Fascinace: Maserati Quattroporte Grand Finale
Maserati Quattroporte nedávno oslavilo šedesátku. Za tu dobu vzniklo celkem šest generací a ta poslední se s námi po dlouhých jedenácti letech loučí. Před pár dny opustilo továrnu poslední Quattroporte. Jedná se o rozlučkový model s názvem Grand Finale. Pojďme na tento skvost podívat trochu blíže.
Velké finále…
Automobilka pojala odchod osmiválce velmi elegantně a důstojně. Poslední Quattroporte vzniklo na zakázku. Jde o kousek, který staví na základech verzeTROFEO. Tedy té nejsportovnější varianty. Finální Maserati Quattroporte má na sobě speciální modrý lak s perletí. V Maserati mu říkají Blu Nobile. Nádhernému lakování sekundují karbonové doplňky. Zákazník si přál aby jeho Maserati bylo postavené po staru. Tak, jak se na limuzínu sluší a patří. Uvnitř Quattroporte najdeme krémovou kůži společně s krásným dřevěným dekorem. Myslím si, že o nějaké výbavě není potřeba dlouze hovořit. Zákazník zde dostal úplně vše, co Maserati aktuálně nabízí. Ještě dodám, že vůz má na sobě identifikační číselné označení 999 999.
Opravdu poslední osmiválec…
Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru. Jde o agregát z rodiny Ferrari s označením F154. Ve své poslední verzi produkuje 580 koní a 730 Nm. Motoru asistuje osmistupňová automatická převodovka od ZF. Poháněná jsou kola zadní nápravy. Z nuly na stovku se poslední osmiválcové Maserati dostane za 4,5s a maximální rychlost je 326 km/h.
Poslední vyrobený osmiválec dostal speciální karbonový kryt. Na kterém najdeme podpisy všech lidí z týmu individuálního programu pro auta na zakázku – Fuoriserie. Také tu najdeme podpisy techniků, kteří na automobilu pracovali.
Speciální zakázka…
Maserati Quatttroporte Grand Finale bylo společně s MC20 Iris doručeno jednomu zákazníkovi z USA. Předání objednávky proběhlo u jezera Maggiore. Jen dodám, že MC20 pohání přeplňovaný šestiválec Nettuno. Nutno podotknout, že to Quattroporte s MC20 velmi sluší.
Pár slov na závěr…
Sedmá generace měla dorazit v roce 2025. Ovšem plány se změnily. Maserati aktuálně bojuje s propadem prodejů a chce se více soustředit na modely, které se momentálně prodávají nejvíce. Celou situaci ani neulehčuje ekologický teror z Bruselu. Nová generace ikony italské elegance má dorazit někdy v roce 2028. Vedení koncernu Stellanstis, do kterého Maserati spadá, prozradilo, že další generace nebude mít spalovací agregát. Což mě, jakožto velkého fanouška automobilky s trojzubcem ve znaku velmi mrzí.
Specifikace:
🚘 – Maserati Quattroporte Grand Finale
⛽️ – 3.8 V8 Twin Turbo
🚗 – 8° Automat, Pohon zadních kol
💪 – 427 kW, 730 Nm
⏳️ – 4,5s 👉 100 km/h
🕛 – Max. 326 km/h
Jsem přesvědčený, že tahle doba oprosťování se od řidičsky zajímavých aut jednou skončí. Pochybuji, že se automobiloví nadšenci nějakým způsobem adaptují na nově vznikající auta. I když těžko říct.. Formule 1 už také není s V10 motory..
Hezký článek Vašku, chválím! 🙂
Jsem stejného názoru… Tohle nemůže trvat věčně. Jinak všechny tyhle slavné automobilky zkrachují. 🫣
Děkuji! Chtěl jsem s osmiválcovým Quattroporte rozloučit důstojně. Je to moje srdcovka… 🔱