Recenze: Chevrolet Corvette C6

Čeština‎ Čeština‎ English English Deutsch Deutsch

Americká ikona.

Měl jsem rande se slečnou v červeném, říkají jí Corvette. Historie tohoto modelu sahá až do roku 1953. Své jméno získala po jedné hodně rychlé lodi. Vette patří k nejznámějším sportovním vozům z USA. Dokonce je to nejznámější americký supersport. Doposud jsem žádné auto z tohoto kontinentu neřídil, pojďme společně zjistit, jak taková Corvette z roku 2006 jezdí. Hned na začátek si představíme, s čím máme tu čest. Měl jsem možnost vyzkoušet si Vette šesté generace v provedení roadster. Tato generace byla uvedena na trh v roce 2005 a v roce 2013 se Corvette dočkala další generace. 

Corvette je mezi námi autíčkáři poměrně známý pojem.

Fešná teta v červeném.

Hned na první pohled,  mě tahle fešná teta v červeném zaujala. Málokterý kabrio je tolik atraktivní jako je Corvette. Auto působí strašně mohutným dojmem. Při tom na délku měří stejně jako běžná Octavia. C6 je první Corvette bez mrkaček, tedy bez výklopných světel. Lehce jí to ubralo na sexappealu, ale stačí sundat střechu a na nějaké mrkačky zapomenete. Pojďme k zadní části vozu. Zezadu Vette vypadá nejlépe. Čtyři ikonické kulaté světlomety dostaly led technologii. Hned po nimi je čtveřice koncovek výfuku, které dodávají zadní části ten správný efekt.  Na zadním nárazníku ještě najdeme drobné detaily v podobě vyražených nápisů s logem Corvette. 

Pojďme do interiéru.

Otvírám dlouhatánské bezrámové dveře. Usedám do koženého sedadla. Interiéru je z ergonomického hlediska nekompromisní. Nastupování a vystupování vyžaduje jistý cvik. Sedadlo jen tak tak obepne mou pupkatou tělesnou schránku. Celkově je v interiéru poměrně těsno. Co se týče výbavy, je tu tak nějak vše, co by jste od amerického sporťáku čekali. Automatická klimatizace, elektricky nastavitelná sedadla, velké držáky na nápoje a nějaký ten audiosystém. Zkrátka, tohle auto nikdy nebylo a nebude o výbavě, tohle je spíš o pocitech z jízdy. Pojďme tedy probudit Vette k životu. 

Auto působí obřím dojmem, ale v interiéru je poměrně těsno.

Amerika jak se sluší a patří.

Tlačítkem probouzím k životu atmosférický osmiválec o objemu šesti litrů. Motor vás přivítá krásným zabuláním. Hned se mi vykouzlil úsměv na tváři. Teď trochu čísel… Osmihrnek nabízí stádo 405 koní, kroutící moment dosahuje hodnoty 543 Nm. Veškerá síla putuje přes šestistupňovou automatickou převodovku na kola zadní nápravy. Z nuly na stovku Corvette vypálí za 4,5s a zastaví se na hranici 300 km/h. Něco mi říká, že s tímhle bude zábava. Ovšem je to čistokrevný američan. O těchto autech se traduje, že nemají v lásce zatáčky. Být rychlý na rovině umí každý, ale zvládne to i zatáčet? 

Amerika tak, jak se sluší a patří.

Pojďme se projet.

Natahuji se dozadu pro bezpečnostní pás a vyrážíme z parkoviště. Při výjezdu škrtnu lízátkem. Hned po prvním metru mi Vette oznamuje, že vyžaduje dávku citu a opatrnosti. Prodíráme se společně městem a pomalu se seznamuji s autem. Při klidné jízdě Corvette o sobě vůbec nedává znát. Jenom tak jede, chová se jako běžné auto bez střechy. Vůbec nemám pocit, že řídím nějakou dravou bestii. Dokonce mě překvapilo, jak je Corvette pohodlná. Čekal jsem nekompromisní sporťák, který nebude k vaší pateři zrovna ohleduplný. Další věc, které si všímám je, že s tímhle autem se dost blbě manévruje. Auto nemá skoro prakticky žádný rejd. Aby jste se s Corvette otočili potřebujete půl zeměkoule. To mi připomíná mojí A6ku.

Probudil jsem k životu atmosférický osmiválec, můžeme vyrazit na cestu.

Má ráda zatáčky!

Konečně jsem se dostal na okresní cesty, kde to znám. Nadešel čas tomu trochu šlápnout a vyzkoušet, jak si Vette rozumí se zatáčkama. Projel jsem pár rychlých zákrut a začíná se mi to fakt líbit! Při podřazení je krásně slyšet jak vyletí otáčky a osmiválec začne krásně zpívat. Corvette ochotně zrychluje a dere se vpřed. Auto krásně poslouchá na povely volantu. Kam Corvettu pošlu, tam jede. Wow…

Mám tu k dispozici řazení pádly na volantu. Bylo by dobré je také vyzkoušet. Bohužel pádla jsou zde řešená úplně jinak, než jsem zvyklý. Většinou to funguje tak, že máte na jedné straně plus pro řazení směrem nahoru a mínus pro podřazení. Jenže Corvette má na obou stranách plus. Když stisknu pádlo směrem k palubce, Corvette řadí směrem nahoru. Když pádlo stiknu směrem k sobě, Corvette podřadí. Tohle vyžaduje hodně trpělivosti a cvik. Je to dost nelogické a upřímně mě to dost odrazovalo od manuálního řazení. Trochu to kazí zážitek z jizdy. Jinak převodovka řadí skvěle.

Stačí se rozjet a svět je zase krásný místo…

Takhle to má nejraději.

Jestli Corvette něco vysloveně vyhovuje, tak je to svižnější tempo po okreskách se staženou střechou. Při této jízdě jsem si Corvette užíval nejvíce. Jak už jsem zmínil výše, překvapilo mě s jakou chutí se Vette vrhá do zatáček. Opravdu klobouk dolů. Když přesáhnete rychlost 120 km/h, a máte střechu dole, tak do auta poměrně dost fouká. Takže pokud plánujete vyrazit na německou dálnici, doporučuji vytáhnout střechu.

Ještě tu mám jednu zajímavost. Tachometr ukazuje pouze do 200 km/h. Jakmile tuhle rychlost překročíte, ručička zůstane na své pozici, ale auto přesto dál zrychluje. Původně jsem si myslel, že ukazuje tachometr míle, ale nebylo tomu tak. Maximální rychlost Corvette s osmiválcem LS2 je 300 km/h. Jenže tu vám Corvette nikdy neukáže, aspoň ne ciferník tachometru. Je to zvláštní, ale je to tak. 

13L/100 km? To je fakt velké překvapení.

Pojďme to nějak uzavřít…

Chevrolet Corvette C6 na mě udělala obrovský dojem. Je to auto, se kterým se blbě parkuje, špatně se s ní otáčí a její nízký podvozek vám dokáže udělat pár vrásek. Ovšem jakmile sundáte střechu, prdnete tam „Déčko“ vyrazíte na krásnou okresku, tak na všechno zapomenete. Najednou se vám udělá úsměv na tváři a na světě je zase krásně. Vzhledem k tomu, že osmiválec většinu času točí opravdu nízké otáčky, tak vás Corvette překvapí i svou spotřebou paliva. Můj průměr byl 13L/100 km. Majitel mi prozradil, že se při klidné jízdě dokážete dostat i pod deset litrů… Dokonce ani servisní náklady nejsou taková tragédie jako by jste od takového auta čekali.  Na závěr bych chtěl poděkovat majiteli za půjčení vozu.

Hrozně jsem si to užil!

Pohled, který jen tak neomrzí!

1) Atraktivní vzhled 
2) Skvělý zvukový projev
3) Návykový osmiválec 
4) Pružnost motoru, dynamika
5) Pocit z jízdy, který neomrzí…
6) Vyborná ovladatelnost za jízdy 
7) Není tak nenažraná, jak se zdá. 

1) Parkování vás přivede k šílenství 
2) K otočení potřebujete půl planety
3) Světlá výška podvozku není nic pro naše cesty
4) Manuální řazení postrádá logiku
5) V interiéru je poměrně těsno 
6) Jsem chudej a chci jí!

Hodnocení: 4.8/5.0

🚘 – Chevrolet Corvette C6 LS2
 – 6.0 OHV V8 LS2
🚗 – Pohon zadních kol, 6° automat
💪 – 298 kW, 543 Nm 
 – 4,5s 👉 0-100 km/h
🕛 – Max. 300 km/h

Jeden z důvodů, proč jsem nechtěl Vette vrátit.
Škoda toho softlimiteru…
Ohodnoť článek!
+1
4
+1
3
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Zdroj
Menežerův FacebookMenežerův Instagram
Plánuješ koupi ojetiny? Nekupuj zajíce v pytli! Prověř si její minulost přes CarVertical! CarVertical - Prověření vozu dle VIN nebo RZ
Odebírat
Upozornění u
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button