Recenze: Seat Tarraco Xcellence

Seat Tarraco
Režim čtení

Seat Tarraco je aktuálně největší SUV, které má tato španělská automobilka v nabídce. Tahle stodola měla premiéru v roce 2018. Jedná se o méně známé dvojče Volkswagenu Tiguan Allspace. Řekl bych, že jde o takovou neokoukanou novinku. Dostal jsem možnost si Tarraco vyzkoušet, tak pojďme společně zjistit, jaké vlastně je.

Přehlížený sympaťák…

Španělská stodola na mě působí vcelku příjemným dojmem. Po vzhledové stránce je Seat Tarraco velmi povedené. Na první pohled působí hrozně mohutně. Líbí se mi hlavně charakteristický světelný podpis předních FULL LED světel. Jde o stejný vzor, který najdeme i u menších modelů SEATu. To samé platí pro zpětná zrcátka, která nejsou na svém tradičním místě. Mnou testovaný kousek je obut do dvaceti palcových kol. Tarracu bezpochyby seknou, jenom si říkám, jestli už to není trochu moc na danou kategorii auta. Co se týká zadní části, tak zde je to také fajn. Zadní světlomety jsou propojeny červenou neosvětlenou linkou. Je to takový příjemný estetický detail. Jediná věc, která to trochu kazí, jsou falešné koncovky výfuku v zadním nárazníku. Ale bohužel taková je dnešní doba.

Interiér…

Otvírám dveře a usedám za volant. Hned po usednutí si všímám, jak je Seat Tarraco uvnitř prostorný a vzdušný. Je tu spousta místa snad v každém směru. Mnou testovaný kousek má polokožená sedadla. Vnější strana bočnic je z ”eko” kůže. Vnitřní část sedadla se podobá semiši, středy jsou pak z látky. Sedadla jsou vcelku příjemná a hezky obepínají mou pupkatou tělesnou schránku. Před sebou mám kožený multifunkční volant, který velmi dobře padne do rukou. Hned za ním najdeme krásně čitelný digitální přístrojový štít. Šedý interiér doplňuje tmavé dřevěné obložení. Už na první pohled je jasné, že se nejedná o pravé dřevo, ale v Tarracu mi to tolik nevadí. Tímto se dostáváme k výbavě jako takové.

Exellence…

Mám k dispozici Seat Tarraco ve výbavě Exellence. Jde o nejvyšší stupeň výbavy, která je pro Tarraco k dispozici. Mám tu k dispozici snad všechno, co potřebuji ne-li víc. Ve zkratce kromě LED světe a digitálních budíků tu mám trojzónovou klimatizaci, výhřev v obou řadách sedadel, bezklíčové odemykání, startovaní “KESSY” a bambiliardu bezpečnostních asistentů. Středobod celého interiéru Seatu Tarraco je bezpochyby osmipalcový infotainment uprostřed přístrojové desky. Jde o nejvyšší verzi, kterou Seat nabízí. Je to klasický koncernový systém, který známe například z běžnějších modelů koncernu. Jenom dostal jinou grafiku a pár drobností navíc. Systém je rychlý, intuitivní a během chvilky se ho naučíte používat. O váš hudební zážitek se stará audiosystém od Beats Audio. Hudební aparatura hraje víc než dostatečně.

Posádka v druhé řadě sedadel má k dispozici vlastní ovládaní klimatizace a výhřev obou krajních sedadel. V rámci výbavy Exellence je zde ještě taková zajímavá vymoženost. Jsou tu výklopné stolečky umístěné na opěradle předního sedadla. Pokud si vyklopíte plastový stoleček, z boku se dá vysunout ještě držák na nápoje, což je super věc z hlediska komfortu spolucestujících. Aby toho nebylo málo, tak Tarraco nabídne obří zavazadelník. V případě pětimístné konfigurace nabídne kufr o objemu 760 litrů. Tohle by mu záviděla i legendární jedničková Octavia.

Koncernová klasika…

Pod kapotou testovaného Seatu Tarraco najdeme koncernovou klasiku. Jde o dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec spalující naftu. Chrochtavému TDIčku asistuje manuální šestikvalt, který přenáší výkon 150 koní a 340 Nm na kola přední nápravy. Z pohledu dynamiky to vypadá takto… Zrychlení z nuly na stovku zabere necelých 10 sekund a maximální rychlost je někde okolo 200 km/h. Ještě dodám, že pohotovostní hmotnost Tarraca je circa 1600 kg. Jak tahle stodola vlastně jezdí? Pojďme se projet…

Jak tahle stodola jezdí?

Během prvních testovacích kilometrů mám pocit, že řídím o dost menší auto. Seat Tarraco je velmi příjemné na řízení. O Seatu je známo, že vyrábí lidová auta se špetkou sportovního ducha. Nicméně, Tarraco vás nenutí jezdit rychle. Je to víc o pohodě a klidné jízdě. Překvapilo mě, jak je Seat Tarraco s obutými dvacítkami komfortní. Není vysloveně plavné jako limuzína, ale je to vcelku příjemné. Sem tam se ozve podvozek při přejetí větších nerovností. Já osobně bych zvolil menší průměr kol, ale to je moje osobní preference. K výbavě Exellence patří i adaptivní tlumiče DCC s volbou jízdních režimů. Přepínání mezi režimy funguje pomocí otočného kolečka na středové konzoli za řadící pákou. Eko režim Tarraco drží dost na uzdě a zbytečně motor dusí v nízkých otáčkách. Ve sportu zase celé auto ztuhne a zlepší se odezva na plynový pedál.

Režim SPORT…

Jak už jsem výše zmínil, automobilka Seat vždycky vyráběla lidová auta s nádechem sportovnosti. Jak je na tom největší model z nabídky? Trochu jsem Tarraco potrápil v zatáčkách. Auto jako celek se snaží o sportovní jízdní zážitek. Snaží se vám poskytnout aspoň trochu emocí a zábavy za volantem. Vzhledem ke svým rozměrům a hmotnosti si v zatáčkách nevede špatně. Je na něm znát, že pro řezání zatáček stvořeno nebylo, ale do jisté chvíle to zvládá. Je to hlavně díky těm obutým dvacítkám. Co se týká motoru, tak tomu výkon nechybí. Řekl bych, že je dostatečný. Při ostřejším tempu je nutné podstatně častěji řadit. Občas se mu totiž moc nechce za plynem, hlavně z nízkých otáček. Od nějakých 3500 otáček zase razantně ztrácí dech, ale to je u naftových motorů celkem běžný jev.

Spotřeba…

Věřím, že spoustu z vás zajímá za kolik Seat Tarraco jezdí. Pokud se budete motat po městě, tak počítejte s nějakými sedmi litry na sto kilometrů. Když betonovou džungli opustíte a pojedete klidným tempem po okresních cestách, dá se dostat i pod šest litrů. Ovšem když budete blbnout po okreskách nebo budete trávit čas na dálnici, bude to něco okolo sedmi až osmi. Záleží jak moc budete využívat těch 150 koní. Můj průměr byl 6,4l/100 km a to jsem Tarraco příliš nešetřil. Nádrž má objem 60 litrů a kromě nafty musíte dolévat i močovinu AdBlue.

Závěr…

Seat Tarraco na mě udělalo velký dojem. Nečekal bych, že velká krabice se španělskými geny na mě zapůsobí. Tarraco je pohodový sympaťák, který nabídne i trochu té zábavy. Nejde o nudnou tuctovku, jako jsou někteří jeho sourozenci. Nabídne takřka totožnou techniku s působivějším vzhledem za mnohem méně peněz, což je v dnešní době obrovské plus. Interiér je velmi příjemný a prostorný. Tu a tam zavrže nějaké to madlo dveří, ale to se stává i u dražších aut. Pokud hledáte velké a spolehlivé rodinné auto, které nemá každý, tak Seat Tarraco je skvělá volba.

Hodnocení: 4.3/5.0

znaménko plus +

1) Velmi povedený design.
2) Prostorný interiér.
3) Vcelku komfortní podvozek.
4) Nejde o tuctové zboží.
5) Obrovský kufr o objemu 760 litrů.

6) Velmi příjemné na řízení.

znaménko mínus -

1) Dynamické směrovky jen v zadních světlech.
2) Nejsem fanoušek falešného dřeva.
3) Dvacítky kola jsou na naše cesty už moc.
4) Uvítal bych automat.
5) Sem tam něco zavrže v interiéru.

Specifikace:

🚘Seat Tarraco Excellence
⛽️ – 2.0 TDI
💪 – 110 kW, 340 Nm
⏳️ – 9,7s 100 km/h
🕛 – Max. 199 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod