Recenze: Volvo V90 Cross Country
Dnes vám prozradím, jak na mě zapůsobilo Volvo V90 Cross Country. Jde o mou první zkušenost s Volvem jako takovým. K této automobilce jsem měl vždycky neutrální vztah. Nikdy jsem po autě od Volva netoužil. Tahle automobilka měla vždy můj obdiv za přístup k bezpečnosti a věcem kolem ní, ale to bylo z mé strany tak nějak vše. Nakonec mě vlastní zvědavost dokopala k tomu nějaké Volvo vyzkoušet. Hned ze začátku bych chtěl poděkovat panu Bílkovi z Auto Volf v Plzni. Za nadstandardní přístup a také za to, že mi umožnil otestovat jedno z jejich aut.
Cross Country…
Volvo V90 Cross Country vychází z běžné V90ky. Jenom přibylo oplastování, pohon všech kol se stal samozřejmostí a zvýšila se světlá výška. Volvo V90 Cross Country má vyšší světlou výšku o takřka šest centimetrů. Nápad vyrábět praktický kombík, který bude moci do terénu není u Volva žádná novinka… První terénní kombík se v nabídce objevil už v roce 1997 a stal se tak jeden z prvních ve své třídě. Pojďme společně zjistit jaké je Cross Country z roku 2020.
Konečně fakt hezké Volvo!
Přiznávám, že starší Volva se mi nikdy moc nelíbila, ale to o současných modelech úplně neplatí. Viz tato V90 Cross Country. Kombinace bílého lakování a černých doplňků tomu fakt sekne! Po vzhledové stránce je to opravdu povedené. Auto svým vzhledem zaujme a takhle je to správně. Světlomety využívají full LED technologii a jejich grafika se mi zamlouvá. Světelná grafika předních světlometů je inspirovaná Thorovým kladivem, což jako fanoušek MARVELu oceňuji. LEDky jsou i vzadu. Když jsme u té zadní části… Otvory pro výfuk ukrývají skutečné koncovky výfuku. Mimochodem tohle Cross Country je ve variantě Pro, která je standardně obuta do těchto devatenácti palcových hliníkových papučí. Zvenku je to fajn, ale co interiér?
Pojďme do interiéru…
Po otevření dveří mě přivítal minimalistický až zbytečně moc chladný interiér. Abych řekl pravdu, je to úplně něco jiného, než na co jsem zvyklý. Nicméně pojďme si to tu blíže představit. Takovým pomyslným centrem všeho je 12″ displej infotainmentu Sensus, který vám poskytne veškeré informace a nastavení včetně rádia nebo navigace. Ovládání je snadné a přehledné. Provedení Cross Country Pro zahrnuje i velmi pohodlná kožená sedadlaComfort, která jsou kompletně elektricky nastavitelná. Dokonce tento konkrétní kousek nabízí možnost masáže! Volvo V90 Cross Country má na délku takřka pět metrů a na šířku něco málo přes dva, takže prostoru pro posádku a její batožinu je tu více než dost. Mimochodem zavazadlový prostor nabídne 560 litrů v základním provedení. Po sklopení sedadel máte k dispozici více než 1500 litrů. V porovnání s konkurencí to sice není moc, ale věřte mi, že objem kufru je opravdu dostačující. Kvalita zpracování je na velmi vysoké úrovni. Použité materiály jsou opravdu kvalitní a jde vidět, že si Volvo dalo záležet.
Zmíním ještě pár prvků z výbavy. Je tu automatická digitální dvouzónová klimatizace, elektricky ovládané zadní páté dveře, parkovací asistent a další armáda bezpečnostních asistentů. Mě osobně interiér příliš nezaujal, ale věřím že si své fanoušky určitě najde. Řidič má před sebou kompletně digitální přístrojový štít. Jeho grafika se mění podle zvoleného jízdního režimu popřípadě podle vašeho individuálního nastavení. Ale už stačilo, pojďme nastartovat!
Není D5 jako D5…
Otáčím startovacím tlačítkem na středovém tunelu a probouzím k životu naftový agregát s označením D5. Ti z vás, kteří pod tímto označením čekají naftový pětiválec budou zklamaní. Pod kapotou je totiž dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu dvou litrů. Tento motor nabízí výkon235 koní a kroutící moment dosahuje hodnoty 480 Nm. Tohle všechno zpracovává osmistupňový automat Geartronic a posílá dále na všechna kola. Na stovce bude V90ka v gumákách pod osm sekund. Maximální rychlost je 230 km/h.
Jak tohle vlastně jezdí?
Sešlapuji brzdový pedál a řadím D. Posun voliče automatu jde docela ztuha, ale dávám to za vinu novotě a neosahanosti. Protože mnou zkoušený exemplář měl najeto lehce přes100 km. Jízda s Volvem V90 Cross Country je hlavně o pohodlí. Auto vás nenutí jezdit rychle a při klidné jízdě je to příjemně plavné. Tohle je opravdu fajn. Řízení je příjemné, převodovka řadí krásně hladce ani není znát že řadí. K dispozici jsem měl adaptivní podvozek s možností volby jízdních režimů. Na přední nápravě jsou adaptivní tlumiče a na zadní nápravě pak najdeme vzduchové odpružení. Mezi režimy je cítit rozdíl. Každý z režimů má své nastavení podvozku, posilovače řízení a převodovky. Mě osobně nejvíce vyhovoval komfortní režim. Jelikož se nejvíce hodí k charakteru vozu.
Ostřejší jízda v tomto autě nedává žádný význam. Za prvé hmotnost a rozměry se schovat nedají a za druhé vytáčet tento motor také není úplně dobrý nápad. Nemá to rád a dává to hned najevo. Výkon motoru nechybí. Agregát se pyšní jednou vychytávkou jménem POWERPULSE . Zjednodušeně řečeno jde o tlakovou nádobu, která dokáže při akceleraci k turbíně menšího z dvojice turbodmychadel vypustit vzduch a roztočit ji tím dříve, než se ve výfukovém potrubí vytvoří potřebný tlak. V praxi to funguje dobře, auto krásně táhne, ale celé to zabíjí zvukový projev motoru. Bohužel je to pořád naftový čtyřválec. To se úplně zamaskovat nedá. Na druhou stranu V90 Cross Country vás nenutí jezdit ve vyšších otáčkách.
Jak je na tom spotřeba?
Co se týká spotřeby paliva, tak se pohybujeme v rozmezí sedmi až deseti litrů na sto kilometrů. Já se motal kolem 8,5 – 9L/100 km. Je fakt, že jsem nejezdil zrovna na spotřebu. Své také udělalo to, že jsem většinu kilometrů ujel po městě.
Závěr…
Mou zkušenost s Volvem V90 Cross Country hodnotím pozitivně. Pořízení auta jako je Volvo V90 Cross Country nebo Audi A6 Allroad mi dávají větší smysl než koupě trendových SUV. V90ka Cross Country je pohodlný rodinný kočár, který se nezalekne výletu mimo asfalt. Tomuhle autu by strašně moc slušel velkoobjemový motor s větším počtem válců. Klidně třeba naftový šestiválec. Mám sice různorodé pocity z interiéru, ale to je jen můj subjektivní pocit. U vás to tak být nemusí. Nicméně interiér nabízí vysokou úroveň kvality zpracování. Akorát ta cena… Cena testovaného kousku byla okolo1 800 000 Kč, což ruku na srdce opravdu není málo. Základní cena Volva V90 Cross Country začíná někde kolem 1 500 000 Kč.
1) Konečně Volvo, které se mi líbí…
2) Příjemný podvozek.
3) Sedadla “Comfort” jsou skvělé.
4) Kvalita zpracování.
5) Prostorný interiér.
1) Zvukový projev motoru.
2) Interiér mě příliš nezaujal.
3) Chtělo by to kompletní vzduchový podvozek.
4) Vyšší pořizovací cena.
5) Pouze čtyřválec.
Hodnocení: 3.9/5 (5/5 je nejlepší hodnocení)
🚘 – Volvo V90 Cross Country Pro D5
⛽ – 2.0 R4 nafta + dvě turba
🚗 – 4×4, 8° Automat
💪 – 173 kW, 480 Nm
⏳ – 7,5s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 230 km/h
Komentáře