Starý a spolehlivý vůz? Který je ten nejlepší?

Na co si dát pozor u starších vozidel?
Starý a spolehlivý vůz – existuje vůbec? U všech starších aut narazíte na korozi, která je úhlavním nepřítelem motoristů. Ať už ve větším či menším měřítku. To je první věc, na kterou koukat při koupi ojetého vozidla. Každá automobilka měla problémy s jinými částmi, které nadměrně korodovaly. Avšak většinou jsou to prahy či zadní lemy. Také přední blatníky, ale ty jsou většinou snadno vyměnitelné.
Pokud se jedná o nějaký starý kousek s malým nájezdem, tak se alespoň pohledem do interiéru (řadící páka, volant, řidičova sedačka) ujistěte, že to odpovídá najetým kilometrům. Pokud má auto s nájezdem do 100 000 kilometrů jeden z těchto prvků vozu viditelné poškození, může se jednat o „stočeninu„. Často jsou totiž tato auta napadena bazarníky, kteří stáčí kilometry a jejich motto častokrát bývá „cena pevná, kilometry dohodou„. Pak vám zatají spousty informací co se týče pravidelných výměn oleje či rozvodů a problém je na světě.
Ujistěte se, jestli motor startuje za tepla i za studena, zda odněkud nevychází podivné či hlasité zvuky.
Počítejte s výměnou brzd, provozních náplní a možná i rozvodů. Je to běžná věc, kterou ale spousta majitelů zanedbá a pak to raději vyvěsí na inzerci.
Auto s jakým motorem si tedy pořídit?
Mezi nejspolehlivější motory se za posledních 20 let řadí francouzské agregáty. Ty nejpoužívanější, německé, jsou paradoxně až v druhé polovině žebříčku.
První příčky
Renault – 2.0 dCI anebo benzinové motory jako je 1.4 a 1.6 16v
Chrysler– 3.8 V6
Chevrolet, Aston Martin – V12
Střední příčky
Honda – 1.8 i-VTEC
Ford– 1.6 16v
Peugeot – 1.4 16v
Škoda, Volkswagen, Seat, Audi– 1.4 16v, 1.8 T, 1.9 TDI
Opel – 1.4 T
Poslední místa
BMW, Daihatsu, Jaguar, Rover, Kia, Subaru
Samozřejmě záleží kus od kusu. Pokud auto (motor, podvozek či karoserie) nedostalo žádný servis, ač ho vyžadovalo, není se čemu divit, že na tom bude bídně. Většina benzínových motorů z dob 1995-2005 dnes trpí na spotřebu oleje, hlučnější zdvihátka a podobné projevy stáří. Naftové motory trpí na úniky oleje všemi možnými těsněními, kapajícími palivovými hadičkami apod.
Komentáře