Jak Menežer málem přišel o auto…

Menežerovic Audi A6 C5
Režim čtení

Moje bezporuchové manažerské plavidlo Audi A6 C5 má poruchu. Tu a tam se jí nechce nastartovat. Chvilku byl klid, teď se problémy se startováním objevují častěji. Přizval jsem si mechanika, aby mou Šestku prohlédl. Po spuštění diagnostiky se objevila závada hallova snímače, což nikdy neznamená nic dobrého. Otvírám kapotu, sundávám plastový kryt rozvodů a zkoumám řemen, jak je napnutý.

Ale ne…

Věřit mechanikům je stále obtížnější…

Tohle vypadá na větší servis… Rozvodový řemen už není napnutý, jak by měl být. Obávám se nejhoršího!
Když jsem A6 kupoval, tak jsem se objednal do autoservisu na výměnu rozvodů, a takový ten klasický servis po koupi vozu. Výměna oleje, všech filtrů a kontrola celého auta. Měl jsem za to, že tato operace proběhla. Po ujetí 60 000 km, začaly trable. Bál jsem se, že se to potkalo. Naštěstí se tak nestalo. Ukázalo se, že předchozí mechanik vyměnil jen rozvodový řemen a napínací kladku. Byl jsem hodně překvapený, nevěřil jsem tomu, že si něco takového vůbec někdo dovolí.

Den ve znamení čtyř kruhů…

Objednal jsem si materiál a vybavil termín u známého v dílně. Nechal vyměnit kompletní rozvody. Jak hlavní, tak vedlejší… Zvolil jsem sadu rozvodů včetně vodní pumpy od výrobce INA.
Sadu drážkového řemene s kladkami jsem zvolil také od stejné značky. Bohužel se ukázalo, že rozvody byly o dva zuby posunuté.

Operace jménem rozvody.

Problém stále přetrvává…

Nejhorší bylo, že kompletní přenastavení a výměna komponentů rozvodů nevyřešilo problémy se startováním. Diagnostika pořád hlásila snímač polohy vačkové hřídele (Hallův snímač). Výměna daného senzoru také nepomohla, mezitím to vzdala nová napínací kladka rozvodového řemene, takže zase znova čumák dolů a nastavit rozvody. Chvilku to fungovalo, jenže pak se problém objevil znovu. Tentokrát v silnější podobě. Auto odmítalo nastartovat pokud se zahřálo. Vypadalo to jako závada teplotního čidla, ale tím to nebylo… Už jsem byl hodně zoufalej. Nevěděl jsem, co dál.

Konečně něco pozitivního. Už víme, co mojí Šestce je!

Nakonec jsem nechal prověřit auto diagnostikou VCDS a ta konečně přinesla ovoce. Objevila se chyba snímače polohy klikového hřídele, při měření počtu otáček, snímač neukázal vůbec nic. Proběhla výměna čidla a auto od té doby funguje jak má. Prodělal jsem několik infarktů, mrtvice byla na blízku. Strašně ulevilo a jsem rád, že mám svou Šestku zpět. Nevím, jaké jiné auto by jí dokázalo nahradit…

Málem jsem o ní přišel, ale nestalo se tak!

A co Ty? Máš podobný infarktový zážitek s Tvým autem? Poděl se s námi o něj v komentářích pod článkem! 🙂

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod