Fascinace: Audi RS6 C5 Competition

Režim čtení

Audi RS6 je světoznámá dálniční raketa, která kombinuje svět výkonných sportovních aut s každodenním životem. První počin spatřil světlo světa v roce 2002. Úspěch se dostavil prakticky okamžitě. Zprvu byla k dostání jen verze Avant nebo chcete-li kombi. Později se objevil i sedan, který nesl označení limousine. Málokdo ovšem ví, že první RS6ka závodila! Jako jediná ze všech generací!

Audi RS6 jako závodní monopost?

Přesuňme se na Floridu, do roku 2002. Chlapci ze stáje Champion Racing staví svůj nový monopost pro následující sezónu v americkém šampionátu Speed World Challenge. Základem závodního stroje se stala tehdy nová Audi RS6 Limousine. Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4.2 litru. V sériové podobě tento agregát produkuje 450 koní a560 Nm. Tohle všechno zpracovává pětistupňový automat Tiptronic a posílá to na všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol quattro. Z pohledu dynamiky to vypadá nějak takto. Z nuly na stovku se Audi RS6 C5 dostane za 4,9s a maximální rychlost je omezena na obligátních250 km/h. Největším negativem je celková hmotnost vozu. RS6ka váží 1865 kg.

Udělat z rychlého manažerského luxusního sedanu závodní stroj, to není jen tak. Úplně první věc, která přišla na řadu, byla odtučňovací kůra. Kompletní interiér s veškerou výbavou musel pryč, zůstalo jen to nejnutnější. V tomto případě se tu bavíme o věcech, jako je palubní deska nebo kliky dveří. Kožená sportovní sedadla od firmy Recaro nahradila anatomická skořepina. Do interiéru se nastěhoval bezpečnostní rám. Bohužel se mi nikde nepovedlo dohledat, kolik přesně tato Audi RS6 zhubla.

Technické okénko…

Pod kapotou závodní Audi RS6 se toho moc nezměnilo. Pořád je tu dvakrát přeplňovaný osmiválec. Jenom dostal pár úprav. Výkon vzrostl z původních 450 koní na 475 koní. Kroutící moment zůstal totožný jako u sériového motoru. Jisté zdroje uvádí, že u RS6 C5 Competition byl jenom upraven software řídící jednotky motoru. Původní automat nahradila šestistupňová manuální převodovka. Systém pohonu všech kol zůstal zachován. Lehkou úpravou prošel i samotný výfuk. Z výfukové soustavy byly odstraněny katalyzátory. Samotný výfuk byl zkrácen a vyveden před zadní nápravou.

Co se brzd týká, tak jsou víceméně bez úprav. Až na pár drobností, jako jsou pancéřové brzdové hadice. Nebo odstranění systému ABS. Ze závodního stroje taktéž zmizel aktivní podvozek DRC (Dynamic Ride Control). Zde si našel místo speciálně navrhnutý nastavitelný sportovní podvozek.

Palivová nádrž se nastěhovala přímo do prostoru zavazadelníku. Objem nádrže se zvětšil na rovných 100 litrůa uvnitř nádrže najdeme vysokotlaké čerpadlo. S tím souvisí i samotná úprava palivové soustavy. Mrzí mě, že nikdy nebyly zveřejněny přesné parametry tohoto speciálu. Můžeme jenom hádat, jak je na tom tato upravená RS6ka z pohledu dynamiky.

Jak si vůbec vedla na trati?

Za volantem závodní RS6ky se objevili jezdci Michael Galati a Randy Pobst. Budu k vám upřímný, Audi RS6 Competition zazářila pouze jednou. Žádný velký úspěch nečekejte. Nicméně hoši z Champion Racing v sezóně 2003 získaly titul v šampionátu SPEED GT. Respektive vyhráli pohár konstruktérů. V následující sezóně už to taková sláva nebyla. Nakonec z toho bylo třetí místo v kategorii GT. Audi RS6 se na trati více trápila, konkurence byla nekompromisní. Což mělo za následek, že lidé z Champion Racing se později začali soustředit na vytrvalostní závody typu Le Mans.

Galerie

Na závěr pár videí…

Pohled na závodní monopost pro sezónu 2004.

Jeden z mála dostupných záběrů na RS6 C5 Competiton.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod