Moje první dojmy z Audi RS6 C6

Čeština‎ Čeština‎ English English Deutsch Deutsch

Láska z dětství…

Už jako malej capart jsem obdivoval Audiny. Tyhle auta mi učarovala natolik, že se z toho stal životní styl. Píše se rok 2008, Audi představilo světu novou Audi RS6. Byla to teprve druhá generace tohoto modelu. Bylo mi tehdá jedenáct a když jsem to auto viděl, okamžitě jsem se zamiloval! O nějakou dobu později jsem sledoval jednu z prvních recenzí v televizi. Starý dobrý autosalon na který se dalo koukat. Po zhlédnutí recenze jsem začínal cítit potřebu, že v tomhle se chci aspoň jednou svézt… A to se o 13 let později skutečně podařilo!!! 

Na první pohled ani nepůsobí jako RS. To se mi na starších Audi RS vždycky líbilo.

Jak to celé začalo?

Celý tento příběh začal na akci jménem Speed Session, která probíhala na bývalém letišti ve Lhotě u Plzně. Objevila se tam bílá RS6, která se účastnila sprintů. Všechno jsem samozřejmě dokumentoval! Při natáčení jedné instagram „storky“ jsem si do majitele této RS6 rýpnul. Napsal jsem mu, kdy mě v tom sveze? Odpověděl, že stačí říct… Dali jsme se do řeči, a pak přišel den D. Jedno páteční ráno se probouzím, při odemykání telefonu si všímám, že mi píše majitel bílé Audi RS6. Prý pokud mám čas, mám se za ním zastavit. Projedeme se v RS6! Během chvilky se oblíkám, beru klíče od mojí Šestky a vyrážím za Petrem. 

Tady to všechno začalo.

Naše stretko začalo úplně normálně, seznámili jsme se, bavíme se o autech, nic neobvyklého. Zkoumáme nejdřív mou Šestku, potom se dostáváme k RS6. Pojďme si v rychlosti říct, s čím vlastně máme tu čest. Jde o druhou generaci Audi RS6. Interně označovanou jako C6 Typ 4F. Je to bílý sedan s dvakrát přeplňovaným desetiválcem. Jehož objem činí rovných pět litrů. Pod kapotou je stádo 580 koní a 650 Nm. Tohle všechno putuje přes automatickou převodovku Tiptronic na všechna kola. Jedním slovem DOKONALOST! 

Pohled na stádo takřka 600 Ingolstadtských plnokrevníků.

Projížďka může začít…

Petr startuje RS6ku a pomalu vyjíždí ven ze dvora. Nemůžu se dočkat, až se svezu. Když v tom Petr řekne, že si mám sednout za volant. Chvilku na něj koukám jestli to myslí opravdu vážně. Nemůžu tomu uvěřit, splním si svůj dětský sen! Upaluji ke dveřím řidiče, otvírám dveře a usedám za volant. Celý se třesu radostí! Neuvěřitelné se stalo realitou! Doposud jsem žádné Audi RS neřídil, jsem strašně zvědavej, co mě čeká…

Interiér i po těch létech vypadá prostě skvěle.

Vyrážíme…

Nastavuji si sedadlo řidiče, posouvám páku automatu do polohy D, odblokuji ruční brzdu a vyrážím na cestu. První věc, která mě překvapila je, že při normální jízdě je auto tiché a kultivované. Mám pocit jako kdybych řídil Audi A6 s S-line podvozkem. Nic nenasvědčuje tomu, že řídím vrcholnou specifikaci modelu A6. Přijíždím do křižovatky, zastavuji na stopce. Čekám, až budu moct vyrazit. Je hustý provoz, takže čekám na vhodnou příležitost opustit křižovatku. Mám pár sekund na to vypálit, abych se stihl zařadit do pruhu. Sešlapuji plynový pedál cca do poloviny a auto z místa vypálí obří silou. Je zde horší povrch, takže RS6 háže zadkem a celé auto se řítí bokem. Fuuuuuuha!!! Sice jsem se skoro posral, ale WOW! 

Jedno decentní zavrčení…

Dálniční raketa 🚀

Najíždím na dálnici. Petr mi říká, že mám vyzkoušet plný plyn. Zkouším nejdřív jenom polovinu polohy plynového pedálu. Auto se prakticky okamžitě řítí vpřed. Tachometr během chvilky ukazuje nelegální údaje o rychlosti. Po chvíli to zkouším znovu, ale tentokrát posouvám pedál o něco blíže k podlaze. Je opravdu neskutečný, s jakou lehkostí se to auto dere vpřed. Celé nadšení přerušuje pípnutí hladového oka. Je na čase zpomalit a doplnit palivo. Během tankování si prohlížím ono bílé monstrum. Objem palivové nádrže je 80 litrů. Mimochodem na plnou nádrž zvládnete ujet maximálně 400-500 km. Aspoň tohle tvrdí majitel. Nevím jak vám, ale mě sedan začal dávat smysl. Začal se mi líbit a v té bílé je zkrátka seksy jak dva keksy! 

Po usednutí za volant se mi rozbušilo srdce.

Zpomal na 80 a dej podlahu!

Vyrážíme zpět k Petrovi domů. Opět se vracím na dálnici. Petr mi říká ať zpomalím na 80 km/h a dám podlahu. Jdeme na to! Rozhlížím se, jestli za námi nikdo nejede, řadím se do levého pruhu. Tachometr ukazuje přesně 80 km/h a dávám podlahu. Audi RS6 si podřadí a vypalí vpřed. RS6ka mě hned zarazí do sedadla. Mám pocit, že moje vnitřnosti opouští mou pupkatou tělesnou schránku a jsou někde v zavazadlovém prostoru. Ježíšmarjá táto tohle není auto, tohle je letadlo!!! S tímhle autem je opravdu snadné přijít o řidičák. Další takovou zvláštností je, že o tom desetiválci ví každý kromě posádky. Kabina je skvěle vytlumena.

Věděli jste, že bylo vyrobeno jen 1500 sedanů?

Loučení s ní je těžké…

Přišel čas auto vrátit majiteli. Mám z toho obrovskou radost. Zážitek, který si budu pamatovat do konce života… Tímto bych chtěl poděkovat majiteli za projevenou důvěru a za to, že mi umožnil splnit si sen! Tohle byly moje první dojmy z jízdy v Audi RS6 C6 V10 TFSI. Pokud je tu někdo, kdo by měl zájem o plnohodnotný test ať to napíše do komentářů! 

Splněný sen!

Specifikace:

🚘 – Audi RS6 C6 
– 5.0 V10 TFSI
🚗 – quattro, 6° Tiptronic
💪 – 426 kW, 650 Nm 
– 4,5s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 274 km/h (el. omezeno)

Pár videí s RS6kou…

Tady to celé začalo.
První start.

Líbil se Ti článek? Sdílej ho s přáteli!

Ohodnoť článek!
+1
10
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Zdroj
Menežerův InstagramMenežerův Facebook
Plánuješ koupi ojetiny? Nekupuj zajíce v pytli! Prověř si její minulost přes CarVertical! CarVertical - Prověření vozu dle VIN nebo RZ
Odebírat
Upozornění u
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button