Aspark Owl: Budoucí král elektromobilů?

Na letošním autosalonu v Dubaji představila Japonská firma Aspark nový elektromobil, který se má pyšnit šíleným výkonem, zrychlením a měl by vévodit svým „eko“ konkurentům jakým je například nová Tesla Roadster. Vůz nese název Aspark Owl.

Skica modelu Owl

Na úvod pár zajímavých čísel…

Toto elektrické hyper-auto má být schopno zrychlit z 0-60 mil za hodinu (+- 96 km/h) za až těžce uvěřitelných 1,69 vteřiny! 2000 Nm kroutícího momentu a výkon 1480 kW (2012 koní) umožní tomuto tichému zabijákovi zrychlit z 0 na 300 km/h za 10,6 sekundy a letět rychlostí až 400 km/h! Všechny tyto údaje jsou navíc v rámci použití standardních pneumatik! O pohon kol se starají 4 elektromotory, na každé kolo jeden, které jsou zatím nejsilnějšími, které se kdy namontovaly do osobního automobilu. Lithium-Iontové akumulátory o kapacitě 64 kWh by měly údajně vystačit na 450 kilometrů s lehkou nohou a nabití baterií by mělo trvat kolem 80 minut. Aspark také tvrdí, že do budoucna zvažuje do modelů Owl montovat ještě větší akumulátory.

Aspark Owl a jeho proporce

Co do proporcí je vůz pouhých 99 centimetrů vysoký a tím se řadí mezi nejnižší sportovní vozy světa. Zbylé rozměry už zas tak malé nejsou. Na délku má Owl 4791 mm, na šířku 1935 mm a rozvor kol 2750 mm. Objem kufru není pro nákupy zrovna to pravé, ale někdo si třeba s 50 litry vystačí.

Celý vůz je zhotoven z vrstveného karbonu, jak tomu bývá u aut, kde potřebujeme na váhu brát zřetel, zvykem. Základem vozu je superpevný skelet, který váží i s ostatními díly šasi pouhých 120 kilogramů. Karoserie pak přidá dalších 180kg a vůz jako celek váží 1900kg. Drtivou většinu jeho hmotnosti samozřejmě tvoří Li-Ion akumulátory.

Podvozek má být výškově stavitelný ve třech různých nastaveních světlé výšky od 80 do 160mm. Kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžníkových ramenech a brzdění obstarávají karbon-keramické brzdy, v předu s desetipístkovými třmeny a vzadu s čtyřpístkovými.

Na voze je počítáno s prvky aktivní aerodynamiky. Vůz má být na zádi přitlačován k zemi automaticky vysouvaným křídlem, které se Vám ve zpětném zrcátku objeví při rychlosti 150 km/h. Při podkročení rychlosti 100 km/h se pak zase zasune zpět. Samo sebou, křídlem se někteří pyšní rádi, bude tím pádem i ovladatelné manuálně.

Jelikož Aspark Owl je po mnoha stránkách extrémní, u jeho pořizovací ceny tomu nemůže být jinak. Každý vůz z celkové 50-ti kusové výroby vyjde v přepočtu na 88 mil. kč! Auto je sice Japonského původu, ale bude se vyrábět v Italském Turíně a bude tím pádem k dostání jen v levostranném provedení.

Další fotky

Prezenční spot z roku 2018

Video z letošního Dubajského autosalonu

Ohodnoť článek!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Zdroj
Motor1.com
Odebírat
Upozornění u
guest

4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Václavík
Uživatel
14. 11. 2019 15:42

400 v hodine a jediny co clovek uslysi je vzuch kolem auta….. neni to nuda? 😀

Petr Václavík
Uživatel
Odpověď uživateli:  Martin Beneš
14. 11. 2019 15:50

i ve 400 za hodinu se da znicit detstvi….

Také se podívej na
Close
Back to top button

Staň se členem DriveZone komunity!

Pouze přihlášení uživatelé mají přístup ke všem funkcím projektu DriveZone®

SLEVOVÉ KÓDY