Hledáme manažerskou limuzínu!

Režim čtení

Hledám náhradu za svou manažerskou limuzínu. Nedávno jsem měl takovou slabší chvilku a přemýšlel jsem o tom, které auto by dokázalo nahradit mou Audi A6 C5 . Což o to, Menežerovic Šestka mi stále dělá radost, jsem s ní maximálně spokojený. Občas si říkám, co bude dál? Jaké auto by ji mohlo nahradit? Existuje vůbec nějaký nástupce? Sedím u počítače, zkoumám inzerci , bádám po fórech a sepisuji seznam. Pojďme na to…

Manažerská limuzína…

Hledám manažerskou limuzínu. Nebo chcete-li velký a pohodlný sedan. Nástupce by měl být novějšího data výroby. Menežerovic Šestka je z roku 1998 a když už hledám náhradu, tak to chce něco mladšího. Rozhodně nechci menší auto než mám teď. Co se týká motorizace, zde jsem nekompromisní. Musí to být atmosférický benzín s automatickou převodovkou . Hlavně to musí být spolehlivá motorizace . Chtěl bych, aby další auto bylo minimálně stejně pohodlné jako moje současná Audi A6.

Z pohledu výbavy je to jednoduché, čím více, tím lépe. Přece jenom chci limuzínu , tak ať to nějak vypadá. Dřevodekor, kožené sedadla, výhřevy, odvětrávání, roletky a tak dále. Teď to nejdůležitější. Kolik peněz chci investovat? Zatím jsem ve fázi hledání, ale pro začátek můžeme stanovit hranici rozpočtu na 100 – 300 000 Kč. Samozřejmě platí, že čím méně peněz nástupce bude stát, tím lépe…

1. Chrysler 300C (LX) 2004-2010

První generace Chrysleru 300C se mi líbí už opravdu dlouho. Auto má neskutečné charisma , působí jako takové Bentley pro chudé. Mimo jiné 300C stojí na technickém základu manažerské limuzíny ze Stuttgartu. Konktrétně na podvozku Mercedesu E-Classe W211 . Tím pádem by mělo jít o velmi komfortní svezení. Bohužel osobní zkušenost s Chryslerem 300C nemám. Co se týká motorizací, bych chtěl osmiválec HEMI , ale nepohrdnul bych ani benzínovým šestiválcem . V8 je spojená s pětistupňovým automatem, benzínová V6 má zase automatický čtyřkvalt.

Ovšem všechno není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Největším mínusem je samozřejmě lacině vypadající interiér, který má většina vozů u nás. Pak je tu další velký problém . Jmenuje se koroze . Bohužel tyhle auta velmi ráda korodují . Koroze se objevuje i na nosných částech karoserie i podvozku. Další věc je, že nevím, jak je na tom servis. Ještě to chce najít někoho, kdo to bude servisovat. Možná kvůli tomu se dají koupit za pár kaček… Už zase chytám depresi, pojďme na dalšího adepta.

2. Audi A8L D3 2002-2009

Nebudu vám lhát, osmička je mému automobilovému srdíčku nejblíže. Druhá generace vlajkové limuzíny se čtyřmi kruhy ve znaku mi učarovala už jako malému capartovi. Do jisté míry za to může filmová série KURÝR. Když už bych si měl nějakou Audi A8 druhé generace pořídit, určitě bych koukal po verzi prodlouženým rozvorem. Když už chci limuzínu, tak se vším všudy. Navíc A8L nabídne komfortnější nastavení podvozku a je většinou lépe vybavená. Z pohledu motorizace bych zvolil 3.7 / 4.2 V8 MPI , popřípadě FSI nebo třeba 3.2 V6 FSI . V Audi A8 D3 jsem jel, je to velmi příjemné svezení. Velmi mě to oslovilo. Tohle by byla zajímavá náhrada za mou A6.

Pokud nahlédnete do naší inzerce , objevíte několik skutečností. Audi A8 D3 se dá pořídit i pod 100 000 Kč , což je vždycky průser. Tyhle auta mají nejlepší léta za sebou. Mají opravdu hodně najeto a vyžadují nákladný servis nebo generálku motoru, respektive převodovky. Zanedbané kusy dokážou vysát váš bankovní účet rychlostí světla . Najít nějakou hezkou a dobře vybavenou je zázrak . Když už se objeví něco zajímavého, tak to má najeto kolem 400 000 km . Další věcí je to, že většina aut má zabudované LPG a já si nejsem úplně jistý, jestli je tohle dobrý nápad.

3. Lexus GS (S190) 2005-2011

Nikdy bych neřekl, že zrovna já budu přemýšlet o japonském autě . Lexus GS třetí generace mi před nějakou dobou padl do oka a začal jsem o něm uvažovat. Je to majestátní limuzína , která je proslavená svou spolehlivostí a pohodlím . Jestli tomu tak opravdu je, netuším. Osobní zkušenost bohužel nemám. Nicméně GSo vypadá i po letech pořad dobře. Dokonce je to jedno z mála japonských aut, která mají civilizovaný interiér. Navíc plný kvalitního dřeva a kůže. Mimo jiné tyhle auta bývají dobře vybavená. No a teď motorizace… Absolutně netuším, který motor bych zvolil. Ve finále je to jedno. Nevadil by mi ani jeden. V základu je léty ověřený atmosférický šestiválec . K dispozici byly i osmiválce.

Auto je to krásný, vybavený, se spolehlivými motory. Víte jak to je. Každý tvrdí, jak jsou tyhle auta nesmrtelná , ale pak to člověk koupí a objeví se problém. Kam pak s tím? Procházel jsem spoustu e-shopů s náhradními díly a nic moc. Spíš nic než moc… Bavil jsem se o tom s pár lidmi, kteří Lexus měli a každý mi řekl, že většina náhradních dílů je dostupná pouze jako originál. Tohle mě trochu děsí.

4. Mercedes-Benz S W221 2005-2013

Máme tu další mojí lásku z dětství… Mercedes-Benz S-Classe s interním označením W221 patří mezi moje nejoblíbenější Mercedesy vůbec. Sko je limuzína se vším všudy. Traduje se, že byla stejně komfortní jako vozy typu Rolls-Royce nebo Bentley . Stejně jako v případě výše zmíněné Audi A8 i zde bych sáhl po verzi s prodlouženým rozvorem . Osobně bych raději zvolil model po faceliftu, ale nebránil bych se ani původnímu provedení. Pod kapotou bych si představoval atmosférický pětilitrový osmiválec . Popřípadě nějaký benzínový šestiválec jako alternativu. Automat má každá motorizace. Pak je tu podvozek. Bylo k dispozici několik verzí a já bych šel cestou vzduchového odpružení.

Vzhledem k tomu, že tento Mercedes třídy S padl na ceně. Dokonce se dá koupit i pod 200 000 Kč , mám jisté obavy. Tohle auto totiž přitahuje určitou “komunitu” lidí. Dalším mínusem je to, že spousta nabízených aut projela celý svět a mají stočený tachometr. Pak je tu pekelný servis, který váš bankovní účet nešetří. Zejména u auta se zanedbaným servisem.

5. Škoda Superb II VR6 2008-2015

Manažerská limuzína podle inženýrů z Boleslavi. Superb II ve své době měl ambice dostat se do vyšší střední třídy. První Škodovka, která svým vzhledem vybočovala z řady. Tohle auto se mi vždycky líbilo. Pokud bych ovšem měl Superba kupovat, chtěl bych výbavu Laurin & Klement a pod kapotou atmosférický šestiválec 3.6 VR6 FSI. Všechny VR6ky jsou kombinované s automatickou převodovkou DSG a připojitelným pohonem všech kol HALDEX . Agregát 3.6 VR6 je nejlepší a zároveň nejspolehlivější benzínový motor z nabídky. Škoda Superb umí být komfortní. Nabízená výbava také nebyla k zahození. Škodovácký jezevčík druhé generace se jeví jako nejrozumnější volba. Aspoň z finančního hlediska. Většinu náhradních dílů seženete za pár korun.

U nás je bohužel taková blbá tradice v tom, že pokud máte auto s řetězovými rozvody a začnou se ozývat, je nejvyšší čas na prodej. Najít nějakého po rozvodech, nebo s rozumným nájezdem je takřka nereálné. Šestiválcové Superby mají málokdy klidný život. Sem tam zazlobí dvojí otevírání kufru twindoor, občas se ozve dvouhmotnostní setrvačník a spojky u DSG…

6. Lancia Thema (LM) 2011-2014

Poslední limuzína od Lancie . Thema je dvojče Chrysleru 300C druhé generace. Tyhle dvě auta se od sebe odlišují jen v detailech. Nicméně Lancia je v mých očích, ta hezčí. Jde o velmi působivé a charismatické auto. Výbava byla snad vždycky velmi bohatá. Navíc jde o velmi raritní záležitost na našich silnicích. Z pohledu motorizace je to jednoduché. Benzínový motor byl v nabídce jen jeden. Jde o 3.6 V6 Pentastar původem z Chrysleru 300C, jenom zde spolupracuje s osmistupňovým automatem a poháněná jsou všechna kola.

Na prodej je skutečně jen pár kousků, drtivá většina je v naftě. Sem tam se objeví nějaký benzín, ale velmi ojediněle. Tak nějak tuším, že shánět náhradní díly bude velký problém. Zejména co se týče plechařiny. Další takový otazník je servis. Respektive, kam něco takového odvézt. Moc lidí, tyhle auta nechce servisovat.

7. Honda Legend IV 2005-2010

Kousek od domova mám autobazar, kde jsem mimo jiné koupil i svou nynější Audi A6. Jenže nedávno jim tam přibyl nový kousek – Honda Legend čtvrté generace. Nutno říct, že to auto nevypadá špatně. Celkem mě zaujalo. Když pominu ten stříbrný středový panel na přístrojové desce, tak je to docela hezký i uvnitř. Legend stejně jako výše zmíněná Thema nabízí v každém případě bohatou výbavu. Tyhle “exotická” auta se u nás prodávala s hezkou výbavou. Pod kapotou byl vždycky atmosférický šestivále c. Modely před faceliftem měly 3.5 V6 a po faceliftu přišel 3.7 V6 . Motory jsou spojeny s velmi specifickým automatem. Jedná se o speciálně vyvinutou automatickou převodovkou pro Hondu Legend. To samé se dá říct i inteligentním pohonu všech kol, který Legend má.

Honda Legend je velmi zajímavé auto s velmi pozoruhodnou technikou. Což je dneska spíš víc na škodu, než k užitku. V ČR jezdí necelých 200 kusů , což je na jednu stranu fajn. O Legendu se traduje, že je to spolehlivé auto. Když se ale něco rozbije, a že to jednou prostě přijde… Sehnat cokoliv na tohle auto je problém. Nemluvě o tom, že i samotná Honda spoustu věcí nedokáže sehnat. To mě dost odrazuje od nákupu, abych byl upřímný.

8. Audi A6 C6 2004-2011

Třetí generace Audi A6 patří mezi ta auta, které by mi dávala největší smysl. Ve finále bych jenom přesedlal o jednu generaci výše. Šestka, jako taková se mi líbí . Uměl bych si jí představit doma. Audi A6 C6 měla velmi bohatou výbavu. Z pohledu motorizace a převodovek už to taková sranda není. Chtěl bych atmosférický benzín . Koukám zejména po šestiválcích jako je 2.4, 2.8 nebo 3.2 V6 FSI . Jenže všechny motory mají řešený rozvody pomocí soustavy řetězů. Automatických převodovek bylo také několik. V případě pohonu všech kol quattro tu byl tiptronic , klasický automat s hydrodynamickým měničem. Pokud jste si vybrali automat a máte pohon předních kol, tak je tu choulostivý multitronic. Alá CVT od Audi . Téhle převodovce bych se rád vyhnul. Pak je tu možnost volby podvozku. Kromě klasických pružin je tu sportovní podvozek S-line a nebo vzduchový podvozek.

Vybrat nějakou hezkou, s bohatou výbavou je skutečný oříšek. Když už se něco takového objeví, tak má bambilion kilometrů a vyžaduje opravdu nákladný servis. Většina A6tek má bídnou výbavu . Manuálně nastavitelná sedadla nebo manuální klimatizace v něčem takovém je fakt smutný příběh. Blbý je, že 95% motorizací má rozvody řešené soustavou řetězů a kvůli výměně rozvodů musí motor ven. Řetězové rozvody jsou drahé na výměnu. Drtivá většina benzínových motorů dostala přímé vstřikování paliva FSI a mají velké problémy s karbonem . Pak je tu ten deb*lní multironic a první generace vzduchového podvozku. Tady je to hodně velká loterie.

9. Hyundai Genesis II 2013-2016

Korejská limuzína Genesis vznikla primárně pro americký trh. Kde se jí bez pochyby i daří. Někdo z vedení automobilky Hyundai dostal nápad, že by zkusili prodávat luxusní sedany i u nás v Evropě. Nápad je to bezpochyby zajímavý, mne vlajková loď Genesis velmi oslovila. Vypadá fakt dobře! Ani bych neřekl, že tohle vyrobil Hyundai. Projel jsem recenze a inzerci . Druhá generace měla konkurovat autům jako je Audi A6 , Mercedes-Benz E apod. Jenom s tím rozdílem, že Hyundai Genesis nabídne výbavu hodnou větších modelů, jako je Audi A8 , Mercedes-Benz S nebo BMW 7er. To je neskutečný. Z pohledu motorizace je to dané. Evropa měla jen jednu motorizaci. Atmosférický šestiválec o objemu 3.8 litru , osmistupňový automat a pohon všech kol .

Hyundai Genesis druhé generace vypadá dobře, nabídne bohatou výbavu, atmosférický šestiválec. Jenže u nás se těchto aut prodalo jen pár. Tudíž není moc lidí, kteří by to zvládli servisovat . Dokonce i samotný Hyundai bude mít velký problém ohledně servisu tohoto Genesise. Náhradní díly jsou druhý velký otazník. A si tak říkám, jestli do toho vůbec jít.

10. Mercedes-Benz E W211 2003-2009

Posledním adeptem je Mercedes-Benz třídy E s interním označením W211 . Jinak řečeno, moje nejoblíbenější Éčko. Jde o takovou tradiční manažerskou limuzínu. Mimochodem tenhle medvěd posloužil jako technický základ pro Chrysler 300C , který mám taky na seznamu. Vzhledem k tomu, že je to Mercedes , tak výbava mohla být velmi bohatá. Záleží na dané konfiguraci. Já bych osobně koukal po verzi typu Avantgarde . Pak tu jsou motory. Těch je tu plná řada. Nebudu lhát, láká mě E500/E550, tedy atmosférický osmiválec spojený s sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Je tu pár věcí, kterým bych se rád vyhnul. Například takovému ABC , tedy systému aktivní kontroly podvozku. Tahle věc umí potrápit. Zejména váš bankovní účet. Pak je tu vzduchový podvozek AIRMATIC . Většina ojetin má za sebou velkou porci kilometrů a tahle položka na možném seznamu oprav může být velký problém. Asi největším problémem je antikorozní ochrana. Éčko rádo rezne.. . A to úplně všude.

Závěr…

Tak a jsme na konci. Bylo to náročné, mám v hlavě pořádný zmatek. Moje srdce říká, že mám jít do Audi A8L. Taková zdravá volba rozumu je zase Škoda Superb s VR6kou. Jenže Chrysler 300C nebo Lancia Thema jsou velmi lákává auta. Jak to vidíte vy? Které auto z tohoto seznamu byste mi doporučili? Nebo máte jiný nápad? Napište mi své postřehy do komentářů, můžeme to společně probrat a vyměnit si navzájem poznatky a zkušenosti.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod