Recenze: Audi A6 C5 Limousine

Režim čtení

Audi A6 patří mezi nejprodávanější manažerské vozy v Evropě. Historie tohoto oblíbeného modelu sahá až do roku 1968. Tehdy šlo o Audi 100. V roce 1994 přišla modernizace čtvrté generace a s ní i změna označení modelu. Ze 100ky se stala A6ka. Pod tímhle označením vznikly už čtyři generace. Pokud jde o mě, tak já mám velkou slabost pro Šestku druhé generace. Pojďme společně zjistit, jaká vlastně je.

Nadčasový vzhled…

Druhá generace Audi A6 spatřila světlo světa v roce 1997. Výroba byla ukončena v roce 2004, kdy ji nahradila další generace. Tenkrát šlo o velmi pokrokový vůz. Co se týká karosářských provedení, tak jste si mohli vybrat mezi kombíkem (Avant) a sedanem (Limousine). Šestka díky svému nadčasovému vzhledu rozděluje společnost. Jedni jí milují a druzí odsuzují. Já patřím do první skupiny. Tohle auto se mi líbilo už jako malému. Můj kousek pochází z roku 1998, jde o verzi před faceliftem. Tahle A6ka je v nezvyklé zelené barvě. Tmavě zelené perleti sekundují chromové doplňky. Zadní prosklení prošlo zatmavením. V chromové barvě jsou i originální šestnácti palcová kola. Jako celek to působí hodně elegantním dojmem. Šestka svůj věk dobře maskuje. Audi A6 druhé generace vypadá mladší než ve skutečnosti je.

Ve jménu komfortu…

Po otevření dveří mě přivítá černý kožený interiér. Audi A6 C5 byla svého času druhý nejdražší model z nabídky a je to dost znát. Jsou zde použité velmi kvalitní materiály. Mnou testovaný kousek má černý celokožený interiér. Použitou kůži doplňuje pravé ořechové dřevo. Přední sedadla jsou kompletně elektricky nastavitelná a mají výhřev. Když už jsem nakousl tu výbavu, tak pojďme k výbavě jako takové. Moje testovaná A6 nabídne digitální automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s navigací Audi RNS-D, palubní počítač MAXIDOT. Jsou tu i takové samozřejmosti, jako je výsuvný držák na nápoje, elektrické ovládání oken a zrcátek a tak dále. Cestující v druhé řadě sedadel mají k dispozici výsuvné okenní roletky. Pasažéři vzadu mají k dispozici dva popelníky umístněné ve dveřích. Výhřev sedadel je pro obě krajní sedadla. Uprostřed sedáku pod loketní opěrkou najdeme dva výsuvné držáky na nápoje.

Po usednutí do koženého křesla mám pocit, že sedím v obýváku. Interiér Audi A6 C5 je velmi příjemným místem. Je tu všude hodně místa. Vše je na dosah ruky a nemusím nic dlouho hledat. Před sebou mám kožený čtyřramenný volant, za ním jsou krásně čitelné budíky. Kromě běžných ukazatelů tu mám ukazatel teploty oleje a voltmetr, který měří napětí baterie. Tím pádem mám skvělý přehled o autě. Na středovém tunelu mám hned dva výsuvné držáky na nápoje. Jsou hned po ruce, to je fakt skvělá věc! Pojďme pod kapotu.

Pod kapotou…

Otáčím klíčkem v zapalování, probouzím mou Audi A6 k životu. Pod přední kapotou najdeme atmosférický čtyřválec o objemu 1.8 litru. Jde o starý známý čtyřhrnek s dvaceti ventilovou technikou. Nejde o klasickou 1.8i 20V, kterou známe z jedničkové Octavie nebo čtyřkového Golfu. Tady proběhlo pár menších úprav. První věc je, že motor je uložen podélně. Pak je tu jiný typ sání. Zde je hliníkové sání. Většina těchto motorů měla plastové sání, které bylo trochu jinak tvarované. Změnou sání se docílilo kultivovanějšího chodu celého agregátu a nižší spotřeby paliva. Nicméně výkon zůstal totožný.

Tenhle čtyřválec nabídne 125 koní a 168 Nm kroutícího momentu. Vše putuje přes manuální pětikvalt na kola přední nápravy. Bohužel, A6 C5 s 1.8i 20V nemohla mít pohon všech kol quattro. Na první pohled to nepůsobí příliš lákavě, ale pohotovostní hmotnost této A6ky je 1350 kg, což je opravdu slušný údaj. Když si vezmu, jak velké je to auto. Sprint z nuly na stovku zabere 11 sekund a maximální rychlost je 203 km/h.

Polykač kilometrů…

Během jízdy vám dojde, že celé auto vzniklo za jediným účelem. Audi A6 druhé generace je hlavně o komfortu. Nic víc od ní čekat nemůžete. Šestka má nejraději klidné dálniční tempo. Řízení je příjemné, není přehnaně přeposilované. Při klidné jízdě je to opravdu fajn, Šestka vás hýčká svým komfortním podvozkem a jen tak si pluje po asfaltu. V autě je navíc příjemné ticho. A ty sedadla? Ty jsou jednoduše skvělá! Jsou to jedny z nejlepších sedaček, ve kterých jsem kdy seděl… Většinu nerovností ani necítíte. Malé příčné nerovnosti jsou především slyšet. A6ka je dost dobře odhlučněna. O motoru většinu času ani nevíte. Motor o sobě dává vědět až někde okolo 3000 otáček. Navíc vás Šestka nenutí jezdit rychle. Mnohem raději se rozvalíte do sedačky, pustíte si oblíbenou hudbu a jenom tak jedete. Najednou jako by svět kolem vás neexistoval.

Je to skutečná limuzína?

Přesuňme se dozadu. Otvírám zadní dveře, usedám do komfortního gauče. Sklápím loketní opěrku směrem dolů, uprostřed sedáku stiskem vysouvám držák na nápoje a vkládám do něj svou oblíbenou plechovku. Vytahuji protisluneční roletku a pohodlně se rozvaluji do sedadla. Hned po otevření dveří si všímám, že prostor pro nohy je elegantně podsvícen. Stejně jako vnitřní kliky, popelníky ve dveřích nebo ovládání ventilace vzduchotechniky. Tyhle drobné detaily jsou napříč celým autem. Druhá řada sedadel v Audi A6 nabídne dost místa v každém směru. Až si tak říkám, že je tu poměrně stejně místa jako v soudobé Audi A8 D2. Což je tak trochu paradox.

Měřím na výšku 185 cm a velmi pohodlně si sednu sám za sebe. Není tu nic, co bych vytknul. Jízda vzadu je opravdu balzám na duši. Plavný charakter podvozku v kombinaci s komfortním koženým gaučem mě během chvíle uspává… Šestka má charakter skutečné limuzíny a to mě na ní opravdu baví.

Čtyři válce stačí…

Je mi úplně jasný, že většina z vás tuhle motorizaci už dávno odsoudila. Jenže realita je taková, že jde o velmi spolehlivý agregát s poměrně slušnou dynamikou. Jistě, není to vysloveně trhač asfaltu. O tom Audi A6 nikdy nebyla a nebude. Já sám jsem řídil většinu motorizací, které se v této A6 objevily. Jedno mají společné. Nenutí vás jezdit rychle. Pojďme zpátky k atmosférickému čtyřválci 1.8i 20V. Nemůžu říct, že by mi vysloveně chyběl výkon. Do nějakých 3000 se do toho moc neděje. Po překročení této hranice to všechno teprve začíná. Motor táhne hezky plynule až do úplného konce spektra otáček. Tenhle dvacetiventil umí Šestku celkem hezky rozhýbat. Pokud umíte využít plný potenciál motoru, tak si nebudete stěžovat.

Sportovec to fakt není…

Pokud někdo od A6ky čeká nějaké sportovní výkony, tak tvrdě narazí. Audi A6 C5 stejně jako ostatní Audiny z této doby nemá ráda zatáčky. Lehčí zákruty se dají projet svižnějším tempem, ale jak se silnice začne moc klikatit, tak šestka znejistí. Při svižném tempu v zatáčkách se dost naklání a dává řidiči dost najevo, že k tomuhle stvořena nebyla. Pokud nájezd do zatáčky přepálíte, jedete rovně… Ještě k tomu přidejte slabší brzdný účinek a po pár zatáčkách vás nějaké sportování přejde. Ono se to stejně ani nehodí k celkovému charakteru auta.

Spotřeba?

Jak je na tom Audi A6 s motorem 1.8i z pohledu spotřeby paliva? Není to tak hrozné, jak by jste čekali. Dálku v klidném tempu jsem zvládl jet v rozmezí 6-7 litrů benzínu. Normálním tempem se pohybuji zhruba o litr výše. Pokud Šestka letí po dálnici maximální rychlostí, tak počítejte s 11-12ti litry na sto kilometrů. Co se týká nějakého kombinovaného cyklu, tak se dá jezdit někde okolo 8-10ti. Záleží na vašem stylu jízdy. Můj dlouhodobý průměr je 10L/100km. Je to hlavně tím, že se většinu času motám po městě. Nádrž má objem 70 litrů. Úplně v klidu se dá ujet 600 km na jednu nádrž. Pokud jedete dálku, tak se dá zvládnout i 700 km.

Závěr…

Tato Audi A6 C5 je perfektní společník na každý den. Atmosférický čtyřválec 1.8i 20V je velmi spolehlivý agregát. Nabídne dostatečnou dynamiku, ale zároveň dokáže být i úsporný. Pokud člověk hledá velmi pohodlné svezení za vcelku rozumné peníze, Audi A6 druhé generace je skvělá volba. Jde o poslední jednoduchou A6ku. Tudíž servisní náklady jsou přívětivé. Je teda fakt, že občas je parkovaní nebo manévrování v užších uličkách docela patálie, ale A6ka nepatří mezi nejmenší auta na trhu. Šestku sem tam potrápí koroze dveří nebo blatníků. U některých barev se loupe bezbarvá vrstva laku. Najít hezkou a zachovalou A6 této generace je čím dál těžší. Vzhled je velmi subjektivní záležitost. Ovšem pokud se vám tahle Audi A6 líbí, tak máte vyhráno. Vlastním Šestku od roku 2019 a nemůžu si jí vynachválit. Pro moje potřeby je to perfektní parťák.

Hodnocení: 4.8/5.0

znaménko plus +

1) Jedinečný vzhled.
2) Velmi útulný a příjemný interiér.
3) Prostor v interiéru.
4) Vysoce komfortní podvozek.
5) Spolehlivost.
6) Povedený atmosférický čtyřválec.

znaménko mínus -

1) Občas působí těžkopádně.
2) Obratnost.
3) Slabší brzdný účinek.
4) Už jich moc není.
5) Složitá přední víceprvková náprava.
6) Malé zpětné zrcátko u spolujezdce vymyslel idiot.

Specifikace:

🚘 – Audi A6 C5 Typ 4B Limousine
⛽️ – 1.8i 20V
🚗 – Pohon předních kol, 5° Manuál
💪 – 92 kW, 168 Nm
⏳️ – 11,2s 👉 100 km
🕛 – Max. 203 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod