Příběh jménem Menežerovic Šestka #1
Letos s mou Audi A6 oslavíme čtvrté výročí. Tahle zelená šestka se stala neodmyslitelnou součástí mé osoby. Řekl jsem si, že bych vám mohl popsat celý příběh, který nese názevMenežerovic Šestka. Pojďme se vrátit v čase, na úplný začátek tohoto příběhu.
Láska k Audi…
Příběh začal už v dětství. Už od mala jsem byl velký fanoušek Audi. Jako malej kluk jsem si dal cíl, že až budu velkej, budu mít limuzínu od Audi. Měl jsem v tom jasno. Chtěl jsem Audi A8 D2 nebo Audi A6 C5. Nějakou dobu to trvalo, ale nakonec se to povedlo.
O několik let později…
Píše rok 2019. Nedávno tento rok začal a já hledám náhradu za svou Octavii. Už mě zkrátka nebavilo mít nudnou, stočenou tuctovku, kterou jsem v jednom kuse opravoval. A tak jsem každý den projížděl internetovou inzerci. Stanovil jsem si jasná kritéria. Chci rozhodně benzínový motor, pokud možno ideálně atmosféru. Další podmínka byla karosérie typu sedan a hlavně to musí být Audi. V mém hledáčku byla A4 B6 respektive B7. Nějak jsem nepočítal s tím, že by se mohla najít nějaká hezká A6. Zhruba někdy okolo 15. ledna za mnou přišel kolega z práce s tím, že našel auto, které se mi bude líbit.
Fešná teta z bazaru…
Během chvilky jsem onen inzerát našel. Byla tam zelená Audi A6 druhé generace s atmosférickým čtyřválcem za 80 000 Kč. Zajímavý byl také nájezd kilometrů. Jedná se o auto z roku 1998 a na tachometru v roce 2019 svítilo něco málo přes 129 000 km. Co se týká výbavy, tak byl tu dekor z pravého ořechového dřeva. Látkové sedadla s elektricky nastavitelnou výškou. Digitální automatická dvouzónová klimatizace nebo třeba zadní parkovací senzory.
Pod kapotou je Legendární čtyřválec s dvaceti ventilovou technikou. U tohoto motoru není moc věcí, které by odcházely. Pokud někdo nedodržoval interval výměny oleje nebo tomu věčně stál na krku, tak tu bývají problémy se spotřebou oleje. Sem tam mohou zazlobit zapalovací moduly, ale to je tak nějak všechno. Navíc tahle A6ka vypadá opravdu zachovale a pokud ten nájezd opravdu sedí, tak se není čeho bát. Tenhle motor jsem znal, věděl jsem, že je spolehlivý. Jenom jsem si to neuměl představit, jak ta osmnáctistovka funguje v tak velkém autě.
Dokonce se měla nacházet ve stejném městě, kde žiju. Bylo to až moc náhod najednou. Nedalo mi to a postupně jsem začal tuhle Šestku zkoumat více. Většina mých kamarádů a známých byla jednoznačně pro koupi. Po pár dnech jsem kontaktoval majitele, respektive autobazar, kde se A6ka nacházela.
Stresující chvíle…
Auto bylo bohužel zamluvené. Prodávající mi řekl, že mám zavolat o týden později a že se když tak domluvíme. Pro mě osobně to byl dost náročný týden. Konečně se objevilo auto, které jsem od mala chtěl a jak naschvál si ho někdo rezervuje ve stejný čas jako já. Naštěstí ten týden uplynul rychle jako voda a když jsem opět kontaktoval bazar, tak se na mě usmálo štěstí.
První dojmy…
Okamžitě jsem kontaktoval známého a jeli jsme se na Šestku podívat. Auto bohužel delší dobu stálo, takže baterie byla vybitá. Museli jsme nechat auto na nabíječce aby se vzpamatovalo. Opět jsem byl ve stresu. Neměl jsem z toho dobrý pocit. Šestka se jinak jevila jakovelmi zachovalé auto. Sem tam nějaká kosmetika, ale nic extra hrozného. Blatník na řidičově straně začal reznout, jinak nic víc.
Láska na první nastartování!
Po nějaké době strávené na nabíječce Šestka ožila a já se mohl projet. Usedám za volant, nastavuji si sedadlo a otočím klíčkem v zapalování. Už teď se culím. Vyrážíme na testovací jízdu a mě se Šestka začíná dostávat pod kůži. S autem jsem ujel zhruba 20 kilometrů a jsem rozhodnutý pro koupi. Okamžitě jsem se do toho auta zamiloval. Jízda byla neskutečně komfortní. Na palubě panoval příjemný klid a motor krásně ševelil.
Jediné mínus bylo, že na palubní desce svítila závada ABS. Levý zadní brzdový třmen přibržďoval a po nastartování cca dvě minuty blikal panel klimatizace. Velkým překvapením bylo, že majitel bazaru byl velmi ochotný a o autě mi řekl snad vše. Bavili jsme se o ceně a v konečném důsledku jsme se dohodli. Menežerovic Šestku jsem tenkrát pořídil za 62 000 Kč.
Během vyřizování všech možných papírů mi prodejce ukazuje fotky, teď už mojí A6ky. Předešlý majitel byl totiž podnikatela měl soukromého řidiče. Vozil se na zadním sedadle a řešil byznys. Což mě fakt překvapilo. Byla to Audi A6s atmosférickým čtyřválcem a látkovým interiérem. Žádná hitparáda prostě, ale někomu stačilo málo…
Moje první Audi…
Dne 12.2.2019 jsem se oficiálním majitelem Audi A6 C5. Dodnes nemůžu uvěřit, že se to fakt stalo. Tahle zelená fešná teta v letech se stala mou srdcovou záležitostí a čekala nás opravdu slibná budoucnost. Ale o tom vám povím v dalším díle.
Komentáře