Propadák: Chevrolet SSR

Režim čtení

Chevrolet SSR je auto, které bylo předem určené k neúspěchu. Je to asi tím, že tento extravagantní vzhled nikdo nedokázal ocenit. Možná je to tím, že přišlo příliš brzy? Pojďme se vrátit zpět v čase. Do doby, kdy Chevrolet světu představil svůj bláznivý crossover. SSR, nebo-li Super Sport Roadster, měl premiéru na autosalónu v New Yorku v roce 2002. Výroba byla spuštěna o rok později. Tenhle model vydržel ve výrobě pouhé tři roky. Vzniklo něco okolo 24 000 kusů.

Super Sport Roadster…

Jak už samotný název napovídá, jde o kombinaci několika typů aut. Základem všeho je pick up pro dvě osoby. Tenhle pick up má navíc pevnou skládací střechu. Tudíž máte možnost z něj udělat i kabriolet. Aby toho nebylo po designové stránce málo, tak Chevrolet SSR má i rozšiřující bodykit. Auto vzdáleně připomíná americké hot-rody. Jde o takový retro styl. Vzadu pak najdeme dvě velké koncovky výfuku. Auto je obuto do specifických kol. Na přední nápravě najdeme pěti paprskové devatenácky, vzadu jsou pak dvacítky.

Kříženec od Chevroletu svým vzhledem rozděluje společnost. Někomu se líbí, jiní ho odsuzují. Abych se přiznal, tak mě se SSR celkem líbí. Je to úplně něco jiného. Z nějakého důvodu mi tohle auto dává smysl. Připomíná mi to autíčka hot wheels. Jenom teda v reálném měřítku.

Jedinečnost i uvnitř…

Chevrolet SSR je uvnitř stejně bláznivý jako zvenčí. Líbí se mi, že se v Chevroletu nebrali příliš vážně. Po otevření vás přivítá barevný interiér. Uvnitř SSR dominují lakované plasty. Barva okrasných plastů je totožná s vnějším lakem, což mi přijde fajn. Volant je také s troškou retro nádechu. Středová linie včetně volantu nese stříbrný pruh. Působí to jako kov, ale je to plast. Zajímavá je také konzola voliče automatické převodovky. Je to hodně specifická. Ostatně jako celé auto. Co se týká nějaké výbavy, mohli jste tu mít věci jako je klimatizace, bezklíčové odemykání, rádio s navigací nebo třeba elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla. Ty mohla být i kožená. Takový klasický americký standard, řekl bych. Nicméně tady nejde tolik o výbavu jako o styl. A ten teda Chevy SSR má!

Pod kapotou…

Pohonným ústrojím tohoto výstředního pick upu byl osmiválec. Zpočátku byl k dispozici atmosférický osmiválec s nepřímým vstřikováním o objemu 5.3 litru. Tenhle osmihrnek nabízí téměř 300 koní (213 kW – 290 PS) a kroutící moment dosahuje hodnoty 441 Nm. Motoru asistuje čtyřstupňová automatická převodovka. Veškerá síla putuje na kola zadní nápravy. Co se týká dynamiky, tak z nuly na stovku Chevrolet SSR 5.3 V8 zvládne pod osm sekund. Maximální rychlost této motorizace je lehce přes 200 km/h.

Od roku 2005 se zde objevil nový osmiválec. Jedná se o atmosférický osmiválec s označením LS2. Má objem šest litrů a je to stejný agregát jako používala například Corvette. Tenhle motor jste mohli mít i s manuálem. Výkon se zvedl na 390 koní. Nebo chcete-li 287 kW a kroutící moment vzrostl na 549 Nm. Chevy SSR s manuálem zvládne vypálit na stovku za 5,5s. Maximální rychlost této motorizace je 220 km/h. Poslední rok výroby onen osmiválec posílil na 400 koní, tedy 291 kW.

Jak se Chevrolet SSR líbí vám? Dali byste mu šanci nebo vás tohle auto vůbec neláká?

Specifikace:

🚘 – Chevrolet SSR LS2
⛽️ – 6.0 V8 LS2
🚗 – Pohon zadních kol, 6° Manuál
💪- 291 kW, 549Nm
⏳️- 5,5 👉 100km/h
🕛 – Max. 220 km/h

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod