Fascinace: VW Golf GTI W12 650

VW GOLF GTI W12 650
Režim čtení

Pojďme se trochu vrátit v čase. Do roku 2007, na právě probíhající sraz “GTI Festival” konající se u jezera Wörthersee v Rakousku. Právě tady Volkswagen představuje fanouškům speciální koncept Golfu GTI. Jedná se o pátou generaci Golfu GTI s dvanáctiválcem a 650 koňmi. Jo, bejvala doba, kdy i Volkswagen měl koule…

Všechno úplně jinak…

Koncept GTI 650 vychází z páté generace Golfu GTI. Už na první pohled je evidentní, že koncept prošel brutální úpravou. Zástavba obrovského motoru si vyžádala rozšíření celé karoserie o 16 centimetrů! Všimněte si toho bodykitu. Obří blatníky, agresivní nárazníky, střešní spoiler zabudovaný do střechy… Koukejte na všechny ty nasávací otvory pro přívod vzduchu. Masakr! Dokonce byla upravena i celková výška. Střešní linie je o rovných 8 centimetrů nižší. V zadním agresivně tvarovaným nárazníku jsou čtyři obrovské koncovky. Z původního GTI zůstaly vlastně jen světla a dveře

Volkswagen Golf GTI 650 obouvá speciálně navrhnuté devatenáctky s pneumatikami o šířce 235 mm vpředu. Zadní pneumatiky dosahují šířky 295 mm. To je neskutečný! Gumy sice vypadají jako by na discích byly jenom namalovány, ale vypadají skvěle. Co se týká vzhledu, tak v mých očích je to opravdu povedený koncept. Jsem asi divnej, ale tenhle Golf se mi fakt líbí. Což o klasickém provedení říct nemůžu.

Koncernová stavebnice…

Jak už samotný název napovídá, v útrobách Golfu GTI W12 najdeme dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec. Agregát pochází z Bentley Continental. Obřímu dvanáctiválci asistuje automatická měničová převodovka. Pohonné ústrojí je uloženo podélně uprostřed vozu, tedy místo zadních sedadel. Aby bylo možné něco takového provést, tak je zde pomocný rám z Audi R8. Zadní náprava včetně brzd je zase z Lamborghini Gallardo. Přední náprava prošla velkým vyztužením. Například brzdy na přední nápravě darovalo Audi RS4. Zní to šíleně, ale tohle se opravdu stalo a je to funkční!

Šestilitr twin turbo produkuje 650 koní a 750 Nm. Automat to dál posílá na kola zadní nápravy! Sprint z nuly na stovku zabere 3,7s a maximalní rychlost je 325 km/h. Zní to fantasticky, ale bohužel díky těžkému motoru a příliš krátkému rozvoru VW Golf GTI W12 650 moc dobře nezatáčí. Dokonce i sám STIG ze slavného TOP GEARu měl plné ruce práce, při jízdě po testovacím okruhu. Ovšem rovně tenhle Golf jede pekelně rychle!

Interiér…

Jak už jsem zmínil výše, Golf GTI W12 je pouze pro dva. K dispozici jsou manuálně nastavitelná skořepinová korýtka. Tříramenný volant je obšitý alcantarou a má pádla pro manuální řazení automatické převodovky. Uprostřed palubní desky najdeme trojici budíků a řadu vypínačů. Hned pod tím je klasické rádio s navigací a panel ovládání vzduchotechniky, které známe z běžného Golfu. Bohužel, zde je většina věcí nefunkčních. Plně funkční koncept by vyžadoval více času než bylo původně plánováno. Jelikož Volkswagen chtěl stihnout premiéru u rakouského jezera, tak musel improvizovat.

Zůstalo to jen u konceptu…

Není divu, že se Golf GTI W12 do výroby nedostal. Jednak má tenhle koncept dost much, které by potřebovaly vyřešit. Druhá věc je ta, že případná cena by byla obrovská. Nemyslím si, že by tohle byl zrovna prodejní trhák. Takového Golfa by koupil jen málokdo.

Jak se tenhle koncept líbí vám?

Volkswagen Golf GTI W12 koncept se objevil i ve slavném TOP GEARu.

Specifikace:

🚘 – VW Golf GTI W12 650
⛽️ – 6.0 W12 Twin Turbo
🚗 – Pohon zadních kol, 6° Automat
💪 – 477 kW, 750 Nm
⏳️ – 3,7s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 325 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod