Dobře uložené peníze do veteránů

Režim čtení

Stará auta mají velký peněžní potenciál. Proto se v této době vyplatí si nějakého toho veterána či yountimera pořídit a nechat tak své peníze zhodnotit. Pokud již doma nějaké to auto máte, pečujte o něj. Jednou se Vám to jistě vrátí. O tyto youngtimery je totiž čím dál větší zájem. Nejen proto, že to byla jednoduchá a spolehlivá auta s určitým charakterem a duší, ale také proto, že cena veteránů stále poroste. Všeobecně platí – čím méně vyrobených kusů daného vozu, tím větší pravděpodobnost, že se v budoucnu stane sběratelským a žádaným kouskem.

Do kterých veteránů se vyplatí investovat? A ve kterých případech to budou naopak vyhozené peníze? Pojďme se společně podívat do historie cenově dostupných veteránů vyráběných v Evropě.

Citroen, Peugeot, Renault – Francouzská auta, některými oblíbená, některými nenáviděná.

Který vůz z této sekty je ten nejvzácnější? Určitě je jich několik. Podívejme se třeba na Citroen XM či BX. Pro někoho nevzhledné, pro někoho úžasně nadčasové. Cena se pohybuje již teď okolo 130 000 Kč a na inzerci se dlouho neohřejí. O něco menším, ale dokonce o dost vzácnějším “rivalem“, se stal Peugeot 205 GTi. Cena tohoto “kotrmelce” se pohybuje okolo 200 000 Kč. Od Renaultu je to Renault 5 či 19. Tyto kousky jsou dnes již nedostupné. Pokud se nějaký objeví, je to nejzákladnější výbava, a to nikdo nestojí. U Renaultu 19 je hodně poptávanou verzí právě ta s 16v motorem, která rychle vzrostla na ceně. Pohybují se okolo 90 000 Kč.

Fiat – italský hřebec

Vlajkovou lodí” cenných taliánských veteránů, se stal Fiat Uno společně s Fiatem Tipo. Velmi často zmiňovaným je konkrétně Uno Turbo. Jednalo se o přeplňovanou čtrnáctistovku. Dnes už se tato verze stala skoro “vyhynulou“, a to hlavně kvůli nadměrné korozi. Tipo je na tom s dostupností o něco lépe. Cena se pohybuje okolo 70 000 Kč. Hodně poptávanou v tomto odvětví, se stala verze s s motorem 2.0 16v.

Němečtí zástupci

Volkswagen zde má několik zástupců, počínaje VW Beetle. Vzhledem k tomu, že se jich vyrobilo několik milionů, tak se mezi ty “cenné” počítají hlavně výroční edice. Hodně nadčasový design mělo ve své době Corrado, to se dnes stalo velice poptáváným kouskem, jehož cena se nesmyslně zvyšuje.

Porsche. Dalo by se říct, že většina modelů z let 1970-1990 cenově dosahují na vysokou cenovou úroveň. Můžeme zmínit například 911 či 944.

Opel – Zde nelze zapomenout na Kadett, konkrétně 1.8 či 2.0 GSi. Cena se se pobybuje okolo 150 000 Kč a najít nějaký zachovalý kousek, je opravdu nadlidský úkol.

Ani Česká automobilka není pozadu

Jedná se samozřejmě o Škodu Favorit. Přelomový model od Škodovky, který změnil její historii. Poptávané jsou hlavně limitované verze – Silver Line, Black Line nebo Solitaire. “Fáčko” se dá sehnat ještě docela levně, a to okolo 50 000 Kč.

Favorit
Škoda Favorit

Souhlasíte s tím, že by se tato auta mohla stát dobrou investicí do budoucna? Která byste ještě doplnili? Podělte se o své názory v komentářích pod článkem!

Podobné články

Recenze: Opel Vectra C GTS 3.2 V6

O automobilce Opel v současné době není moc slyšet. Tato automobilka byla kdysi velmi oblíbená a žádaná. Má za sebou bohatou historii, přinesla i hodně zajímavých modelů. Když se nad tím zamyslím, tak jsem ještě žádný pořádný Opel neřídil. Přišel čas to napravit. Dostal jsem možnost vyzkoušet si Opel Vectra GTS.

Komentáře

  1. U toho Opelu bych ještě zainvestoval do Calibry s V6 a nebo 2.0 turbo 4×4.
    Peugeot 106 rally v této době už skoro nesehnatelné autíčko s potencialem raritky jako 205 gti.
    Favorit je v mých očích auto, kterému se snaží zvednout cenu pouze tady u nás v ČR a jako investiční auto bych ho úplně neviděl.
    A s těma japonskejma autama z komentáře naprosto souhlasim.

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod