Fascinace: Bentley Arnage T

Čeština‎ Čeština‎ English English Deutsch Deutsch

Bentley Arnage byl poslední model, který byl ručně postavený a vychází z éry Rolls-Royce & Bentley. Mnozí z vás jistě ví, že Rolls-Royce a Bentley spolu jistou dobu fungovali. Vyráběli takřka totožná auta. Tohle období vydrželo 80 let, dokud nepřišel koncern Volkswagen. Bentley Arnage je tedy taková poslední labutí píseň této spolupráce. Je moderní, ale zároveň využívá starou techniku. 

Poslední z rodu Rolls-Royce & Bentley…

Přechod pod křídla koncernu…

Bentley Arnage světlo světa spatřil v roce 1998, mimo jiné ve stejném roce Bentley přešlo pod křídla koncernu Volkswagen, respektive Audi. Málokdo ví, že koncern VAG bojoval o koupi automobilky Rolls-Royce, což úplně nevyšlo. Výroba tohoto modelu byla ukončena v roce 2009. Arnage má dokonce i dvojče. Jmenuje se Rolls-Royce Silver Seraph. Na Arnage si můžeme všimnout drobných detailů, které vám prozradí, že zde projevil vliv koncernu. Například zpětná zrcátka mají původ v Audi. Konkrétně A8 D2 popřípadě A6 C5. My se spolu zaměříme na jednu speciální edici. Je označována jako Arnage T. Údajně jsou tři kusy v ČR. Z toho jeden má ve své sbírce známý automobilový nadšenec a sběratel Filip Turek.

Bentley Arnage T jízda
Údajně jsou tři kusy v ČR.

Arnage T, stejně jako každé správné Bentley, působí majestátně až opulentně. Hned na první pohled víte, s čím máte tu čest. Auto má ty správné rozměry a budí respekt. Už jenom ta přední část s velkou chromovou maskou a čtveřicí světlometů si žádá vaši pozornost. Nebo ta silueta, která odkazuje na starší modely, je něco neskutečného. Schválně si všimněte, jak dlouhé má Arnage dlouhé převisy karoserie. Co se týká vzhledu, mám pocit, jakoby auto vůbec nezestárlo. Ba naopak ten design zraje jako víno. Neskutečně se mi to auto dostalo pod kůži. A to jsem v něm ani nejel…

Design zraje jak víno.

Pod kapotou Bentley Arnage T…

Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 6.75 litru. Tento agregát vznikl v roce 1959. Historie tohoto motoru je více než 60 let stará. Bentley Arnage T má k dispozici 457 koní a 875 Nm. Arnage T se z klidu na stovku dostane za 5,5 vteřiny. Ještě dodám, že nejvyšší výkon je dostupný už okolo 4100 otáček, a kroutící moment ve 3250 otáčkách. Maximální rychlost tohoto modelu je 270 km/h, což při hmotnosti okolo 2700 kg jsou vskutku impozantní údaje.

Osmiválec o objemu 6.75 litru, aneb odkaz na závodní historii.

Pojďme do interiéru…

Pojďme si ještě v krátkosti představit interiér. Hovořit o nějaké možné výbavě u Bentley postrádá smysl. Přece jen, neexistují dva stejné kusy.  Nicméně autu dominuje luxus a majestátnost. Najdete zde ty nejlepší možné materiály. Všechno, na co jde sáhnout, je buďto kovové, dřevěné a nebo kožené. Takřka vše je potažené kůží. I to, co by jste nečekali. Sám Filip Turek vtipně poznamenal, že v Anglii byla levnější smrt než plast. Co se týče možné výbavy, tak jste mohli mít snad vše, na co si vzpomenete. Od vyhřívaných a elektricky nastavitelných sedadel přes stolečky až po roletky nebo obrazovky v opěrkách. Zkrátka to, co se na Bentley sluší a patří…

Bentley Arnage T béžový interiér
Záleželo jen na vás, jak bude vypadat váš Arnage.

Uvnitř Bentley Arnage najdeme pár zajímavých věcí. Například palubní deska nabízí i ukazatel venkovní teploty vzduchu.  Další zajímavost se týká držáků na nápoje pro cestující vzadu jsou skvělé na speciální malé plechovky, které se už nevyrábí. Mimochodem tyto držáky pochází od BMW. Pod dnem zavazadlového prostoru najdete kromě povinné výbavy i tužkové baterie. Nikdy nevíte, kdy se můžou hodit. Ještě taková zajímavost na závěr. Bentley Arnage T je jedno z mála modelů, který je určen k tomu, aby si jej majitel řídil sám. Ovšem většina kusů jezdí s řidičem.

Bentley Arnage T interiér
Podmanivý béžový interiér.

Specifikace:

🚘 – Bentley Arnage T 
– 6.75 V8 Twin Turbo
🚗 – Pohon zadních kol, 6° automat
💪 – 336 kW, 875 Nm 
–  5,5s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 270 km/h

Bentley Arnage T a Filip Turek:

Ohodnoť článek!
+1
5
+1
3
+1
0
+1
0
+1
3
+1
0
+1
0
Odebírat
Upozornění u
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button