Volvo P1800 Cyan v moderním kabátě

Režim čtení

Model P1800 patří mezi nejslavnější a za nás i nejkrásnější vozy automobilky Volvo. Nyní se tato klasika vrací ve výrazně modernizované podobě a to od společnosti Cyan Racing. Tato firma, dříve známá jako Polestar, je úpravcem vozů pro značku Volvo. Po prodeji části firmy Polestar právě Volvu se z Polestar Racing stal Cyan Racing.

Přizpůsobeno tak, aby poskytovalo skutečné potěšení z jízdy

Při vytváření modelu Volvo P1800 Cyan se tým konstruktérů rozhodl zachovat co možná nejpřesnější design a konstrukci z 60. let, ovšem opatrně jej posunout do 21. století.
V tomto skvostu neexistují žádné pomůcky pro řidiče (čtěte neřidiče :-)), které by mohly jakkoliv zkreslovat zážitek z jízdy. Což znamená: žádná kontrola stability, ABS, posilovač brzd, kontrola trakce apod..
Karoserie modelu Volvo P1800 byla změněna tak, aby vyhovovala širšímu rozchodu, větším kolům, vetší pevnosti a posunutí kokpitu více k zadní části vozu.

Konstrukce motoru a převodovky

Dvoulitrový, turbem přeplňovaný čtyřválcový motor vychází ze stejného motoru, který byl použit v závodním voze Volvo S60 TC1. Ten mimo jiné získal titul světového šampióna v cestovních vozech roku 2016.

Turbína BorgWarner EFR s keramickými dvojitými ložisky zde dodává maximální tlak 2,7 baru a díky tomu ze sebe tahle kočička dostane 420 koní (308 kW) při 7000 otáčkách. Kroutící moment je někde okolo 455 NM při 6000 otáčkách.

Čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou zadní kola, stejně jako u originálu. Jednička se řadí doleva a dolů. Tohle řešení má velkou tradici v motorsportu, protože zrychluje řazení mezi dvojkou a trojkou (jsou proti sobě), což bývaly nejčastěji používané kvalty na okruzích. Volvo P1800 Cyan dostalo také samosvorný diferenciál Holinger s nastavitelným poměrem. Hnací hřídel je vyrobena z karbonu.

Podvozek zaměřený na procítění jízdy

Za zrodem Volvo P1800 Cyan stojí Volvo P1800 z roku 1964, které bylo zdokonaleno a vyztuženo pomocí vysokopevnostní oceli a uhlíkových vláken. Plně nastavitelné přední a zadní odpružení obsahuje lehké komponenty vyrobené na míru včetně dvojitých trojúhelníkových ramen a oboustranně nastavitelného chodu tlumičů s Cyan technologií.

Podvozek vyztužený uhlíkovými vlákny je spojen s tratí pomocí 18” kovaných disků s pneumatikami Pirelli P Zero 245/40 vpředu a 265/35 vzadu.

Tahle bestie je brzděna čtyřpístkovými třmeny s ocelovými kotouči o rozměrech 362×32 mm, na které zde musí být opravdu cit a zkušenost, protože jak jsme již zmínili, nezasahuje zde do řízení žádný posilovač brzd ani ABS.

Interiér na míru

Interiér je stejně jako exteriér vozu choulostivou interpretací původního modelu Volvo P1800 šedesátých let. Je vybaven koženou palubovkou, závodními sedadly, závodními pásy a digitálními přístroji vytvořenými na míru a s jasným odkazem na jejich původní design.

Zaměřili jsme se na vytvoření interiéru, který odráží styl automobilu šedesátých let v moderní verzi. Zachovali jsme čistý a na řidiče orientovaný interiér původního vozu a pečlivě jej posunuli vpřed pomocí moderních materiálů a technologií.“ řekl Ola Granlund – hlavní designér společnosti Cyan Racing.

Cyan Racing plánuje velice omezenou produkci, na kolik kusů přesně ale zatím nevíme. Zato známe cenu. Ta začíná na zhruba 11 milionech korun.

Galerie tohoto unikátu je na konci článku 🙂

Technické specifikace

Typ motoru: Přeplňovaný
Obsah: 2000 ccm
Počet válců: 4
Ventily na válec: 4
Vrtání x zdvih: 82 x 93,2 mm
Kompresní poměr: 10,2 : 1
Maximální výkon (koní/kW): 420 k / 308 kW @ 7000 ot. / min.
Maximální točivý moment: 455 Nm při 6000 ot. / min.
Maximální tlak: 2,7 bar
Maximální otáčky: 7700 ot. / min.
Palivový systém: Přímé vstřikování
Turbodmychadlo: BorgWarner EFR, dvojitá keramická kuličková ložiska
Výfuk: nerezová ocel – na míru

Převodovka
Pohon kol: RWD – zadokolka
Typ převodovky: Manuální
Počet převodů: 5
Spojka: 200 mm, HDS Organika
Kardan: Uhlíkové vlákno
Diferenciál: LSD s nastavitelným poměrem

Rozměry
Rozvor: 2446 mm
Délka: 4203 mm
Šířka: 1748 mm
Výška: 1220 mm
Rozchod vpředu: 1466 mm
Rozchod vzadu: 1489 mm
Objem palivové nádrže: 57 litrů

Odpružení a karoserie
Přední: Dvojité lichoběžníkové rameno, plně nastavitelné tlumiče + chod
Zadní: Dvojité lichoběžníkové rameno, plně nastavitelné tlumiče + chod
Tlumiče: Nastavitelná komprese a odskok vpředu a vzadu
Stabilizátory: Trubkové stabilizátory vpředu a vzadu, vzadu nastavitelná tuhost
Hřeben řízení: Hřeben s pastorkem a nastavitelným poměrem
Použita výhradně vysokopevnostní ocel a karoserie z uhlíkových vláken
Ochranný rám vyrobený z titanu

Brzdy
Přední: čtyřpístkový třmen, kotouč 362 x 32 mm
Zadní: čtyřpístkový třmen, kotouč 330 x 25,4 mm

Kola
Velikost předních pneumatik: Pirelli P Zero 245/40 R18
Velikost zadních pneumatik: Pirelli P Zero 265/35 R18
Velikost předního disku: 8,5 ” x 18”
Velikost zadního disku: 9,5” x 18”
Disky Centerlock

Hmotnost
Pohotovostní hmotnost: 990 KG!!!
Rozložení hmotnosti: Předek 47%, Zadek 53%

Galerie Volvo P1800 Cyan

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod