Recenze: Hummer H3

Hummer je v automobilovém světě pojem, který zná snad každý. Tato automobilka patří k největším ikonám amerického průmyslu. Třetí generace známého amerického off-roadu měla premiéru v roce 2005. Výroba trvala pouhých pět let. V roce 2010 byla ukončena výroba a H3jka zůstala bez nástupce. Pojďme společně zjistit, jaký je Hummer H3 a jak se s ním vlastně žije. Pohodlně se usaďte, začínáme.

Poslední opravdový Hummer?
Dostal jsem možnost otestovat třetí a zároveň poslední generaci Hummeru. Jedná se o provedení SUV v černé barvě s chromovými doplňky. Díky nim má H3 takový ten správný šmrnc. Tvary karoserie jsou všem důvěrně známé, odkazují na předchozí generace. Když u H3 stojím a prohlížím si ho, musím uznat, že zvenku je to vcelku hezké hranaté auto. Design Hummeru má prostě koule, ať už jde o kteroukoli generaci. To se prostě musí nechat.

Můj kousek je obut do originálních šestnáctipalcových papučí. Vzhledem k tomu, že se jedná o off-road, jsou zde pořádné balóny. Pneumatiky mají rozměr 265/75 R16. Při pohledu zezadu vynikají svalnaté blatníky. Prostor mezi blatníky vyplňují chromové nášlapy. Každý správný off-road má vzadu na dveřích rezervu, Hummer ji má taktéž. V rozích karoserie jsou dva světlomety, které mají chromové chrániče.

Nejmenší z rodu…
Když se řekne Hummer, většina si představí obří off-road s ikonickou karoserií. Hummer H3 je ze všech generací ta nejmenší. Na papíře to vypadá takto: délka 4742 mm, šířka 1920 mm, výška 1880 mm. Rozvor kol je 2840 mm. Řečeno s nadsázkou, H3 je americký kompakt. Je třeba zmínit, že Hummer naživo působí větším dojmem, než je realita. Až když Hummer H3 postavíte vedle sourozenců, zjistíte, že H3 je skutečně prcek.

Interiér…
Po otevření masivních dveří mě přivítal velmi prostý interiér. Americká auta jsou známá tím, že jejich interiéry jsou strohého střihu. Ačkoliv se Hummer zdá být luxusní a prémiový není tomu úplně tak. Zejména u třetího modelu. Uvnitř H3 najdeme spoustu plastu a kůže. Usedám do obřího koženého křesla a zjišťuji, že v interiéru není tolik místa, jak by se na první pohled mohlo zdát. Což mě docela překvapilo.

Mnou zkoušený kousek byl ve slušné výbavě. Mám tu prakticky všechno, co je potřeba. Přední křesla jsou elektricky nastavitelná a mají výhřev. Mám tu manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané střešní okno, vnitřní zpětné zrcátko s teploměrem a kompasem. Je tu i pár off-road vychytávek jako je například uzávěrka zadního diferenciálu nebo redukce převodů. Původní autorádio bylo nahrazeno 2din rádiem s navigací a parkovací kamerou od firmy ALPINE. Pojďme pod kapotu.

Amerika bez osmiválce?
Hummer, který jsem dostal na recenzi, pohání agregát s označením Vortec 3500. Jde o atmosférický pětiválec o objemu 3,5 litru. Vortec disponuje výkonem 223 koní a 305 Nm kroutícího momentu. Pětiválec je spojen se čtyřstupňovým měničovým automatem a poháněna jsou všechna kola. Pokud se budeme bavit o dynamice, tak to zní nějak takto: Zrychlení z nuly na stovku zabere 10,6 s a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Údaje na papíře jsou jedna věc a realita věc druhá. Poprosím vás o připoutání, vyrážíme na cestu!

Takřka nezničitelný…
Hummer je známý pro svou odolnost. U H3 to platí taktéž. Auto stojí na žebřinovém rámu. Ten byl pro potřeby Hummeru speciálně zesílen a vystužen. Přední nápravu tvoří dvojitá trojúhelníková ramena. Vzadu je pak klasická vlečná náprava s listovými pery . Stálý pohon všech kol pochází z Chevroletu Trailblazer . Ovšem jde spolehlivý pohon všech kol, který nabízí uzávěrku diferenciálu nebo redukční převodovku . Všechno ohledně techniky bylo ušito na míru americké ikoně.
Hummer na asfaltu…
Šlapu na brzdový pedál, otáčím klíčkem v zapalování a probouzím k životu pětiválcový agregát. Posouvám obrovskou páku automatické převodovky do polohy D a vyrážím na cestu. Proplétám se uličkami centra Plzně a mám pocit, že sedím v tanku! Hummer působí zpoza volantu dost robustně. Chvilku si zvykám na jeho rozměry, zejména na šířku. Během prvních kilometrů jsem se cítil jako řidič autobusu.
Jsem překvapený z toho, jaký je z Háčka výhled. Má relativně malá okna, ale z vozu je celkem dobrý výhled. Paradoxně mu jízda po městě nevadí. Samozřejmě s parkováním může být občas problém, ale na druhou stranu se s Háčkem dobře manévruje. Nerad to přiznávám, ale toto Háčko je obratnější než moje Audi A6. No nic, přesuňme se na okresku.

Hummer H3 je poctivý off-road postavený na žebřinovém rámu, takže na nějaké sportování po okresce zapomeňte. Dvě tuny těžká krabice udělá všechno pro to, abyste zpomalili a jeli na pohodu. Ve volantu není absolutně nic cítit. Když už H3 rozvášníte, musíte odhadovat, co dělají kola. Také se hodí zmínit, že pětiválec ani nějaké svižné tempo neumožňuje. Jinak řečeno, motor má dost práce, aby vůbec tuhle masu oceli rozhýbal. Pak tu jsou brzdy. Stačí párkrát prudce zabrzdit a mají dost. Ani se nedivím, Hummer k tomu nebyl postaven. Zase na druhou stranu, takové ty okreskové kochačky má docela v oblibě. Tady je H3 vcelku komfortní a většinu nerovností ani necítíte.

Pak jsou tu dálnice… Háčko má aerodynamiku srovnatelnou s panelákem. Optimální cestovní rychlost je v rozmezí 80-120 km/h. Pokud se rozhodnete jet rychleji, není to zrovna příjemný zážitek. Do kabiny se dostává veškerý hluk. Ať už od kol nebo vítr narážející do karoserie. Nemluvě o tom šíleném hukotu když sešlápnete plynový pedál na podlahu. Uvedu příklad. Sešlapuji pedál na podlahu. Probouzím automat k životu. Chvilku mu trvá než pochopí, co se po něm vlastně chce. Sem tam neví, co zařadit. Je to těžkej pohodář, stejně jako zbytek auta. Jestli mě Hummer něco naučil, tak je to plynulá jízda.
Mimo asfalt…
Vytáhl jsem Hummera do terénu. Zajímá mě, jak si H3jka povede mimo asfalt. Musím uznat, že tady se Háčko cítí jako doma. Světlá výška 23 cm společně s malými převisy umožňují H3jce slušnou průchodnost terénem. Většinu překážek jsem projel lidově řečeno na volnoběh. Nejsem zkušený off-roaďák, dostat Hummer na limit se mi nepovedlo. Mám pocit, že jsem využil 1/4 jeho terénních schopností.

Je to hezký, ale co spotřeba?
Tuhle otázku jsem slýchal velmi často, kolik to vlastně žere? Hummer H3 má nádrž o objemu 87 litrů. Stačí párkrát sešlápnout plynový pedál na podlahu a vidíte, jak se hýbe ručička palivoměru. Pětiválcový Vortec s 2140 kg těžkým autem má plné ruce práce. Hlavně při rozjezdech z místa. Což se nejvíce odráží na spotřebě. Ve městě počítejte se spotřebou okolo 20l/100 km. Mimo město počítejte s nějakými 14ti až 16ti. Já jsem se dostal v kombinovaném cyklu na nějakých 15l/100 km. Když jsem blbnul v terénu, tak v nádrži bylo malé tornádo. V průměru se můj dojezd na plnou nádrž pohyboval mezi 450-500 kilometry. Záleželo hodně na tom kudy jsem zrovna jel.

Závěr…
Hummer H3 na mě zapůsobil v pozitivním smyslu. Pro mě osobně tohle byl zážitek. Háčko člověka nenutí jezdit rychle, spíš vás naučí klidu a plynulosti. Několikrát jsem se přistihl, že schválně jedu delší trasou abych se trochu pokochal. Hummer má silnou image a charakter neskutečného pohodáře. Hummer svým vzhledem poutá pozornost, dodnes se za ním lidé otáčí. H3 se v terénu neztratí a to člověku otevírá brány pro nová dobrodružství.

Třetí generace sdílí spoustu věcí s dalšími SUV od GM. Hummer H3 stojí na stejné platformě jako Chevrolet Tahoe. Ceny náhradních dílů nejsou tak drastické, jak by se na první pohled mohlo zdát. Osobně bych Hummer H3 označil jako skvělou vstupenku do světa amerických vozů. Je to jedna z těch amerik, která vás nebude stát spousty peněz. Navíc jde o velmi robustní a odolnou ojetinu. Vzhledem k jeho jednoduché konstrukci tu není moc, co by se mohlo pokazit.
Hodnocení: 4.6 / 5.0

1) Ideální vstupenka do světa amerik.
2) Velmi robustní a spolehlivá technika.
3) V terénu vás jen tak něco nezastaví.
4) Komfotní kožená křesla.
5) Naučí vás klidu a pohodě.
6) Styl a charisma.
7) Stačí vám na to řidičák skupiny B.

1) Nesnáší dálnice.
2) Relativně málo místa uvnitř.
3) Chce to osmiválec.
4) Nadměrný hluk v kabině nad 90 km/h
5) Nevýrazný interiér.
6) Jízda v druhé řadě sedadel není komfortní.
7) Otvírání zavazadlového prostoru zabere další parkovací místo.
Specifikace:
🚘 – Hummer H3
⛽️ – 3.5 L5
🚗 – 4×4, 4° Automat
💪 – 164 kW, 305 Nm
⏳️ – 10,6s 👉🏻 100 km/h
🕛 – Max. 160 km/h (el. omezeno)
Galerie:





















Komentáře