Legendy: Škoda Rabbit AK-47

Škoda Rabbit AK47
Režim čtení

Pamatujete si na legendární projekt Škoda Rabbit? Tento projekt Adama Králíka vznikl v roce 2007 a vyhrával jeden pohár za druhým. Nebál bych se tohle auto označit jako tuningovou ikonu z dob minulých. Z doby, kdy tuning býval tuningem. Každopádně Rabbit opět žije! Pojďme si společně tento vůz představit trochu blíže…

Jak to celé vlastně začalo?

Věřte nebo ne, na začátku to bývala Škoda Rapid z roku 1988, kterou Adam koupil za 1600 Kč. Někdy okolo roku 2005. Škodovka byla v dost mizerném stavu a tak se zrodil plán na velkolepý projekt jménem Škoda Rabbit. Úpravou prošla i samotná karoserie. Jak Adam sám říká, zde je všechno jinak. Tato přestavba si vyžádala dva roky práce a 700 000 Kč.

Všechno je jinak…

Původní Rapid byl změněn k nepoznání. Karoserie byla rozšířená. Střešní linie byla zase snížená. Původní úhly sloupků zůstaly zachovány, aby se mohlo použít původní zasklení vozu. Co se týká bodykitu a karosařiny, to si Adam se svým týmem vyráběl sám v garáži. Za pomoci vlastní fantazie a bez nákresů. Něco takového si nedokážu představit. To muselo být šílené. Dokonce i motor s převodovkou změnily svou pozici. Pohonná jednotka se přesunula do střední části vozu místo zadních sedadel. Díky tomu v zadní části vozu vznikl nevyužitý prostor a tak se zadek Rapidu zkrátil. Adam a jeho tým šli do extrému. Samotná úprava karoserie si vyžádala více než rok práce.

Exteriér…

Přední části dominují svisle umístěné světlomety, které pochází z Octavie druhé generace. U původních světel byly uřezané blinkry a obrysová světla prošla úpravou. Z dálkových světel jsou udělané směrovky. Škoda Rabbit nakonec dostala bixenonové čočky. Prostor mezi světlomety vyplňuje maska chladiče vlastní výroby. Na spodní části pak ještě nalezneme dva velké nasávače vzduchu. Slouží hlavně jako chlazení pro brzdovou soustavu.

Rabbit zpočátku obouval osmnáctky od firmy MAC. V současné době tu máme papuče od firmy Vossen. Dveře přišly o kliky. Místo nich jsou tu udělané takzvané “odskoky” pomocí elektromagnetických spínačů. Vzadu pak najdeme čtyři diodové světlomety od firmy HELLA. Nad nimi je decentní spoiler. A vespod najdeme dvě oválné koncovky výfuku. Nemůžu si pomoct, ale zadní část Rabbitu se mi líbí nejvíce.

Šestiválcový Rapid…

Původně tu byl zastaralý atmosférický čtyřválec o objemu 1.3 litru, který nabízel 61 koní a 101 Nm kroutícího momentu. Adam do své Škody Rabbit dostal atmosférický šestiválec 2.8 VR6 z Volkswagenu Vento. VeRunce asistuje manuální pětikvalt. Motor s převodovkou je uložen na speciálním rámu, který je navařen ke karoserii vozu. Proběhla zde úprava softwaru řídící jednotky. Je tu sportovní vzduchový filtr od K&N. Výsledný výkon je 200 koní a 235 Nm kroutícího momentu. Poháněná jsou kola zadní nápravy.

Motory VR6 mají krásný specifický zvuk. Adam to moc dobře ví, jeho Rabbit má speciální výfuk, vlastní výroby. Jde o upravené výfuky z motorky. Jsou tu dva, každý pro tři válce a ten výsledný zvukový projev opravdu stojí za to! Jenže aby tohle mohlo fungovat, tak musela být upravená i samotná kabeláž k motoru. Například palivová nádrž je pod přední kapotou. Jde o zakázkovou výrobu. Palivové čerpadlo také pochází ze stejného auta jako pohonné ústrojí.

Podvozek…

Přední náprava je kombinace dílů ze Škody Felicia a VW Vento. Co se týká tlumičů a pružin, tak je zde sportovní podvozek od firmy KW. vzadu tvůrce použil celou přední nápravu z VW Vento. Vzadu pak najdeme přední nápravu z VW Vento. Nechybí ani výkonné brzdy. Na přední nápravě najdeme čtyřpístkové třmeny od AP Racing s kotouči o průměru 330 mm. Vzadu jsou taktéž čtyřpístky od firmy Alcon a zadní kotouče mají průměr 300 mm. Adam v jednom z rozhovorů uvedl, že největší boj byl s řízením. Respektive s jeho odladěním. Rabbit na začátku bojoval s geometrií, která se měnila každých 50 metrů a auto se nedalo řídit. Naštěstí se tento neduh podařilo včas odstranit.

Interiér…

Palubní deska je z laminátu a potažená koženkou. Odlitá podle původní palubní desky Škody Rapid. Budíky jako takové jsou Adamova vlastní výroba. Volant a řadící páku dodala firma MOMO, pedálové ústrojí zase Sparco. Sedadla pochází ze Subaru Imprezy WRX STI. O hudební zážitek se stará autorádio s LCD obrazovkou od Panasonicu a reproduktory od MAC Audio.

Rabbit aneb hvězda videoklipů!

Málokdo to ví, ale Škoda Rabbit si zahrála v několika videoklipech. Mezi nejznámější úspěchy patří hlavní role ve videoklipu od samotné Rihanny. Fanoušci rapu mohli Rabbita spatřit ve videoklipu Davida Steela. Oba videoklipy vám přikládám pod tento odstavec.

Vzestup a pád…

Škoda Rabbit toho má za sebou více než dost. Autor Adam Králík ho po nějaké době prodal a Rabbit vystřídal několik majitelů. Vystřídal i několik barev. Bohužel žádný z majitelů autu nedal pořádnou péči a Rabbit tak začal chátrat. Naštěstí se ho zpátky ujal Adam a chtěl ho vrátit do původního stavu. Vrátit autu lesk a slávu. V současné době Škoda Rabbit má nového majitele. Je jím slovenské Double Red Cars Muzeum v Brezne. Vůz prošel renovací a je vystaven ve speciálním pavilonu pro tuningová auta.

Jak se Škoda Rabbit líbí vám?

Škoda Rabbit dorazil do Double Red Cars Muzea.

Škoda Rabbit: Jeden z prvních rozhovorů o autě.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod