Fascinace: Audi S4 Four Rings Performance
Americká firma Four Rings Performance se zabývá úpravou aut značky Audi. Majitel společnosti Jeff Gerner si jednoho krásného dne řekl, že postaví nejrychlejší sedan na planetě. A jak řekl, tak udělal. Základem všeho je Audi S4 z roku 1992!
1100 koní!
První generace Audi S4, interně označována jako C4 má pod kapotou přeplňovaný pětiválec o objemu 2.2 litru. Pětiválec v sériovém stavu nabízí 230 koní nebo chcete-li 169 kW. Motoru asistuje pětistupňová manuální převodovka nebo čtyřstupňový automat. Poháněná jsou všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol quattro. Maximální rychlost běžné S4ky je lehce přes 240 km/h.
Jeff Gerner s fachmanama z Four Rings Perfomance se pustili do práce. Ruku na srdce, z původního auta toho moc nezbylo. Celý interiér musel ven. Zůstalo jen to nejnutnější… Je tu jakási provizorní přístrojovka se spoustou budíků a jedna anatomická sedačka. Také je tu speciální závodní rám. Co se týká techniky, tak finální výkon činí rovných 1100 koní! Podrobnější informace ohledně úprav si majitel firmy nechal pro sebe. Nicméně, aby tahle zběsilá Audi dokázala bezpečně zastavit, jsou zde závodní brzdy a padák. Podle propočtů se zjistilo, že maximální rychlost brutálně upravené S4 je někde za hranicí 400 km/h!!!
Rychlostní rekord z Boneville…
Když Jeffova Audi byla hotová, zbývalo jediné. Odvézt jí na slavné solné pláně v Bonneville. První testovací jízda proběhla v roce 2011. Audi S4 v úpravě od kluků z Four Rings Performance odjela dva pokusy. Tehdejší průměr činil 389,378 km/h. Tohle Jeffovi a jeho týmu prostě nestačilo. O rok později přijel znovu a tentokrát překročil hranici 400 km/h. Přesněji řečeno 402 km/h. Bohužel jeden pokus nebyl změřen. Předpokládá se, že rychlostní speciál dosáhl rychlosti 418 km/h ! Což je neskutečné…
Tímhle to neskončilo…
Po zdolání rekordu se Jeff rozhodl pro pokračování. Jeho Audi S4 jste mohli vidět i na závodech do vrchu Pikes Peak a na mnoha dalších akcích. Je vidět, že Four Rings Performance se toho nebojí a žádný výkon pro ně není překážkou.
Stará jak já ale výkonově úplně jinde než já 😀 S málokterými novými auty jdou dělat takové psí kusy.
Pobavilo 🤣🤣🤣
Tohle je ukázka toho, jaký má tenhle pětiválec potenciál… 2.2T R5 má Genezis z rally 😃
Ty pětiválce celkově.. Majklovo C70 T5 je taky dělo..
To je další ukázka potenciálu