Recenze: Mazda 6 (GJ) 2.5 Skyactive-G
Mazda 6 patří mezi moje nejoblíbenější auta z Japonska. V minulosti mi jistou dobu dělala společnost první generace tohoto modelu. Bylo to skvělé auto, ale měla opravdu velký problém s korozí. Dnes vám prozradím, jaká je třetí generace Mazdy 6. Tohle auto spadá do kategorie střední třídy. Jedná se o konkurenci pro auta typu Ford Mondeo, Škoda Superb, VW Passat nebo třeba Toyotu Camry.
Je nádherná…
Mazda 6 třetí generace je tu s námi už od roku 2012 a za svou existenci stihla už dvě modernizace. Abych řekl pravdu tato šestka je ze všech generací ta nejhezčí. Mnou zkoušený kousek pochází z roku 2019. Po vzhledové stránce je to opravdu paráda. Mám k dispozici sedan, který se mi líbí více než praktičtější wagon. Posledních pár let je v módě mít velkou přední masku chladiče. Mazda samozřejmě jde s dobou. Mazda 6 má vpředu velkou chromem zdobenou masku. Po stranách pak navazují úzká světla s full LED technologií. Šestka je obuta do hliníkových papučí o průměru devatenácti palců. Autu kola sluší jak Japonci sushi.
Zadní část vozu se pomalu svažuje, mou pozornost jako první upoutalydvě reálné koncovky výfuku.Podtrhují sportovněji laděný charakter. Nad nimi pak najdeme mlhovky. Zadní světla jsou propojená pomocí chromové lišty. Zadní část vozu je pojata jednoduchým, ale za to funkčním stylem.
Zbytečně strohý interiér…
Interiér jako takový mi přijde až moc zbytečně strohý. Je takový chladný a od Mazdy bych čekal trochu větší odvaz. Přece jen automobilka slibuje jistou dávku emocí. Nicméně kožené sedačky jsou hodně fajn. Mnou zkoušený kousek byl ve výbavovém stupni REVOLUTION TOP. To znamená, že jde o auto téměř v maximální možné výbavě. Nesnáším popisování veškeré výbavy takže vám tu zmíním jen část z toho, co testovaný kousek měl ve výbavě. V základní výbavě dostanete například LED světlomety, adaptivní tempomat, infotainment Mazda Connect s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce osm palců. Tento infotainment nabídne i navigaci a propojení se smartphonem. Dále tu je Head Up displej, dešťový a světelný senzor, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém SCBS pro prevenci čelního i zadního nárazu. Ve výbavě Revolution TOP najdete navíc elektricky nastavitelná kožené sedadla s výhřevem a ventilací. Zadní sedadla jsou také vyhřívaná. Zde jsou také full LED adaptivní světlomety, bezklíčové zamykání, parádní hudební zástavba od BOSE a spousta dalšího… Kdo chce vědět více doporučil bych navštívit stánky automobilky. Nedá se říct, že by mi vysloveně něco chybělo co se výbavy týče.
Pojďme se projet…
Usedám za volant, poutám a se a nastavuji sedadlo… Všímám si, že prostřední část na přístrojové desce je digitální. Abych řekl pravdu, s rozmístěním všech možných ukazatelů jsem měl celkem problém, ale na to si člověk bude muset zvyknout. Mě to přijde nepřehledné, možná až zbytečně složité. Sešlapuji brzdový pedál a posouvám volič automatické převodovky do polohy D. Vyrážím a jsem hodně zvědavý, co mě vlastně čeká… Po ujetí prvních kilometrů si všímám, že šestka respektive její podvozek je tvrdšího charakteru. Střední a velké nerovnosti jsou zkrátka dost cítit. Řízení je příjemné, přesné. Není přehnaně přeposilované, ale ani přehnaně tuhé.
Benzínová atmosféra…
Pod kapotou mnou zkoušené Mazdy 6 byl největší a nejsilnější benzínový agregát. Jedná se o atmosférický čtyřválec SKYACTIV – Go objemu 2.5 litru v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Mazda tuhle převodovku pojmenovala SKYACTIV – DRIVE. Zpět, ale k motoru… Tento motor nabízí skoro 200 koní a kroutící moment o hodnotě 258 Nm. To znamená, že Mazda 6 zvládne sprint na stovku za něco málo přes osm sekund a maximální rychlost je 223 km/h. Co se samotného motoru týče, tak ten je jednoduše skvělý. Výborný zvukový projev, plynulý průběh výkonu už od nízkých otáček a celkem slušný zátah. Převodovka si také zaslouží pochvalu. Řadí hezky čistě a plynule a v manuálním režimu nepřeřadí, dokud jí nedáte povel. Mnou testovaný kus měl dokonce možnost řazení pádly pod volantem a jsou krásně po ruce.
Jak to vlastně jezdí?
Jízda s Mazdou 6 se nese ve sportovnějším duchu. Zatáček se nebojí a celkem ochotně do nich najíždí a to mě upřímně docela zmátlo. Mazda 6 není typická manažerská limuzína. To je si třeba uvědomit. Šestka je spíš takový větší sedan se sportovní duší. Mazda 6 nabízí dokonce dva jízdní režimy. Klasický (“NORMAL”) a sport, ale musím říct, že mezi nimi není skoro žádný rozdíl kromě o něco rychlejší reakce na plyn a toho, že převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Což je podle mě fakt škoda…
Co říct závěrem?
Mně osobně Mazda 6 příliš nenadchla. Mazda 6 je dobré auto o tom není pochyb, ale není to pro každého. Osobně bych Mazdu 6 doporučil těm lidem, kteří hledají větší sedan se sportovních duchem. Já osobně preferuji pohodlné limuzíny, které vás svým způsobem hýčkají… To, že mě Mazda 6 příliš nenadchla neznamená, že zrovna u vás to bude stejné. Šestka nabízí skvělý atmosférický motor v kombinaci s klasickým a řekneme i poctivým automatem. K tomu přihazuje atraktivní design a relativně zajímavou cenu. Ten kdo hledá sportovněji střižený sedan střední třídy si přijde na své.
1) Atraktivní design
2) Povedený atmosférický motor
3) Automatická převodovka
4) Kvalita zpracování
5) Jízdní vlastnosti
1) Zbytečně strohý interiér
2) Tvrdší naladění podvozku
3) Nepříliš přehledná přístrojovka
4) Režim SPORT nedává smysl
Hodnocení: 3,5 / 5
🚘 – Mazda 6 (GJ) Revolution TOP
⛽ – 2.5 SKYACTIV – G
🚗 – Pohon předních kol, 6° Automat
💪 – 143 kW, 258 Nm
⏳ – 8,1s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 223 km/h
Rozhodně nesouhlasim s tvrzenim že není rozdíl mezi režimy normal a sport. Ja využívam rezim sport v případě kdy pospíchám, chci předjíždět a jizdu si moc užívam, oproti rezimu normal mi vadi pozdni reakce na sešlápnutí plynu nez si auto podřadí
Změna reakce na plynový pedál a řazení ve vyšších otáčkách mi přijde fakt málo na režim SPORT… Tak jsem to myslel.
Tohle je asi věc úhlu pohledu daného člověka. Já se svými 165cm bych asi zas napsal, že sedačka je moc velká a nevidím přes palubku 😀