Hennessey Venom F5 a jeho motor “Fury” s 1817 koňskými silami!

Režim čtení

Texaský úpravce vozů nesoucí název Hennessey Performance je zase o krok blíže k dokončení jejich unikátního hypersportu s označením Venom F5. První ilustrační fotografie jste již měli možnost vidět v roce 2014. John Hennessey, CEO firmy nesoucí jeho jméno ve svém názvu, tehdy vypustil do světa pouze fotky dokončeného exteriéru a nákresu interiéru. Venom F5 by měl být jeho nástrojem pro překonání rychlostních rekordů firem Koenigsegg a Bugatti. Nyní přišel na řadu pohonný agregát, který již je sestaven a testován.

Pohonný agregát

Nově vyvinutému motoru vlastní výroby říkají “Fury” (v překladu “zběsilost”). Jedná se o motor V8 s objemem 6,6 litru tlakovaný dvěma turbodmychadly. Vnitřnosti motoru se sestávají z kovaných komponentů, výfukový systém je vyroben z titanu a sací systém z hliníku. Firma Hennessey se obvykle pouští do šílených projektů, z minulosti jste možná zaslechli označení Hennessey Venom GT. Kdo má v podvědomí minulé projekty této firmy, asi nebude překvapen, že výkon Venomu F5 je taktéž naprostá šílenost. Motor už ve fázi testování produkuje těžce uvěřitelných, skoro až nezkrotných 1817 koní (t.j. 1336kW) a 1617Nm!

Specifikace motoru Hennessey Venom F5 V8:

• Výkon: 1817 koní při 8 000 ot./min.
• Krouticí moment: 1617Nm při 5 500 ot./min.
• Omezovač otáček: 8 200 ot./min.
• Objem 6,6 litru
• Vrtání: 4,125 palce
• Zdvih: 3,750 palce
• Hliníkové sací potrubí s integrovaným chlazením voda/vzduch
• Kované hliníkové písty (kompresní poměr 10,0:1)
• Kované ocelové lehké spojovací tyče H-Bean
• Kované ocelové šrouby ojnice
• Lehký klikový hřídel určený pro extrémní aplikace
• Kovaný ocelový blok motoru V8
• Hliníkové hlavy válců s vysokým průtokem s titanovými sacími ventily
• Inconel výfukové ventily s duálními pružinami
• Kované vačkové hřídele
• Hydraulické zvedáky ventilů pro extrémní zatížení
• Extrémně odolné ocelové ventilové tyčky
• Extrémně odolná kolébková ramena z nerezové oceli
• Dailey Engineering 4-stupňový olejový systém pro čištění olejové vany
• Dailey Engineering Billet CNC hliníková olejová vana
• Dvě turbodmychadla od firmy Precision s kuličkovým ložiskem (hliníkový blok 76 mm), každé o potencionálním výkonu 1 350 koní na turbo, což zvyšuje tlak 23psi (1,6 baru)
• 3D tisknuté titanové turbokompresorové uložení
• Dvojité turbo wastegaty s vysokým průtokem
• Dvě turbodmychadla s vysokým průtokem
• Vstřikovače paliva s vysokým průtokem, 2 na válec
• Vysokoproudová nerezová 7,62cm twin turbo downpipe
• Katalyzátory s vysokým průtokem
• Vysokoprůtokový 3,5 titanový výfukový systém

Vyjádření Hennessey Performance

Dle tvrzení firmy Hennessey má být Venom F5 schopen akcelerovat z 0 na 300km/h za méně než 10 sekund. Už v roce 2014, kdy první snímky tohoto unikátu spatřili světlo světa Hennessey tvrdil, že nově vyvíjeným hypersportem chce zamířit až k maximální rychlosti 290 mil za hodinu (t.j. 466km/h). Tím by porazil dosavadní silniční rekord Koenigseggu Agera RS, z roku 2017 s naměřenými 444,6 km/h.

Konkurence nezahálí

Mezitím ale stačila firma Bugatti se svým vozem s označením Chiron vytvořit rychlostní rekord 490,5km/h na polygonu Ehra-Lessien. Pro tento rychlostní test automobilka Bugatti sice použila vysoce upravený model, ale svůj cíl pokořit bájných 300 mil za hodinu (482,8km/h) již má v kapse a v pokusech o další rychlostní rekordy se již angažovat nechce. Jestli bude model Venom F5 schopen zdolat tuto laťku je zatím ve hvězdách.

Závěrem

Hennessey má v plánu vyrobit pouze 24 exemplářů Venomu F5 a cenovka je zatím stanovena na 1,6 milionu dolarů (+- 37,6 mil. kč). Každý zájemce o koupi tohoto unikátu bude muset být schválen samotným zakladatelem značky Johnem Hennesseym.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod