Fascinace: Audi RS6 Avant GT
Audi představilo limitovanou edici modelu RS6, která je inspirovaná motorsportem. Exkluzivní limitka vzdává hold legendárnímu Audi 90 IMSA GTO. Pětiválcová bestie s výkonem přes 700 koní ve své době neměla konkurenci. Ukázala zadní partie závodním speciálům jako bylo například Ferrari F40 IMSA GTO.
Základ v konceptu od studentů
Budete se divit, ale Audi RS6 Avant GT vychází z konceptu GTO, který navrhli studenti Audi Neckarsulm.Koncept byl představen v roce 2020 a vzbudil obrovský poprask. Koncept vznikl na počest oslav 40. výročí pohonu všech kol quattro.
Ještě agresivnější vzhled…
Oproti klasické RS6 Avant je tu pár estetických změn. Verze Avant GT dostala agresivnější přední nárazník. Je tu výraznější splitter a maska chladiče je v černém lakování. Přední laserové světlomety HD MATRIX LED zde dostanete už v základu. Kapota a přední blatníky jsou z karbonu. Blatníky mají nádechy pro chlazení brzdové soustavy. Audi RS6 Avant GT dostala bílé papuče AVUS o průměru 22 palců. Zadní části dominuje obrovský difuzor s dvěma oválnými koncovkami výfuku. Zadní světlomety disponují OLED technologií. Nad nimi najdeme velký dvojitý spoiler. Pro lepší aerodynamiku a ještě více sportovnější vzhled verze GT přišla o střešní nosiče.
Vybrat si můžete ze tří barevných kombinací. Pokud se vám nelíbí ikonické bílé závodní provedení, můžete mít i šedou chronos grey metallic nebo hnědou maderia brown metallic. Nutno říct, že v té bílé s polepy Audi RS6 Avant GT vypadá famózně!
Interiér…
Uvnitř Audi RS6 Avant GT se toho příliš nezměnilo. Vpředu najdeme specifická anatomická sedadla s karbonovými zády. Polokožená (alcantara & kůže) sedadla na sobě mají logo RS6 GT aby každý věděl, že tohle je něco speciálního. Karbonu je zde obecně více než obvykle. V interiéru najdeme kombinaci kůže, alcantary a jako kontrast jsou zde červeně prošívané prvky. Výbava je totožná s běžným autem. Jenom zde najdeme to nejlepší, co Audi nabízí.
Technika…
Pod kapotou najdemedvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů. Osmiválcovému reaktoru asistuje osmistupňový automat Tiptronic. Finální výkon 630 koní a 850 Nm putuje na všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol quattro. Co se týká dynamiky, tak sprint na stovku zabere 3,3 sekundy. Za 11,5s se dostanete na 200 km/h a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 305 km/h. Pokud tohle někomu přijde málo, jsou tu hoši z MTM nebo z ABT.
Abyste tuhle bestii měli jak zkrotit, jsou tu keramické brzdy. Přední kotouče mají průměr šílených 440 mm a vzadu jsou kotouče o průměru 370 mm. Běžná Audi RS6 má vzduchové odpružení se sportovní charakteristikou. Limitovaná edice GT dostala speciální nastavitelný sportovní podvozek. Pomocí speciálního nářadí si můžete upravit výšku a tuhost samotného podvozku. V základním provedení je podvozek o rovný centimetr blíže k asfaltu oproti běžnému modelu. Dále tu najdeme přepracovaný zadní sportovní diferenciál. Zajímalo by mě, jak tohle funguje v akci. To musí být masakr…
Pouze 660 kusů!
Automobilka prohlásila, že vyrobí pouze 660 kusů Audi RS6 Avant GT. Některé zdroje uvádí, že tři exempláře se dostanou i k nám do ČR!!! A kolik tahle sranda stojí? Pokud se na vás usměje štěstí a dostanete se do pořadníku, tak si připravte zhruba 5 500 000 Kč!
Jak se Audi RS6 Avant GT líbí vám?
Specifikace:
🚘 – Audi RS6 C8 Avant GT
⛽️ – 4.0 V8 Twin Turbo
🚗 – quattro, 8°Tiptronic
💪 – 463 kW, 850 Nm
⏳️ – 3,3s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 305 km/h (el. omezeno)
Naprostá pecka! 🙂 Jak článek, tak RS6ka samotná. I ta barevná kombinace mi je celkem po chuti 🙂
Děkuji ! Najednou mi kombík začal dávat smysl… Nemáte někdo 5,5 míče? 🤔😂
Mě Audi dávalo asi vždy smysl. Umí dělat auta 😎