Aspark Owl: Budoucí král elektromobilů?

Čeština‎ Čeština‎ English English Deutsch Deutsch

Na letošním autosalonu v Dubaji představila Japonská firma Aspark nový elektromobil, který se má pyšnit šíleným výkonem, zrychlením a měl by vévodit svým „eko“ konkurentům jakým je například nová Tesla Roadster. Vůz nese název Aspark Owl.

Skica modelu Owl

Na úvod pár zajímavých čísel…

Toto elektrické hyper-auto má být schopno zrychlit z 0-60 mil za hodinu (+- 96 km/h) za až těžce uvěřitelných 1,69 vteřiny! 2000 Nm kroutícího momentu a výkon 1480 kW (2012 koní) umožní tomuto tichému zabijákovi zrychlit z 0 na 300 km/h za 10,6 sekundy a letět rychlostí až 400 km/h! Všechny tyto údaje jsou navíc v rámci použití standardních pneumatik! O pohon kol se starají 4 elektromotory, na každé kolo jeden, které jsou zatím nejsilnějšími, které se kdy namontovaly do osobního automobilu. Lithium-Iontové akumulátory o kapacitě 64 kWh by měly údajně vystačit na 450 kilometrů s lehkou nohou a nabití baterií by mělo trvat kolem 80 minut. Aspark také tvrdí, že do budoucna zvažuje do modelů Owl montovat ještě větší akumulátory.

Aspark Owl a jeho proporce

Co do proporcí je vůz pouhých 99 centimetrů vysoký a tím se řadí mezi nejnižší sportovní vozy světa. Zbylé rozměry už zas tak malé nejsou. Na délku má Owl 4791 mm, na šířku 1935 mm a rozvor kol 2750 mm. Objem kufru není pro nákupy zrovna to pravé, ale někdo si třeba s 50 litry vystačí.

Celý vůz je zhotoven z vrstveného karbonu, jak tomu bývá u aut, kde potřebujeme na váhu brát zřetel, zvykem. Základem vozu je superpevný skelet, který váží i s ostatními díly šasi pouhých 120 kilogramů. Karoserie pak přidá dalších 180kg a vůz jako celek váží 1900kg. Drtivou většinu jeho hmotnosti samozřejmě tvoří Li-Ion akumulátory.

Podvozek má být výškově stavitelný ve třech různých nastaveních světlé výšky od 80 do 160mm. Kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžníkových ramenech a brzdění obstarávají karbon-keramické brzdy, v předu s desetipístkovými třmeny a vzadu s čtyřpístkovými.

Na voze je počítáno s prvky aktivní aerodynamiky. Vůz má být na zádi přitlačován k zemi automaticky vysouvaným křídlem, které se Vám ve zpětném zrcátku objeví při rychlosti 150 km/h. Při podkročení rychlosti 100 km/h se pak zase zasune zpět. Samo sebou, křídlem se někteří pyšní rádi, bude tím pádem i ovladatelné manuálně.

Jelikož Aspark Owl je po mnoha stránkách extrémní, u jeho pořizovací ceny tomu nemůže být jinak. Každý vůz z celkové 50-ti kusové výroby vyjde v přepočtu na 88 mil. kč! Auto je sice Japonského původu, ale bude se vyrábět v Italském Turíně a bude tím pádem k dostání jen v levostranném provedení.

Další fotky

Prezenční spot z roku 2018

Video z letošního Dubajského autosalonu

Ohodnoť článek!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Zdroj
Motor1.com
Odebírat
Upozornění u
guest

4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Václavík
Uživatel
14. 11. 2019 15:42

400 v hodine a jediny co clovek uslysi je vzuch kolem auta….. neni to nuda? 😀

Petr Václavík
Uživatel
Odpověď uživateli:  Martin Beneš
14. 11. 2019 15:50

i ve 400 za hodinu se da znicit detstvi….

Back to top button