Fascinace: Audi RS4 Cabriolet
Věděli jste, že Audi RS4 vznikla i jako kabriolet? Dnes se společně podíváme blíže na tenhle ostrý kabriolet z dílen Audi Sport.Jde o jedno z prvních aut bez střechy s přídomkem Audi RS. Pohodlně se usaďte, začínáme.
První a poslední RS4 bez střechy…
Audi RS4 byla většinu času vyráběná jako sportovně střižené kombi. První generace měla premiéru v roce 2000. Tehdy stála na základech první Audi A4, interně označované jako B5. Druhá generace Audi A4 se vrcholného provedení bohužel nedočkala a tak si to inženýři z Audi Sport vynahradili u třetí A4ky.
Audi RS4 B7 byla světu představena v roce2005. K dispozici byly dvě karosářské provedení. Tradiční Avant a Sedan. O rok později dorazila třetí varianta – kabriolet. Jde o první a zároveň poslední Audi RS4, která se dala koupit ve verzi se stahovací střechou. Zároveň se jedná o nejvzácnější provedení této RS4ky.
Tak trochu kočkopes…
Ačkoliv to na první pohled nevypadá, rozdílů od klasické karoserie je tu více než dost. RS4 Cabriolet stejně jako S4 nebo A4 bez klasické střechy máspecifickou zadní část vozu. Mimochodem je úplně stejná jako u předchozích generace. Spodní část specifické zádě zdobí dvě velké chromové koncovky výfuku. Vrcholné provedení RS4 je oproti běžnému modelu lehce rozšířeno. Poznáte to zejména na blatnících. Je takové více svalnaté. Další zásadní změnou je, že klasická čtyřka má dva páry dveří. Kabriolet o jeden pár dveří přišel. Střecha u kabrioletu je plátěná a elektricky ovladatelná. V případě, že chcete používat tento kabriolet i v zimě, dal se pořídit i takzvaný hardtop. Ten z vaší A4/S4/RS4 udělá elegantní coupátko. Musím uznat, že B7 s hardtopem nevypadá vůbec špatně.
Přední část je opticky totožná s kombíkem a sedanem. Podívejte na ten agresivně tvarovaný přední nárazník, na ty nádechy po bocích. Tyhle drobné detaily mám rád na těchto starších Audi RS modelech. Audi umělo udělat silné vozy, které na první pohled působí jako obyčejný model. Mimochodem, každá RS4ka B7 obouvá osmnácti palcové papuče s ikonickým vzhledem. Řekl bych, že jde o jedny z nejhezčích kol, které Audi vyrobilo. Z mého pohledu se jedná o velmi povedené auto. Jako mladšímu se mi moc nelíbila, ale s odstupem času se mi začala hodně líbit.
Poslední mohykán…
To nejlepší na RS4 je bezpochyby použitá technika. Pod kapotou Audi RS4 druhé generace je atmosférický osmiválec s přímým vstřikováním benzínu o objemu 4.2 litru. Osmihrnek nabízí 420 koní a 430 Nm kroutícího momentu. Tenhle agregát miluje otáčky. Například nejvyšší porce výkonu je při dosažení 7800 otáček. Veškerý výkon zpracovává manuální šestikvalt, který to posílá na všechna kola za pomoci stálého pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem typu torsen. Kroutící moment je rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Sprint z nuly na stovku zabere pět sekund. Maximální rychlost je tradičně omezená na 250 km/h. Bohužel veškeré výztuhy a úpravy karoserie si u úpravy na Cabrio vyžádaly slušnou porci kilogramů navíc. Pohotovostní hmotnost Audi RS4 kabriolet činí 1920 kg. Což je zhruba o 300 kg více, než má Avant.
Specifikace:
🚘 – Audi RS4 B7 Cabriolet
⛽️ – 4.2 V8 FSI
💪 – 309 kW, 430 Nm
🚗 – 6° Manuál, Quattro
⏳️ – 5s z 0 – 100 km/h
🕛 – Max. 250 km/h (el. omezeno)
Nepamatuji si, že bych to potkal kdy na našich silnicích :O
Ani já jsem ji neviděl 🤣