4-Rotorová Mazda RX-7

Režim čtení

Kultovní Mazda RX-7 třetí generace je mokrým snem nejednoho milovníka Japonských aut. Model taktéž přezdívaný RX-7 FD3S se už velmi těžko shání ke koupi. Je jich opravdu málo, jejich cena roste astronomickou řadou a i po tolika letech je to po designové stránce stále nadčasové auto.

Mnoho lidí se modelům RX-7 a pozdější RX-8 spíše vyhýbá, protože jejich pohonnou jednotkou je Wankelův Rotační motor. Spousta lidí se ho bojí, protože jej umí málokdo servisovat a co se týče výdrže a nákladů na opravy je na tom hůře, než dnešní standardně užívané motory. O Wankelova motoru jsme v minulosti psali, náš článek si můžete přečíst na tomto odkaze. Pokud Vás i po jeho přečtení případné zvažování koupě neodradí, jedině dobře! Motor přes všechny jeho neduhy má dosti specifický zvuk, zvládá práci v širokém spektru otáček, kde je maximum u upravených vozů i nad 10 000 ot./min. a např. model RX-8 s motorem o obsahu 1,3 litru produkuje neuvěřitelných 231 koní!

Zpět k tématu, který mě motivoval k psaní příspěvku. V USA majitel jedné moc pěkné RX-7, jménem David Zachary Mazzei, dopřává hodně výkonových úprav, které dělají z jeho vozu neřízenou střelu! Jeho vůz je osazen rovnou čtyřmi rotory (standardní Wankel má jeden) a turbem, do kterého bych dost možná i strčil celou svou hlavu! Na posledním ladění mapy řídící jednotky se maximální výkon zastavil na 950 koních! Určitě to nebude konečné číslo, jelikož majitel vozu touto bestií doslova žije. Níže koukněte na video z výkonové brzdy případně navštivte Instagram Davida 🙂

Video

Instagram majitele

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod