Recenze: Toyota Camry IX Hybrid

Toyota Camry IX Hybrid

Toyota Camry patří mezi moje nejoblíbenější manažerské limuzíny. Nedávno spatřila světlo světa devátá generace. Usmálo se na mě štěstí a já si mohl novou Camry pořádně vyzkoušet. Pojďme se společně podívat na to, jaká je.

Velké sedany jsou ohrožený druh!

Toyota Camry je velmi populární vůz, zejména na americkém a japonském trhu. Za její existence se prodalo více než 21 000 000 kusů. U nás kategorie vozů střední třídy pomalu umírá, což je vážně škoda. Auta jako Opel Insignia, Ford Mondeo, Peugeot 508, Mazda 6 či Volkswagen Passat opustila náš trh. Passat se sice stále vyrábí, ale už jen jako kombi. Toyota Camry má tak jediného soupeře – Škodu Superb.

Japonská elegance…

Hned na úvod se přiznám, že když jsem viděl novou Camry na fotkách, nezdála se mi přední část vozu. Na živo je to o něčem jiném. Toyota zkusila trochu exotiky u svého vlajkového modelu a vyšlo to. Jako první vaši pozornost získají specificky tvarované LED světlomety. Podobný styl světlometů najdete ve většině nových modelů. Mimochodem, přední část Toyoty Camry byla inspirovaná žralokem kladivounem.

Boční profil Camry se nese v lehce sportovním duchu. Atletická silueta dodává vozu ten správný šmrnc. Auto jako celek působí proporčně vyváženě. Mix elegance, organického designu a dynamiky. Na Camry je radost se dívat. Celý zážitek líbivého vzhledu umocňuje příplatkové bronzové lakování karoserie. Bronz Toyotě Camry neskutečně sekne!

Camry svými rozměry dohání vozy vyšší střední třídy. Na délku má bez pár centimetrů téměř pět metrů. Rozvor kol činí 2,8 metru a šířka pak atakuje hodnotu 1,9 m.

Zadní partie patří k mým nejoblíbenějším částem celé Camry. Velmi elegantní zádi dominují dynamicky tvarované zadní světlomety s LED technologií. Jen je škoda, že tu není žádná viditelná koncovka výfuku, něco jako měla předchozí generace. Ještě dodám, že devátá generace Camry v základu obouvá sedmnáctipalcové hliníkové disky. Můj testovaný kousek je obut do slušivých dvoubarevných osmnáctipalcových disků. Chválím Toyotu za použití rozumné velikosti kol.

Interiér…

Pojďme nakouknout do interiéru. Po otevření mohutných dveří mě přivítal tmavý, avšak útulný interiér. Usedám do koženého křesla a rozhlížím se kolem sebe. Celé se to nese v duchu jednoduchosti a pohody. Musím uznat, že se v interiéru Toyoty Camry cítím velmi příjemně. Interiér je velmi prostorný a vzdušný. To samé platí i pro cestující na zadních sedadlech. Mám zde dostatek odkládacích prostor. Mimochodem, bezdrátová nabíječka umístěná před řadicí pákou je skvělá věc. Tím se dostáváme k výbavě jako takové.

Výbava…

Co se výbavy týče, moje testovaná Toyota Camry byla ve střední výbavě, kterou Toyota označuje jako PRESTIGE. Mám tu prakticky všechno, co potřebuji. Sedadla mají kožené čalounění. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná. Elektricky nastavitelný a vyhřívaný je i multifunkční volant. Za ním pak najdeme 12,3palcový digitální přístrojový štít.

Ve středu kůže obšité palubní desky najdeme obrazovku infotainmentu. Rozlišení je totožné s displejem budíků. Infotainment je krásně čitelný. Má rychlou odezvu a ovládání infotainmentu je snadné. Nezapomnělo se ani na základní věci jako CarPlay nebo Android Auto. Propojení telefonu s vozem bylo otázkou pár vteřin.

Díky bohu za to, že Camry disponuje spoustou fyzických tlačítek. Nevím, jak to máte vy, ale já nejsem velký fanoušek dotykových displejů. Stačila mi chvilka a ovládal jsem dvouzónovou klimatizaci poslepu. Jediné, co mi tu trochu vadí, je černý lesklý dekor. Rychle se to poškrábe, jsou na něm vidět otisky prstů a je to takové… eh… Osobně bych tu raději viděl tmavé dřevo. Bohužel, dřevodekor v nabídce není.

Pan hybrid…

Pod kapotou Camry najdeme jedinou motorizaci: atmosférický benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru. U Toyoty nejde o žádnou novinku, tento agregát nabízí Toyota již řadu let. Patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory vůbec. Agregát disponuje přímým i nepřímým vstřikováním paliva, což zamezuje vzniku karbonu a zvyšuje efektivitu motoru.

Klasickému spalovacímu motoru asistuje elektromotor s baterií. Elektromotor je umístěn v automatické bezestupňové převodovce e-CVT. Baterie je umístěna pod zadními sedadly. Tímto řešením nedochází k žádnému konstrukčnímu omezení ani k omezení prostoru pro posádku. Největším plusem této sestavy je, že Toyota Camry je full hybrid. Tedy hybrid, který se nemusí dobíjet. Elektromotor zde pomáhá spalovacímu motoru, zejména při pomalých přesunech a rozjezdech. Camry umí jet i chvilku čistě na elektřinu, ale zázraky od toho nečekejte. Nevím, jak to vnímáte vy, ale toto řešení mi dává smysl.

Výkonové parametry:

Benzínový agregát disponuje výkonem 186 koní, elektromotor má k dispozici dalších 120 koní. Finální výkon činí 230 koní a 221 Nm točivého momentu. Vše putuje na kola přední nápravy. Z pohledu dynamiky to zní takto. Sprint z nuly na stovku zabere sedm sekund. Při dosažení 180 km/h vás zastaví omezovač rychlosti. Papírové údaje jsou jedna věc, ale jak se to chová v praxi?

Balzám na duši…

Usedám za volant, sešlapuji brzdový pedál a mačkám tlačítko start. Záhy je auto probuzeno k životu. Přesouvám páku voliče automatu do polohy D a vyrážím na cestu. Po ujetí prvních metrů si všímám, jak je Toyota Camry tichá. V autě panuje až hrobové ticho. Kdybych se nepodíval na otáčkoměr, ani bych nevěděl, na jaký typ pohonu právě jedu. Přepínání mezi spalovacím motorem a elektromotorem není vůbec cítit. Řízení je velmi příjemné, s Camry se velmi dobře manévruje. Jízda po městě je velmi fajn.

Toyota Camry na mě působí jako takový balzám na duši. Je neskutečně komfortní a člověk si při řízení odpočine. To mě fakt baví, auto se hezky nese po silnici. Hltá kilometry, jedna radost. Většinu nerovností podvozek bez problémů odfiltruje. Větší nerovnosti jsou spíše slyšet než cítit. Inženýři naladili podvozek Camry hodně do příjemna, ale dokáže nabídnout řidiči i trochu zábavy? Nadešel čas vyzkoušet mou oblíbenou okresku.

Dopřeje vám i trochu zábavy?

Pomalu se blížím k svému oblíbenému úseku. Mačkám tlačítko SPORT, které odemkne ostřejší odezvu na plynový pedál. Dále přesouvám páku automatu do polohy S a vydávám se vstříc první serpentině. Sešlapuji plynový pedál blíže k podlaze. Motor vzápětí vyletí do otáček a Camry ochotně vyrazí vpřed. Musím uznat, že jsem velmi překvapen. Zvukový projev převodovky e-CVT není tak agresivní, jako tomu bylo v minulosti. Motor je sice slyšet, ale je to v příjemné akustické vlně. Toyota Camry se do zatáček vrhá velmi ochotně. Jednodušší zatáčky zvládá projet velmi slušným tempem. Musím pochválit i příjemně nalazené brzdy. Když se cesta začne příliš klikatit, Camry dá najevo, že má dost. Přece jen, je to pořád limuzína.

Jak se s ní žije?

Věřím, že spoustu z vás zajímá, jak je na tom Toyota Camry ohledně praktičnosti a spotřeby. Začnu tou praktičností. Zavazadlový prostor nabízí v základním provedení 497 litrů objemu, což je standard u pětimetrových sedanů. Můj testovaný kousek nemá elektricky nastavitelná zadní sedadla, takže je možné původní objem zavazadlového prostoru ještě zvětšit. Pokud nestěhujete nebo nepřevážíte velké věci v jednom kuse, budete spokojeni. Jestliže jste prakticky založený člověk, může vzniknout komplikace. Toyota neumožňuje zástavbu tažného zařízení ani montáž střešních nosičů.

Spotřeba paliva je kapitolou sama o sobě. Hybrid páté generace je vyšperkován do detailů. Celý systém pracuje velmi sofistikovaně. Delší trasu v klidném tempu zvládnete zajet pod 5 l/100 km. Ve městě se budete pohybovat okolo 5–6 l/100 km. Pokud budete jezdit po německých dálnicích a využívat všech 230 koní, počítejte s nějakými 7 l/100 km. Toyota Camry zajela náš testovací okruh s průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km. Řekl bych, že tohle jsou opravdu krásná čísla na tak velké auto.

Kolik za to chtějí?

Camry začíná na 1 120 000 Kč včetně daně. Střední výbavový stupeň Prestige, který mám na recenzi, je o 100 000 Kč dražší. Vrcholná verze Executive pak startuje na 1 320 000 Kč. Když si k tomu přidáte nějaké příplatky, tak plná cena atakuje hranici 1,4 milionu korun.

Závěr…

Toyota Camry deváté generace je autem, které se nesnaží zalíbit všem. Buď se vám líbí a máte ji rádi, nebo ne. Camry si nemusí nic dokazovat. Má charakter pohodlného parťáka. Navíc má nízkou spotřebu a je na ni spoleh. Hybridní soustava vás jako řidiče nijak neobtěžuje. Žádné dobíjení, Camry si vše obstarává sama. To je prostě pecka. Aby toho nebylo málo, je opravdu krásná. Bronzová metalíza jí neskutečně sluší. Nebál bych se Toyotu Camry označit za nejhezčí manažerskou limuzínu na trhu.

Teď se dostáváme k méně pozitivnímu. Camry je bezpochyby skvělé auto, ale není bez chyb. Asistent snímající obličej pomocí dvou kamer nad středem volantu je přehnaně citlivý a nemá rád, když nosíte sluneční brýle. Umí být pěkně otravný. Jelikož je to nové auto, máme na palubě armádu asistentů. Chvíli zabere, než si auto nastavíte podle svých představ. Dalo by se říci, že je to malá předletová kontrola. Blbý je, že po vypnutí motoru se vše vrátí do původního nastavení a musíte vše nastavovat od začátku. V každém případě to byla skvělá zkušenost. Na závěr bych chtěl poděkovat panu Kaufnerovi z Toyoty Dolák v Plzni za to, že mi umožnil Toyotu Camry pořádně otestovat.

Hodnocení: 4.8 / 5.0

1) Velmi povedený design.
2) Hybridní pohon funguje skvěle.
3) Opravdu komfortní podvozek.
4) Bezkonkurenční poměr cena-výkon.
5) Prostorný a vybavený interiér.
6) Nízká spotřeba.
7) Zamiloval jsem se…

1) Při každém startu musím vše znovu nastavit.
2) Asistent, který snímá obličej umí být otravný.
3) Černý lesklý dekor je velmi nepraktický.
4) Musel jsem jí vrátit.
5) Jsem chudej a líbí se mi.

Specifikace:

🚘 – Toyota Camry IX Hybrid
⛽️ – 2.5 R4 + elektromotor
🚗 – Pohon předních kol, e-CVT
💪 – 169 kW, 221 Nm
⏳️ – 7,2s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 180 kmh (el. omezeno)

Galerie:

Podobné články

Komentáře

Členové
Skupiny
Události
Fórum
Aplikace