Hennessey Venom F5 a jeho motor “Fury” s 1817 koňskými silami!
Texaský úpravce vozů nesoucí název Hennessey Performance je zase o krok blíže k dokončení jejich unikátního hypersportu s označením Venom F5. První ilustrační fotografie jste již měli možnost vidět v roce 2014. John Hennessey, CEO firmy nesoucí jeho jméno ve svém názvu, tehdy vypustil do světa pouze fotky dokončeného exteriéru a nákresu interiéru. Venom F5 by měl být jeho nástrojem pro překonání rychlostních rekordů firem Koenigsegg a Bugatti. Nyní přišel na řadu pohonný agregát, který již je sestaven a testován.
Pohonný agregát
Nově vyvinutému motoru vlastní výroby říkají “Fury” (v překladu “zběsilost”). Jedná se o motor V8 s objemem 6,6 litru tlakovaný dvěma turbodmychadly. Vnitřnosti motoru se sestávají z kovaných komponentů, výfukový systém je vyroben z titanu a sací systém z hliníku. Firma Hennessey se obvykle pouští do šílených projektů, z minulosti jste možná zaslechli označení Hennessey Venom GT. Kdo má v podvědomí minulé projekty této firmy, asi nebude překvapen, že výkon Venomu F5 je taktéž naprostá šílenost. Motor už ve fázi testování produkuje těžce uvěřitelných, skoro až nezkrotných 1817 koní(t.j. 1336kW) a 1617Nm!
Specifikace motoru Hennessey Venom F5 V8:
• Výkon: 1817 koní při 8 000 ot./min.
• Krouticí moment: 1617Nm při 5 500 ot./min.
• Omezovač otáček: 8 200 ot./min.
• Objem 6,6 litru
• Vrtání: 4,125 palce
• Zdvih: 3,750 palce
• Hliníkové sací potrubí s integrovaným chlazením voda/vzduch
• Kované hliníkové písty (kompresní poměr 10,0:1)
• Kované ocelové lehké spojovací tyče H-Bean
• Kované ocelové šrouby ojnice
• Lehký klikový hřídel určený pro extrémní aplikace
• Kovaný ocelový blok motoru V8
• Hliníkové hlavy válců s vysokým průtokem s titanovými sacími ventily
• Inconel výfukové ventily s duálními pružinami
• Kované vačkové hřídele
• Hydraulické zvedáky ventilů pro extrémní zatížení
• Extrémně odolné ocelové ventilové tyčky
• Extrémně odolná kolébková ramena z nerezové oceli
• Dailey Engineering 4-stupňový olejový systém pro čištění olejové vany
• Dailey Engineering Billet CNC hliníková olejová vana
• Dvě turbodmychadla od firmy Precision s kuličkovým ložiskem (hliníkový blok 76 mm), každé o potencionálním výkonu 1 350 koní na turbo, což zvyšuje tlak 23psi (1,6 baru)
• 3D tisknuté titanové turbokompresorové uložení
• Dvojité turbo wastegaty s vysokým průtokem
• Dvě turbodmychadla s vysokým průtokem
• Vstřikovače paliva s vysokým průtokem, 2 na válec
• Vysokoproudová nerezová 7,62cm twin turbo downpipe
• Katalyzátory s vysokým průtokem
• Vysokoprůtokový 3,5 titanový výfukový systém
Vyjádření Hennessey Performance
Dle tvrzení firmy Hennessey má být Venom F5 schopen akcelerovat z 0 na 300km/h za méně než 10 sekund. Už v roce 2014, kdy první snímky tohoto unikátu spatřili světlo světa Hennessey tvrdil, že nově vyvíjeným hypersportem chce zamířit až k maximální rychlosti 290 mil za hodinu (t.j. 466km/h). Tím by porazil dosavadní silniční rekord Koenigseggu Agera RS, z roku 2017 s naměřenými 444,6 km/h.
Konkurence nezahálí
Mezitím ale stačila firma Bugatti se svým vozem s označením Chiron vytvořit rychlostní rekord 490,5km/h na polygonu Ehra-Lessien. Pro tento rychlostní test automobilka Bugatti sice použila vysoce upravený model, ale svůj cíl pokořit bájných 300 mil za hodinu (482,8km/h) již má v kapse a v pokusech o další rychlostní rekordy se již angažovat nechce. Jestli bude model Venom F5 schopen zdolat tuto laťku je zatím ve hvězdách.
Závěrem
Hennessey má v plánu vyrobit pouze 24 exemplářů Venomu F5 a cenovka je zatím stanovena na 1,6 milionu dolarů (+- 37,6 mil. kč). Každý zájemce o koupi tohoto unikátu bude muset být schválen samotným zakladatelem značky Johnem Hennesseym.
Na tohle jako uz je potreba pilotni prukaz ne????? 😀
Taky bůhví, kam až se výkonem dostanou.. jak jsem psal výše, vše je ve fázi testování 🙂
Greta na ne musi byt pysna lol 😀
Rad bych podotknul ze prvni vozy jsou UZ venku, plne funkcni 👀 jejich vykon je zatim Jen 1600 ale I to je dost 🫣😁 verim ze video a fota SEM UZ nekde sdilel 😁
I 1600 je masakr! :O