Novinky: Bugatti Tourbillon
Automobilka Bugatti nedávno představila oficiálního nástupce populárního Chironu. Nese název Tourbillon a přináší velkou řadu změn a inovací. Bugatti ohlašuje návrat krále rychlosti! Pojďme si jej představit.
Designová evoluce.
Po vzhledové stránce nový Tourbillon působí jako takový větší facelift svého předchůdce. Nicméně vzhled je velmi subjektivní záležitost. Nechám to na každém z vás, posuďte sami jestli vám nové Bugatti líbí nebo ne. Pokud jde o mně, já jsem stále fanoušek Veyronu.
Automobilka tvrdí, že nový designový jazyk byl inspirovaný moderními stíhacími letouny. Tourbillon má nové křídlové dveře, které se otevírají vzhůru. S dveřmi se otevírá i kus podlahy, všimli jste si?
Působivý interiér!
Ovšem interiér je kapitola sama o sobě. Centrem všeho je nový volant, jehož střední část zůstává na svém místě a otáčí se tak pouze věnec volantu. Něco podobného kdysi představilCitroën. Jde o velmi zajímavé řešení. Pak tu jsou čistě analogové budíky. Ty svým vzhledem připomínají nejdražší hodinky světa. Přidejte k tomu mistrovskou kvalitu zpracování s nejlepšími materiály a máme tu mistrovské dílo na kolech.
Sbohem W16 Quad Turbo…
Někteří z vás ví, že Bugatti už nepatří do koncernu VW. Odkoupila jí chorvatská automobilka RIMAC. Od té doby se spekulovalo, co vlastně bude pohánět nový model Bugatti. Konečně známe odpověď. Tourbillon pohání atmosférický šestnáctiválec s uspořádáním válců do V. Jde tedy o klasický Véčkový motor, jenom má v každé řadě osm válců. Tomuto agregátu asistují ještě tři elektromotory. Za vývojem šestnáctiválce stojí známá britská firma Cosworth. Elektromotory s baterií dodal zase RIMAC. Obřímu agregátu asistuje automatická osmistupňová dvojspojková převodovka, která byla speciálně navržena pro výkony pohonné jednotky.
Spojením šestnácti válců s elektromotory vznikl kombinovaný výkon 1800 koní. Bohužel Bugatti neuvádí hodnotu kroutícího momentu. Každopádně víme, že z nuly na stovku Toubillion zvládne za dvě vteřiny! Dvoustovku zdolá pod pět sekund, Třístovku za deset vteřin… Z nuly na 400 km/h Bugatti Tourbillion vystřelí za 25 vteřin!!! Což je o sedm vteřin rychleji než tomu bylo u Chironu! Maximální rychlost je 445 km/h, to je masakr! Jenom si tak říkám, tachometr je cejchovaný do 550 km/h. Možná je tu ještě nějaký skrytý potenciál, kdo ví… Třeba se najde někdo, kdo Tourbillon osadí turbodmychadly.
Zajímavé ovšem je to, že Tourbillon zvládne ujet čistě na elektřinu zhruba 60 km. Pokud vám takzvaně dojde šťáva, můžete auto dobít speciální zástrčkou. Ačkoli tu máme elektromotory a baterii, Tourbillon váží “pouhých” 1995 kg. Což je na úrovni puristického Chrionu.
Nic pro běžné smrtelníky…
Asi vám nemusím říkat, že Bugatti Tourbillon nebude autem pro běžný lid. Vznikne pouze 250 kusů a cenovka je stanovená na 100 000 000 Kč v přepočtu na naše koruny. Ovšem šušká se o tom, že je Toubillion vyprodaný na roky dopředu.
Jak vznikalo Bugatti Tourbillon? Mrkněte na video!
Specifikace:
🚘 – Bugattti Tourbillon
⛽️ – 8.3 V16 Hybrid
🚗 – 4×4, 8° dvojspojka
💪 – 1324 kW
⏳️ – 2s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 445 km/h
Komentáře