Recenze: Opel Vectra C GTS 3.2 V6
O automobilce Opel v současné době není moc slyšet. Tato automobilkabyla kdysi velmi oblíbená a žádaná. Má za sebou bohatou historii, přinesla i hodně zajímavých modelů. Když se nad tím zamyslím, tak jsem ještě žádný pořádný Opel neřídil. Přišel čas to napravit. Dostal jsem možnost vyzkoušet si Opel Vectra C GTS. Pojďme společně zjistit, jaká tato Vectra vlastně je.
Třetí generace tohoto modelu se vyráběla od roku 2002 do roku 2008. Mnou zkoušený kousek pochází z roku2005. Vectra byla k dispozici ve třech karosářských provedeních. Mohli jste mít buďto kombi, nebo chcete-li Caravan. Anebo pětidveřový liftback popřípadě tu byl ještě klasickýsedan. Já měl k dispozici právě liftback. Tímto se dostáváme k vzhledu.
Klame tělem…
Vectra svou stavbou působí mohutně. Máte pocit, že před vámi stojí pět metrů dlouhá limuzína, ale není tomu tak. Vectra klame tělem. Je menší než vypadá. Sportovně střižená verze GTS se od běžné Vectry liší jen nepatrně. Jsou zde jiné nárazníky, prahy a vzadu jsou velké chromové koncovky výfuku a to je asi tak nějak vše. Provedení GTS je o rovné dva centimetry blíže k asfaltu než běžná Vectra.
Přední část vozu je hodně minimalistická. Celému čumáku dominují zvláštně tvarované přední světlomety. Mimochodem jsou zde xenony. Moje nejoblíbenější část vozu je ta zadní. Víte jak se to říká… Auto bez prdele je, jak tejden bez neděle. Mohutné zadnici přidávají na kráse dvě chromové koncovky výfuku. Akorát tažné zařízení to trochu kazí.
Přesuňme se do interiéru…
Abych se přiznal, tak interiér mě úplně neoslovil. Je zvláštně udělaný. Přijde mi strašně chaotický a některé ovládací prvky se pomalu a těžko zvyká. Nicméně je zde bohatá výbava. Najdeme tu tříramenný multifunkční volant, který dobře padne do rukou. Dále jsou tu pohodlná kožená sedadla s větším bočním vedením. Přední jsou plně elektricky nastavitelná. Jsou vyhřívaná a řidičovo sedadlo má navíc i odvětrávání, a funkci uložení paměti nastavení sedadla. Uprostřed palubní desky nalezneme malý barvený displej pro multimédia. Kromě rádia, zde najdete i palubní počítač s údaji o vozidle. Dále z výbavy se hodí zmínit například automatickou dvouzónovou klimatizaci, boční výsuvné sluneční clony pro zadní okna nebo třeba tempomat.
Šestiválcová atmosféra…
Otáčím klíčkem v zapalování a probouzím k životu atmosférický šestiválec o objemu 3.2 litru. Tento agregát nabízí 211 koní a 300 Nm roztáčí kola přední nápravy. Šestiválci asistuje robotizovaná automatická převodovka. Ještě něco málo k dynamice tohoto vozu. Sprint z nuly na stovku zabere osm sekund a maximální rychlost je těsně pod hranicí 250 km/h. Ve své době šlo o nejsilnější a nejrychlejší OPELz nabídky.
Jak Opel Vectra C GTS vlastně jezdí?
Při klidné jízdě je auto tiché. Když máte pod sebou kvalitní asfalt, tak i poměrně komfortní. Ovšem pokud žijete v Česku, tak sportovní podvozek Vectry GTS k vám nebude zrovna milosrdný. Bohužel taková je daň za život se sportovním podvozkem. Konkurenční Ford Mondeo ST220 byl k mé pupkaté tělesné schránce přeci jen o něco milosrdnější. Pokud s autem jedete v normálním tempu, auto se snaží být komfortní. Automatická převodovka vyžaduje trochu citu pro plynový pedál, jelikož je to v podstatě robotizovaný manuál. Má všechno, co manuální převodovka, jen za vás řadí elektronika. Tahle převodovka vyžaduje specifické zacházení. Lidé, kteří jsou zvyklí věčně držet plný plyn z toho budou zklamaní.
Ovšem pokud chcete jet svižně, tak Opel Vectra C GTS vám bránit rozhodně nebude. Jasně, není to vyloženě sportovní náčiní, ale trochu zábavy s tím přece jen zažijete. Stačí stisknout tlačítko SPORT na středovém tunelu. Auto ztuhne, řízení ztuhne a změní se odezva na plyn. Dokonce i převodovka začne být agresivnější. Při řízení jsem měl pocit, že řídím menší auto, než jaké doopravdy řídím. Vectra tak trochu klame tělem. V zatáčkách se to sice lehce zhoupne, ale není to nic hrozného. Nejlépe se Vectra GTS cítí na dálnici. Dálniční tempo jí zcela vyhovuje a má ráda vyšší cestovní rychlost.
Ach ty páčky!
Jestli mě na tomhle autě něco vysloveně fakt štvalo, tak to jsou páčky pod volantem. Nejsou zde totiž klasické polohovatelné páčky, ale jsou tu takové jakoby dotykové. Uvedu příklad… Když se páčky dotknete krátce, spustí se takzvaný “trojblik” jinými slovy, dálniční blinkr. Pokud ovšem chcete použít klasický blinkr, musíte se páčky dotknout na delší dobu. To samé platí i pro stěrače… Vyžaduje to cvik, zvyk a hlavně pevné nervy.
Pojďme to nějak uzavřít…
Opel Vectra C GTS je takový nenápadný sedan, teda pardón liftback, který dokáže poskytnout trochu zábavy za volantem. Ovšem vyžaduje určitý styl zacházení, není to zkrátka pro každého. Mimo jiné nabídne vcelku prostorný interiér, a velký zavazadlový prostor. Vectra C GTS má nejraději dálnice, dovolí vám užít si trochu zábavy na okresce, ale pokud pojedete po nekvalitním asfaltu, vaše páteř z toho zrovna nadšená nebude. Pokud se vám Vectra líbí, chybu s ní určitě neuděláte. Šestiválec dokáže Vectru hezky rozhýbat a dokáže být i úsporný. Při klidné jízdě se hravě dostanete pod 10l/100km.
1) Šestiválec je živý, ale dokáže být i úsporný.
2) Pocitově řídíte menší auto.
3) Komunikativní řízení.
4) Poměrně prostorný interiér.
5) Velký zavazadelník.
6) Bohatá výbava.
1) Zvláštně uspořádaný interiér.
2) Páčky pod volantem bych z auta vyhodil.
3) Je to poměrně tvrdé na danou třídu.
4) Robotizovaný automat není pro každého.
Hodnocení: 3,9/5
🚘 – Opel Vectra C GTS
⛽ – 3.2 V6 Ecotec
🚗 – Pohon předních kol, 5° Automat
💪 – 155 kW, 300 Nm
⏳ – 8s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 246 km/h
Mě je značka Opel stále blízká 🙂 Míval jsem Astru G ve dvou motorizacích, ta v úpravě od Bertoneho mi dělala radost docela dlouho. Z20LET motory byly to nejlepší, co automobilka Opel do svých aut dávala.
To já vím, taky jsem byl dost zvědavý na to, co řekneš na tuhle recenzi… Byla to moje první zkušenost s Oplem jako takovým a byl jsem mile překvapen. Ve srovnání s konkurencí jde o fakt zajímavou ojetinu.
Mě přijde, že Opel jako značka je dost opomíjená. Přitom jsou to vesmes spolehlivá auta za fér cenu 🙂 článek vydařený, jen tak dál! 🙂