470 koní v Opelu Calibra
Opel Calibra je už z výroby sám o sobě ikonický sportovní vůz. Vyráběl se v letech 1989 – 1997 a už tehdy nabízel v motorizaci C20LET slušnou porci výkonu. Turbem přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 204 koní při 6000ot./min. uměl Calibru slušně rozhýbat už v sérii.
C20LET a troška historie…
C20LET je považován za jeden z nejlepších motorů, které Opel kdy vyrobil. Jeho konstrukce byla založena na motoru C20XE, ale byly provedeny důležité úpravy, aby se zlepšila výkonová charakteristika. Turbodmychadlo Garret T25 s intercoolerem umožnilo motoru dosáhnout mnohem většího výkonu, než bylo možné u atmosférického motoru C20XE. Kromě toho byl motor vybaven vstřikováním paliva Bosch Motronic 2.5, které umožňovalo lepší řízení spalování a snížení emisí.
Calibra s motorem C20LET se stala populární nejen díky svému výkonu, ale také kvůli svému stylovému a nápaditému designu. Vůz měl nízkou širokou karosérii s aerodynamickým tvarem, který umožňoval nižší odpor vzduchu. Říká se, že Calibra neměla svého nástupce. Pro mě je jím ale model Astra G ve verzi Coupé Bertone, který má podobnou siluetu karosérie a dělal se také ve výkonnější motorizaci s označením Z20LET.
Opel Calibra jako uloženka? Ledaže…
V dnešní době se Calibra stává už poměrně vzácným kouskem, který si koupí většinou jen nadšenec do aut nebo vyložený skladní fanda značky. Najdou se ale i tací, kterým není za dosti vůz jen vlastnit a udržovat.
Rakouský jezdec závodů do vrchu Reinhold Nauschnegg si svou Calibru upravil pro závodní účely a nakoňoval ji na úctyhodných 470 koní! Kroutící moment se mu povedlo vyšponovat ze sériových 280Nm na 550Nm a váhu i přes všechny úpravy dostat na 1150 kilogramů!
Jak si takový stroj vede ve výše zmíněných závodech do vrchu? Mrkněte sami na video níže!
Komentáře