komfortu i jízdní zážitek a opravdu nelže. Auto má chuť jezdit do zatáček, podvozek neprotestuje až mám pocit, že řídím malý svižný sedan. V režimu sport se změní reakce na plyn, ztuhne posilovač řízení i nastavení podvozku a Camry je až zbytečně tvrdá, ale o tom ten režim sport vlastně je.

Nejdéle jsem využíval režim comfort. K charakteru auta se hodí nejvíce. Camry je přijemně plavná, přesně takhle to mám rád. Podvozek Camry v komfortním režimu hezky filtruje nerovnosti. Většina nerovností je pouze slyšet. Brzdy poslouchají na slovo, ale chce to si zvyknout na jejich sílu. Stačí pár sešlápnutí brzdového pedálu a máte to. Toyota Camry je opravdu příjemný společník. Přistihl jsem se, že schválně vybírám delší trasy, jen abych si jízdu v Camry užil, co nejdéle.

Pan hybrid…

Camry je sice hybrid, ale dokáže jet i čistě na elektřinu. Stačí stisknout tlačítko EV a můžete jet až 120 km/h čistě na elektřinu. Ovšem závisí to na stavu nabití baterie. Nejlepší na tom všem je, že tenhle hybrid nemusíte nikde nabíjet. Dobíjení baterie si Toyota Camry obstarává sama během jízdy. Tohle je obrovský benefit. Mě osobně by fakt štvalo každou chvíli dobíjet baterii… Navíc né každý bydlí v rodinném domě, aby mohl nabíjet auto přes noc.

Toyotu Camry jsem nešetřil. Jezdil jsem s ní tak, jakoby to bylo auto s běžným spalovákem. Ve finále jsem zvládl jezdit se spotřebou kolem šesti litrů na sto kilometrů. To je až pozoruhodný údaj. Výrobce udává kombinovanou průměrnou spotřebu 4,2l/100 km. Myslím si, že této spotřeby se dá dosáhnout. Stačí jet delší trasu klidným tempem. Za tohle má Toyota můj největší obdiv. Ukázala světu, že to jde i bez složitých naftových motorů.

Co říct závěrem?

Toyota Camry osmé generace je jedno z těch nejlepších aut, které jsem doposud řídil. Řízení Camry je příjemné. Auto si mě neskutečně rychle získalo. Není se čemu divit. Tohle auto totiž funguje skvěle. Je přijemně komfortní. Nabízí opravdu slušnou výbavu. Uvnitř je dost místa pro všechny, ale hlavně je to opravdu krásný kus auta! Jediné, co mě tak trochu mrzí je multimediální systém, který působí lehce zastarale. Kožená sedadla by mohla mít odvětrávání. Automatická převodovka vyžaduje trochu cviku a citu. Chce to se s ní prostě sžít. Zase na druhou stranu, tohle nejsou věci bez kterých se nedá žít.

Pokud bych si měl v budoucnu koupit auto, které bude víc ekologické, tak to bude Camry. Nebo aspoň něco takového.

1) Nádherný design 
2) Celkové zpracování je na vysoké úrovni 
3) Agregát funguje skvěle 
4) Hybrid bez nutnosti dobíjení
5) Nízká Spotřeba 
6) Komfortní podvozek

1) Archaický multimediální systém 
2) Manuální řazení nemá význam 
3) Jen jedna motorizace
4) Dřevěné obložení je z plastu…
5) Zvukový projev připomíná vysavač.
6) Jsem chudej a líbí se mi…

Hodnocení: 4,7 / 5 (5/5 je nejlepší hodnocení) 

Specifikace:

🚘 – Toyota Camry Hybrid VIII 
– 2.5 R4 + elektromotor 
🚗 – Pohon předních kol, e-CVT 
💪 – 160 kW, 221 Nm 
– 8,3s 👉 100 km/h 
🕛 – Max. 190 km/h (omezeno) 

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod