Legendy: RUF CTR Yellowbird

Režim čtení

RUF, co by malá automobilka se specializuje na úpravy vozů Porsche. Jednoduše řečeno RUF udělal z běžného Porsche neskutečnou bestii. Posadit se za volant auta z dílny RUF vyžaduje mít určité zkušenosti a koule z titanu. V té době to bylo něco neskutečného. Dnes se společně podíváme na model CTR Yellowbird, který se stal legendou. RUF CTR byl ve své době nejrychlejším autem na světě!

Ikonický kanárek…

RUF CTR “Yellowbird” měl premiéru v roce 1987. Kanárek vznikl na základech Porsche 911 s interním označením 930. Konkrétně šlo o model 911 Carrera 3.2, což bylo ve své době velmi rychlé auto. Alois Ruf, zakladatel této automobilky se pustil do úprav. Karoserii značně upravil a osadil na ní aerodynamické prvky. RUF CTR dostal jiné nárazníky, zadní spoiler prošel lehkou úpravou. Úpravce také zacelil některé mezery a spáry v karoserii, což dále snížilo aerodynamický odpor. Ve výsledku se povedlo ušetřit zhruba 200 kg. To není zrovna málo… RUF CTR Yellowbird váží neuvěřitelných 1150 kg.

Specifická technika…

Z původního plochého šestiválce toho moc nezbylo. Snad jen blok motoru. Objem motoru vzrostl na 3.4 litru. Šestihrnek typu boxer dostal navíc dvě velká turba s mezichladiči stlačeného vzduchu. RUF značně upravil i samotný mazací systém a vstřikování paliva. Vstřikovací soustava BOSCH pocházela ze závodního monopostu Porsche 962. Agregát disponuje výkonem 469 koní a kroutícím momentem o hodnotě 553 Nm. V té době nebyla na trhu převodovka, která by takovou porci krouťáku zvládla. RUF si tak musel postavit vlastní převodovku. Finální výkon byl fenomenální. Jenže takovou porci výkonu musíte nějak zkrotit. Proto přišla úprava celého brzdného systému. Závodní brzdová soustava pochází od firmy Brembo. Jisté zdroje uvádí, že brzdové kotouče mají průměr 330 mm, což v té době byl pořádný průměr.

Ovšem pozdější testy na válcových zkušebnách ukázaly, že RUF CTR má ve skutečností více výkonu než udává výrobce. Papírově měl kanárek 475 koní. Výsledky testu odhalili, že RUF CTR nabízí výkon přes 500 koní. Z pohledu dynamiky se díváme na opravdovou bestii. Sprint z nuly na stovku zabere méně než čtyři vteřiny. Maximální rychlost výrobce neudával, nicméně redaktorům se povedlo vydolovat z RUFu CTR 340 km/h. V roce 1988 na okruhu Nardo se povedlo německým redaktorům rozjet kanárka na 346 km/h. Do příchodu McLarenu F1, šlo o nejrychlejší auto na světě!

Brutální kanárek!

RUF CTR “Yellowbird” je velmi brutální stroj. Nejlépe to prokazuje promo video z Nürburgringu, kde testovací jezdec Stefan Roser jede opravdovou kudlu. V určitých úsecích této pekelné cyklostezky je vidět, že Stefan má plné ruce práce. Ono krotit rozjetou 500 koňovou bestii s pohotovostní hmotností lehce převyšující tunu nebude žádná sranda. Z dobových recenzí lze vyčíst jednu věc. Kanárek vás chce neustále zabít a řidiče to nějakým zvláštním způsobem naplňuje.

Jde o velmi vzácné zboží. Oficiálně vzniklo 29 kusů. Plus k tomu vzniklo několik přestaveb z jiných modelů dobových Porsche 911. Odhaduje se, že vzniklo něco kolem 60 kusů těchto Yellowbirdů a jejich ceny rostou raketovým tempem vzhůru. V roce 2017 přišel další kanárek. RUF vyrobil duchovního nástupce, který nese stejné jméno. Údajně se jedná o stejnou bestii jakou byl původní CTR z roku 1987.

Legendární video ze Zeleného Pekla:

Legendární promo video RUFu CTR z roku 1987.

Specifikace:

🚘 – RUF CTR “YELLOWBIRD”
⛽️ – 3.4 Boxer
🚗 – Pohon zadních kol, 5° Manuál
💪 – 345 kW, 553 Nm
⌛️ – 3,7s 👉 100km/h
🕛 – Max. 346 km/h

Věděli jste?

Na úplný závěr vám prozradím takovou zajímavost. Modely RUF se dostaly i do spousty závodních her. Což automobilce velmi pomohlo a byla to skvělá reklama. Já osobně tuhle automobilku poznal díky Gran Turismu 2. Tam jsem poprvé viděl CTR Yellowbird a spoustu dalších bestií od RUFu. Paradoxně RUF několikrát dostal přednost před samotným Porsche! Jelikož Porsche v 90. letech podepsalo velmi přísný a nekompromisní kontrakt s EA Electronics. Ve zkratce, Porsche po podepsání smlouvy nemohlo poskytnout práva na to, aby se jeho modely objevily v jiných, konkurenčních hrách. Tohle je jeden z důvodů, proč Porsche nenajdeme ve starších dílech Gran Turismo.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod