Fascinace: Brabus 600 Masterpiece
Máte rádi velké luxusní limuzíny a rádi jezdíte rychle? V tom případě bych tu něco měl. Teda já ne, ale firma Brabus. Fachmani z Brabusu vzali nový Mercedes-Maybach S-Classe a trochu jej upravili. Vznikl tak BRABUS 600 Masterpiece. Auto pro ty, kteří chtějí víc než jen Maybach.
Základ v Maybachu…
Současný Mercedes-Maybach S-Classe (W223) byl představen poměrně nedávno. Jedná se poslední generaci toho nejlepšího, co si lze u Mercedesu koupit. Jde o přímou konkurenci pro auta jako je Rolls-Royce nebo Bentley. Ovšem pokud vás kromě luxusu láká i vysoká rychlost a výkon, je tu Brabus. Jak už jsem naznačil výše, 600ka Masterpiece stojí na základě posledního Maybachu. Konktrétně vychází z modelu S580. Změny nejsou jen vzhledového rázu. Fachmani z Brabusu se pustili i do technických úprav.
Lehká úprava exteriéru…
Po vzhledové stránce se toho příliš nezměnilo. Přední nárazník je agresivněji tvarovaný, ve spodní části nalezneme podspoiler, nebo chcete-li lízátko z karbonu. Jiná je i maska chladiče. Z jejího vrcholu zmizela ikonická trojcípá hvězda. Masterpiece dostanete standardně na monoblocích o průměru dvaadvacet palců. Pokud se vám nelíbí, máte na výběr z několika možností. Maybach prošel i snížením. Brabus 600 Masterpiece je oproti běžnému Maybachu S580 o dva centimetry blíže k asfaltu. Zadní skla prošla zatmavením, ale to je tak nějak vše z boční části vozu.
Zadní partie dostala agresivní nárazník s difuzorem a dvěma kanóny namísto běžných falešných koncovek výfuku. Musím uznat, že Maybach v úpravě od Brabusu na mě udělal velký dojem. Po exteriérové stránce je to opravdu pecka, ale co interiér?
Změny v interiéru jsou na vaší fantazii…
Na tom, jak bude vypadat Brabus 600 Masterpiece uvnitř je na prvním majiteli. Úpravce tvrdí, že se zde meze nekladou. Chcete mít mentolový interiér s karbonovým dekorem? Máte ho mít… Co se týká nějaké výbavy, tak zde není žádný rozdíl oproti Maybachu. Pořád je to superluxusní limuzína se vším všudy. Všechna sedadla jsou vyhřívaná, klimatizovaná a mají masažní funkci. Nechybí ani obrazovky pro cestující v druhé radě sedadel. Dále tu najdeme audiostystém Burmester. O další možné výbavě asi nemá smysl dál něco psát. Můžete tu mít všechno co má Mercedes, respektive Maybach, k dispozici.
Co je vlastně pod kapotou?
Věřím, že spousta z vás očekávala dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, ale ten tu není. Jak už jsem několikrát zmiňoval, Brabus si pro svůj model vybral Mercedes-Maybach S580, tedy verzi s osmiválcem. Tenhle dvakrát přeplňovaný čtyřlitrbyl posílen na 600 koní a kroutící moment o hodnotě 800 Nm putuje na všechna kola. Což je o 97 koní a 100 Nm více než u sériového provedení.
Úpravou prošla řídící jednotka motoru. Respektive jejísoftware. S tím souvisí i úprava obou turbodmychadel. Brabus 600 Masterpiece dostal i kompletní výfukový systém. Jde o výfuk z nerezové oceli obohacený o klapky. Ve zkratce, pokud si budete chtít nadopovaný osmiválec trochu užít, stačí stisknout tlačítko na volantu a klapky se otevřou a vy uslyšíte osmiválcový symfonický orchestr.
O kolik je Brabus rychlejší?
Z pohledu dynamiky tu máme o0,3slepší zrychlení. Maybach v úpravě od Brabusu poskytne zrychlení z nuly na stovku, které zabere4,5s a maximální rychlost tohoto kolosu je elektronicky omezena na 250 km/h. Tedy stejná jako u standardního provedení. Což je trochu škoda. Brabus záměrně neodblokoval omezovač rychlosti z důvodu vysoké hmotnosti vozu.
Brabus za cenu dvou Maybachů…
Určitě vás zajímá cena. Kolik vlastně stojí takhle upravený Maybach? Celková suma se odvíjí od fantazie a náročnosti každého zákazníka. Jako příklad si můžeme vzít kousek, který vidíte na fotografiích. Brabus tvrdí, že tento exemplář vyjde na zhruba 8,4 milionu korun.
Specifikace
🚘 – Brabus-Maybach 600 Masterpiece
⛽️ – 4.0 V8 Twin Turbo
🚗 – 4MATIC, 9° Automat
💪 – 441 kW, 800 Nm
⌛️ – 4,5s 👉 100 km/h
🕰️ – Max. 250 km/h (el. omezeno)
Komentáře