Recenze: Audi RS6 C6 5.0 V10 TFSI Quattro

Režim čtení

Vážení je to tu! Dostal jsem možnost otestovat Audi RS6 C6. Tedy auto, které obdivuji od svého dětství. Nebudu vám lhát, na tuhle chvíli jsem se opravdu těšil. Druhá generace RS6ky patří mezi moje nejoblíbenější auta vůbec. Už od útlého věku toužím tento vůz vlastnit. Pojďme společně zjistit, jaká tahle Audi RS6 vlastně je.

Monstrum v nenápadném kabátě…

Mnou testované Audi RS6 pochází z roku 2008. Jde tedy o jednu z prvních této generace. Interně jí říkají C6 Typ 4F. Před sebou mám bílý sedan. Na první pohled bych ani neřekl, že mám před sebou nejsilnější provedení modelové řady. Kdybych Audiny neznal, myslel bych si, že je to jenom A6 v S-line paketu. Od běžné A6ky se RS6ka příliš neliší. A přesně tohle mě na tom autě opravdu baví. Takhle si představuji správný model Audi RS. Nenápadnost jako priorita! Ovšem pokud přijdete blíže, tak podle obřích nádechů v předním nárazníku poznáte, že tohle není obyčejná A6ka. Středobodem celého čumáku je bezpochyby velká maska chladiče a na ni navazující bixenony s LED denním svícením. Když k tomu přidáte svalnaté blatníky, tak je to fakt skvělý celek. Auto působí mohutně s jistou dávkou elegance.

Asi je to proti tradici Audi RS modelů, ale mým hnědým očkám více lahodí karosářské provedení sedan/limousine. Je to zejména kvůli zadní části vozu. Ty tvary sedanové karosérie po letech neskutečně vyzrály a Audi RS6 druhé generace je opravdu krásné auto. Co se týče zadku, tak moji pozornost hned získala dvojice oválných kanónů. LED technologii získala i zadní světla. Na víku zavazadelníku ještě nalezneme malý spoiler v podobě odtrhové hrany. No nic, utřu slinu a prozradím vám něco o podvozku.

Hezky odspodu…

Pojďme si něco říct o kolech a podvozku jako takovém. Náš kousek je obut do ikonických papučí POMPEI o průměru dvaceti palců. Osobně si myslím, že jiná kola bych na téhle Audi RS6 ani nechtěl. Pompeje RS6ce opravdu sluší. Mám lehké obavy, co na ty dvacítky řekne moje páteř, ale nechám se překvapit. Rozměr pneumatik činí 275/35 ZR20. Mimochodem zkoušená RS6ka obouvá Michelin Pilot Sport 4S. Za velkými koly se na mě usmívají obrovské vrtané kotouče. Nejedná se o keramické brzdy, nicméně i tak mají průměr 390 mm! Dále tu najdeme tlumiče s nastavitelnou tuhostí, neboli Dynamic Ride Control.

Pojďme do interiéru….

Po otevření mohutných dveří mě přivítal černý kožený interiér. Od běžné A6ky se interiér taktéž příliš neliší. Změnilo se toho jen velmi málo. Rovnou přejdu k dané výbavě této Audi RS6. Tohle auto sice není maximálně vybavené, ale i tak je tu toho víc než dost. Mám zde základní celokožená sportovní sedadla, ty jsou kompletně elektricky nastavitelná. Mají i možnost výhřevu sedadel. Řidičovo sedadlo má možnost uložení nastavení sedadla do paměti. Před sebou mám kožený tříramenný sportovní multifunkční volant se zkosenou spodní hranou a pádly pro manuální ovládání převodovky. Mimo jiné je také vyhřívaný a elektricky nastavitelný. Hned za ním je pak přístrojová deska. Krásné jednoduché budíky s barevným palubním počítačem a logem RS6. Vedle volantu najdeme obrazovku multimediálního systému s navigací Audi MMI. Nad sebou mám elektricky ovládané střešní okno.

Černému interiéru sekunduje karbonový dekor, který v kombinaci černou kůží vypadá prostě skvěle. Například taková dvouzónová klimatizace byla naprostý standard. Cestující vzadu mají k dispozici výsuvné roletky a výhřev obou krajních sedadel. O hudební zážitek se stará audiosystém BOSE. Uvnitř Audi RS6 druhé generace se cítím jako doma. Interiér je opravdu příjemný a prostorný. Navíc je to klasické Audi, tudíž nemusím nic dlouho hledat a vše mám po ruce. Si tak říkám, že výbavy bylo dost. Pojďme konečně vyrazit na cestu…

Desetiválcové monstrum…

Ihned po té, co jsem uvelebil svou pupkatou tělesnou schránku do příjemných sedadel, sešlapuji brzdový pedál a mačkám tlačítko START na středovém tunelu. Během pár sekund se k životu probouzí dvakrát přeplňovaný desetiválec o objemu pěti litrů! Motor jen tak zlehounka zabručel a mě naskočila husí kůže. Rychle si probereme základní parametry. Tenhle pětilitr produkuje 580 koní a 650 Nm. Poháněná jsou všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol quattro a šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Sprint z nuly na stovku zabere 4,5s a maximální rychlost byla omezena na 250 km/h. Tenkrát jste si mohli připlatit za Dynamic packet, který přidal pár karbonových prvků pod přední kapotu a taky se vám posunul omezovač maximální rychlosti na 274 km/h. To se stalo i tohoto kousku. Na papíře to vypadá, že mám v rukách pořádnou bestii. Jak je tomu doopravdy?

Konečně vyrážíme…

Opouštím parkoviště, během prvních kilometrů se seznamuji s autem. Při klidné jízdě ani nevím, že pod přední kapotou mám stádo 580 Ingolstadtských plnokrevníků. Takhle Audi RS6 působí jako hodné auto. Chová se jako taková běžná A6ka s S-Line podvozkem. Na větších nerovnostech je cítit, že ty dvaceti palcové papuče už jsou trochu moc. Asi bych tam měl radši ty základní devatenáctky… Ovšem pokud máte pod sebou hezký asfalt, tak RS6 umí být i příjemně komfortní. Aby vaše páteř příliš netrpěla máte tu tři nastavení podvozku. Převodovka v režimu D řadí lehce a plynule. Většinu času ani nevíte, že řadí. Tohle je strašně fajn. V duchu je to pořád manažerská limuzína. Umí být komfortní, tichá a je strašně příjemná na řízení. Auto je parádně odhlučněno. Během jízdy máte pocit, že jedete pomaleji než je tomu ve skutečnosti.

Start dvakrát přeplňovaného desetiválce…

Tohle není auto, tohle je zbraň!!!

Připojuji se na dálnici. Potřebuji trochu zrychlit, tak sešlapuji pedál trochu blíže k podlaze. Audi RS6 se prakticky hned dere vpřed. Posouvám řadící páku do režimu S. Zkouším opět trochu přidat. RS6ka podřadí a letí vpřed! Odvážil jsem se sešlápnout plynový pedál až na podlahu. Jsem okamžitě zaražen do sedadla. Akcelerace je opravdu brutální. Chvilku jsem se bál, že moje vnitřnosti opustí moje pupkaté tělo a vletí do kufru. Dokud zrychluju, tak jsem pevně zaražen do sedačky. Během chvíle dosahuji maximální rychlosti. Jak už jsem zmínil výše, zde je elektronicky omezená rychlost na 274 km/h! Dosáhnout této rychlosti pro Audi RS6 C6 není vůbec žádný problém. Dvakrát přeplňovaný desetiválec s přímým vstřikováním benzínu vám nabídne výkon kdykoliv si budete přát. Je úplně jedno jaký máte zařazený stupeň nebo jaké motor točí otáčky…

S touhle Audi RS6 je opravdu snadné přijít o řidičský průkaz. Chvíli přemýšlím jestli bych dostal pokutu za vysokou rychlost, nebo za nízký průlet. Tohle auto má fakt neskutečný zátah. Jenom teda při řízení mám pocit, že jedu mnohem pomaleji, než je tomu ve skutečnosti. Auto totiž strašně maskuje rychlost… Dálniční tempo RS6ce opravdu vyhovuje. Na dálnici je příjemně komfortní a kilometry hltá jedna radost.

Jak to zvládá zatáčky?

Pokud budete chtít nějakou zábavu na okreskách, tak budete zklamáni. Celková hmotnost a rozměry vozu vám hodně rychle dají najevo, že řezání zatáček na okresních cestách není moc dobrý nápad. Ne, že by Audi RS6 C6 neuměla zatáčet. Lehčí zákruty zvládá skvěle, ale jak se cesta začne moc klikatit, tak je problém. Zkrátka a jednoduše. Na řezání zatáček to moc není, ale o tom RS6 nikdy nebyla. Co se týká brzd, tak ty brzdí opravdu dobře. Zvládají obstojně krotit vámi rozvášněný desetiválec v dvou tunovém autě.

Takhle Audi RS6 C6 zrychluje…

Audi RS6 druhé generace vám dovolí nějakou tu zábavu. Například při sprintování s vypnutým ESP. Nebo když zapomenete zapnout zpět ESP a potřebujete rychle odbočit v křižovatce. RS6ka se při dostatečné dávce plynu utrhne a dovolí vám nějaký ten bok. Když se mi to stalo poprvé, málem jsem se posral. Ale jinak to bylo fajn svezení. Jo a jen tak mezi námi, tahle pětimetrová a dvě tuny těžká obluda dává sprint z nuly na 200 km/h za 14,9s!

Jak je na tom spotřeba?

Je mi úplně jasné, že spoustu z vás zajímá spotřeba paliva. Motor 5.0 V10 TFSI umí vyprázdnit 80L nádrž během 250 kilometrů. Když si budete užívat neskutečného zátahu a hltat kilometry ve vysokém rychlostním tempu. Majitel mi prozradil, že zvládl ujet i 500 km na jednu nádrž. Já se motal okolo 17L/100 km v kombinovaném cyklu. Dá se jet i za 13L/100km, ale také za 22 a výše.

Závěr…

Zjistil jsem, že Audi RS6 C6 je strašně příjemné auto. Umí být tichá, kultivovaná a pohodlná. Je to strašně příjemné auto na řízení. Očekával jsem nekompromisní bestii, ale není tomu tak. Což mě velmi mile překvapilo. RS6ka umí být pekelně rychlá, když chcete. Má neskutečný zátah, ale nemá moc ráda zatáčky. Což mě osobně třeba nevadí. Většinu času vás nenutí jezdit rychle. Je to vcelku hodné auto, které má spoustu koní pro případ, že by to mohlo být potřeba. Umím si představit, že bych RS6ku používal každý den.

Bohužel mít něco takového na denní používání vyžaduje opravdu hodně peněz. Nejde ale jen o palivo. Jde i o ty celkové servisní náklady, které jsou spojené s provozem auta. Audi RS6 umí bleskurychle vysát plnou nádrž. A o bankovním účtu to platí dvojnásob… Tohle je další z těch aut, která jsem nerad vracel. Na jízdu v Audi RS6 C6 s desetiválcem budu vzpomínat ještě opravdu dlouho. Třeba jednou mi bude stát v garáži.

Hodnocení: 4.9/5.0

znaménko plus +
  1. Motor V10 TFSI má brutální zátah.
  2. Celkový vzhled, pořád je to krásné auto.
  3. Velmi příjemný interiér.
  4. Nenápadná bestie, takhle si představuji Audi RS!
  5. Strašně příjemné auto na řízení.
znaménko mínus -
  1. Dvacítky už jsou moc.
  2. Snadno přijdete o řidičský průkaz.
  3. Pekelné servisní náklady.
  4. Žádný autoservis nepřijímá platby v orgánech.
  5. Musel jsem jí vrátit…

Specifikace:

🚘 – Audi RS6 C6 Typ 4F
⛽️ – 5.0 V10 TFSI
🚗 – quattro, 6° Tiptronic
💪 – 426 kW, 650 Nm
⏳️ – 4,5s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 274 km/h (el. omezeno)

Myslím si, že tohle video nepotřebuje komentář.

Podobné články

Komentáře

  1. Jen bych doplnil či upravil pár nepřesností. Žádný tříramenný volant u 4F není vyhřívaný, místo střešního okna je zde většinou solární šíbr, který v horkých dnech pohání i v zamčeném voze klimatizaci a chladí vnitřek, dálky je možné jezdit pod 12 (i 11) litrů na sto a servis je sice nákladnější, neboť kvůli téměř každé kravině musí motor ven, nicméně není to nic, co by bylo vykoupeno orgány z důvodu mnoha komponentů společných napříč celým koncernem.

      1. Pravda, pouze ventilátor, tudíž ochlazuje pouze na teplotu, která je venku.
        Tlačítkem se zapíná/vypíná automatické přizpůsobení volantu po nastartování/vypnutí auta, přestože tato funkce lze nastavit i v MMI. Tlačítko pro vyhřívání volantu bývá v A6 od roku 2006 umístěné přímo na volantu, předtím fungoval výhřev automaticky společně se sedačkou řidiče.

  2. Ahoj,
    Slova z článku mohu jen potvrdit. Přesně tuto RS6 vlastním. Je to ale modrá metalíza v kombi provedení s keramickými brzdami. Ovšem tato má originál úpravu od MTM na 813 koní! Takže zrychlení ještě důraznější a bez omezovače. V Německu jsem s ní jel 320 a pak už jsem se bál. Na YouTube v této úpravě jede 348. Jízda s tím je opravdu zážitek. Nicméně už jsem si užil, auto je nyní k dispozici na Sauto. Libor

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod