Futuristický Peugeot 504 Concept

Čeština‎ Čeština‎ English English Deutsch Deutsch

Francouzská automobilka značky Peugeot přišla s nápadem vytvořit koncept jejich historického modelu. Reinkarnace starého modelu nesoucí označení 504 si vyžádala drobné změny co se týče celého vozu, nicméně podoba starého modelu je patrná. Peugeot 504 dostal jen novější kabát.

Stará verze Peugeot 504
Starý model Peugeot 504

Na úvod troška historie. Model 504, ze kterého nový koncept vychází, se vyráběl v letech 1968 až 1983. Jednalo se o vůz vyšší střední třídy a jeho nástupcem byl model s továrním označením jak jinak než 505. Pětsetčtyřka se svého času objevovala i na závodních okruzích s vidlicovým šestiválcem o objemu 1971 cm3. Zpět ale k nové koncept verzi, která prvně spatřila světlo světa koncem roku 2018 na autosalonu v Paříži.

Interiér v „retro“ stylu je na první pohled obdobný jako u starého modelu

Těžko říct, jestli automobilka Peugeot pustí vůbec takový vůz do sériové výroby. Většina automobilek v poslední době ráda experimentuje s velice futuristickými designy svých konceptů, s hybridními a elektrickými pohony a všemožně je kombinuje s retro doplňky předešlých modelů s kombinací moderních prvků dnešních vozů až po prvky vzdálenější budoucnosti, které jsou součástí jejich vývoje.

Uznejte sami, že s designem si opravdu vyhráli

Nový koncept nesoucí honosný název „E-LEGEND“ disponuje elektrickým pohonem všech kol, maximálním výkonem 340 kW a krouťákem úctyhodných 800 Nm! To vše umožňuje docela robustné „E-legendě“ zrychlit z 0 na 100km/h za neuvěřitelné 4 vteřiny a maximálka činí 220km/h! Akumulátory s kapacitou 100 kWh zaručí dojezd 600 kilometrů. Délka vozu činí 4650 mm, šířka 1930 mm, výška 1370 mm a rozvor mezi nápravami je 2690 mm. Zavazadlový prostor nenabídne zrovna moc prostoru, ale to samozřejmě není hlavní hodnotící kritérium pro takový vůz.

Peugeot disponuje jak manuálním tak automatickým řazením rychlostí a dvěma různými jízdními režimy (jak jinak než klidnější a ostřejší).

Dravý čumák taktéž není k zahození

Co je obrovskou zvláštností je ovládání předních kol. Kola nejsou nijak spojena s volantem, veškerou komunikaci těchto prvků zajišťuje elektronika. Vůz navíc nabízí funkci uklizení volantu do palubové desky. Z toho nám vyplývá další zajímavost a tou je autopilot. Pokud jedete delší trasu tak tuto funkci určitě ocení každý řidič. Když nestíháte na pracovní jednání a jste neupravený, budete mít po cestě dost prostoru na to vše dohnat a třeba se i oholit.

Automobilka Peugeot pracovala na vývoji 2 roky a tak je možné, že některé prvky stihli natolik vychytat, že se objeví v nějakém ze sériově vyráběných modelů.

Back to top button