Recenze: BMW 760i F01

BMW 760i F01 zadní část
Režim čtení

BMW řady 7patří mezi nejdražší a nejluxusnější auta, která automobilka vyrábí. Jenom pro zajímavost. První sedmička měla premiéru už v roce 1977. Doposud vzniklo celkem sedm generací. Já dostal na test pátou generaci, která je označována jako BMW 760i F01.

Černá sedma…

Sedmička s označením F01 měla premiéru v roce 2008. Mnou zkoušený exemplář pochází z roku 2009. Bavoráky jsem nikdy v lásce moc neměl, ale musím uznat, že tenhle kousek vypadá dobře. I po těch letech. Ačkoliv jde o vlajkovou limuzínu, geny a typické charakterové rysy BMW tu nesmí chybět. Například přední části dominují agresivněji tvarované bixenonové světlomety s typickým světelným podpisem. Sedmička budí respekt. Působí na mě opravdu mohutným až mafiánským dojmem.

Chromu není nikdy dost!

Černému lakování asistují chromové doplňky. Chromu je tu opravdu hodně a dost se mi to líbí. Mnou zkoušené BMW 760i F01 je obuto do originálních paprskových kol o průměru devatenácti palců. Nebýt chromových plaketek a čtyř koncovek výfuku, tak ani nevíte, že před vámi stojí nejsilnější provedení BMW řady 7. Sedmička svůj výkon dokonale maskuje a to je skvělé.

Pojďme do interiéru…

BMW 760i nabídne celkem příjemný interiér, který je plný kvalitního dřeva a kůže. Soukám svou pupkatou tělesnou schránku za kožený, elektricky nastavitelný a vyhřívaný volant. V kožených, plně elektricky nastavitelných křeslech se cítím relativně dobře. Sedadla mají výhřev i odvětrání, což je strašně fajn. Úplně nevím jestli má smysl mluvit o nějaké výbavě. Přece jen je to luxusní limuzína, která nová stála takřka pět milionů korun.

Není divu, že tahle sedma je narvaná výbavou. Je tu spousta věciček se kterými se dá hrát. Od nastavení sedadel přes ovládání roletek, klimatizace až po ovládání infotainmentu. Samozřejmě je zde i dost bezpečnostních asistentů. Jako třeba hlídání jízdních pruhů, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, head up displej a tak dále… Pojďme do druhé řady sedadel.

Vzadu je to fajn…

Pasažéři v druhé řadě sedadel mají k dispozici vlastní nastavení sedadel a tepelného komfortu. Mimochodem klimatizace má čtyři zóny. Obě krajní sedadla mají výhřev a možnost ventilace sedadla. Uprostřed pak najdeme středovou konzoli s veškerým ovládáním. Testovaná sedmička měla navíc obrazovky umístěné na opěradlech předních sedadel. Cestující vzadu si tak mohou pustit film nebo vyhledávat v navigaci popřípadě změnit stanici rádia. Nebo přepnout na vlastní hudbu. Sedma má navíc pevný disk o velikosti 8GB. Je určený pro hlavně pro ukládání vlastní hudby. Ovládání infotainmentu je také na středové konzoli. Dokonce můžete ovládat obě obrazovky z jednoho sedadla.

Pokud toužíte po soukromí, stačí stisknout tlačítko na dveřích a zatáhnete si roletky. Můžete si zatáhnout i roletky na druhé straně vozu. Co se týká prostoru, tak to tu není špatné. Sedí se mi tu příjemně. Jenom lidé, kteří mají delší nohy to úplně neocení, naštěstí se dělala i verze s prodlouženým rozvorem.

Dvanáct do tuctu…

Přesedám si zpět na sedadlo řidiče, mačkám tlačítko start a probouzím k životu dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec. Ano, čtěte správně. Tohle má dvanáct válců a dvě turba. Jo a je to šestilitr… Mám tu k dispozici 544 koní a 750 Nm, které putují přímo na zadní nápravu. Tomuhle obřímu agregátu asistuje osmistupňová automatická převodovka. Z nuly na stovku se tahle 2,2 tuny těžká haraburda dostane za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Jak vlastně jezdí?

Hned na začátek volím režim komfort. Celé auto tak nějak změkne. Řízení je takové více vláčné, vzduchový podvozek je příjemně komfortní. Teď už jenom stačí pustit oblíbenou hudbu a rozvalit se do sedačky. Při klidné jízdě je BMW 760i F01 hodné, ani nevíte, že řídíte dvanáctiválec… Motor je příjemně kultivovaný. Většinu času ani nevíte, že tam je. Takhle je to opravdu fajn. Teď mi tak došlo, že to BMW nějak moc chválím. Zpátky k autu. Sedmička v režimu komfort je opravdu hodné auto. Na palubě je klid, ale pořád je to BMW. To znamená, že tu a tam vám auto samo naznačí, co je vlastně zač.

BMW 760i F01 má takovou speciální vychytávku. V BMW tomu říkají EfficentDynamics. Sedmička v podstatě dokáže rekuperovat energii zpět do baterie. Tato energie je následně využita pro spotřebiče na palubě. Pokud čekáte nějakou úsporu paliva, tak na to rychle zapomeňte. Pořád je to benzín spalující dvanáctiválec o objemu šesti litrů…

Režim Sport+

Přišel čas protáhnout těch 544 koní pod přední kapotou. Přepínam auto do sportovního režimu. Ty jsou tu celkem dva. Sport a Sport plus. Jediný rozdíl je ve stabilizaci. V režimu Sport plus je protiprokluz a stabilizace výrazně omezená, nikoliv úplně vypnutá. Což mi přijde na škodu, konkurenční Maserati ze stejného roku tohle umožňuje.

Sedmička nabídne celkem dost zábavy za volantem. V tomhle sportovním režimu se vzduchový podvozek nastaví do nejnižší polohy, pružení ztuhne. Řízení také ztuhne. Automatická převodovka začne řadit ve vyšších otáčkách a změní se i reakce na plyn. Tady začíná ta správná zábava. Z hodné a příjemné 760i se stane agresivnější a výbušnější zvíře. Při sešlápnutí plynu na podlahu se auto prakticky hned dere vpřed. Zrychlení je opravdu fenomenální!

Sprint z nuly na 140 km/h.

Ačkoliv jde o jeden z největších modelů automobilky, tak se do zatáček vrhá s opravdu velkým zápalem. Zatáček se nebojí, ale svou hmotnost neschová. Řízení je celkem přesné, není zbytečně přeposilované a dostává se vám jistá zpětná vazba. Tohle v této kategorii není úplně běžné. Jenom teda pokud budete často využívat všechnu sílu motoru, tak to brzy vzdají zadní poloosy. Na to pozor… Celkově to nemá rádo hrubé zacházení.

Sedmička vám dovolí docela dost zábavy, ale takové Maserati Quattroporte ze stejného roku to umí ještě o fous lépe. Quattroporte je zkrátka mnohem více řidičské. Nicméně z pohledu servisu je na tom dost podobně.

Pojďme to nějak uzavřít.

Do té doby, než jsem se svezl v téhle 760i, tak jsem byl velký odpůrce BMW. Pár Bavoráků mi rukama prošlo a nikdy jsem z toho nebyl nějak extra nadšený. Tyhle auta mi byla vždycky tak nějak cizí. Jenže pak jsem sedl do F01 a něco se změnilo. Netvrdím, že se že mě stal fanoušek automobilky. To rozhodně ne… Tohle je opravdu první BMW, které mě opravdu mile překvapilo.

BMW 760i F01 je parádní limuzína, která vám sem tam dovolí nějakou tu zábavu. Rozhodně je to limuzína, kterou chcete řídit a nevozit se vzadu. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec má dost sil v jakémkoliv spektru otáček. V rámci německého tria nabídne nejvíce zábavy a nejlépe zvládá ostřejší tempo na okreskách. V klidném tempu umí být i příjemně komfortní. Jak už to u těchto aut bývá, dají se koupit za relativně slušné peníze. Bohužel provozní náklady zůstaly na stejné úrovni jako v roce 2009. Tudíž není to auto pro každého. Jinak řečeno auto funguje jenom tehdy pokud máte dost peněz na jeho provoz.

Pokud se budeme bavit o průměrné spotřebě paliva, tak při dynamickém tempu. Při využívání všech 544 koní počítejte se spotřebou okolo 29L/100 km. V klidném tempu po dálnici se dostanete na nějakých 15-16. Ve městě počítejte okolo 20l/100km. Pokud budete superúsporní, dá se jet i za méně, ale narovinu říkám, že 760i vás moc dlouho v klidu nenechá…

Hodnocení: 4.6/ 5.0

znaménko plus +

1) I po letech je to pěkné auto.
2) Kvalita zpracování je vysoké úrovni.
3) Dynamika motoru.
4) Vzduchový podvozek.
5) Jízdní vlastnosti.

znaménko mínus -

1) Servisní náklady jsou pekelné.
2) Zadní poloosy nezvládají 750 Nm.
3) Zbytečně komplikovaný infotainment.
4) Malý objem nádrže (82 litrů).
5) Nepatří k nejspolehlivějším.

Specifikace:

🚘 – BMW 760i F01 ’09
⛽️ – 6.0 V12 Twin Turbo
🚗 – 8° Automat, Pohon zadních kol
💪 – 400 kW, 750Nm
⌛️- 4,6s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 250 km/h ( el. omezeno)

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod