Nezapomenutelná auta z historie automobilismu

Režim čtení

Dnes se podíváme do historie automobilismu na konkrétní modely aut, které ji zásadně ovlivnily. Zmíním jen kousky, které ovlivnily vývoj techniky či automobilky samotné.

BMW 328 (1936)

Jeden z prvních vozů, který se zapsal do historie automobilismu v minulém století. Dokázal totiž uhánět až 100 km/hod. A to především díky své nízké hmotnosti – 830 kilogramů. Vůz byl poháněn obyčejným dvoulitrovým motorem o výkonu 59 kW.

Volkswagen Type 1 (1938)

Je vlastně předchůdcem VW Beetle Návrh, se kterým přišel A. Hitler a do finální podoby jej uvedl Ferdinand Porsche. V té době se stal ikonou Volkswagenu. Byl jedním z nejvíce prodávaných vozů hned za VW Golf.

Fiat500 (1957)

Inspirace k tomuto vozu přišla od MINI. Toto byl ale zdokonalený a vylepšený model, akorát od Italské automobilky Fiat. Malý a levný vůz, který je vhodný do města. Byl osazen malým dvouválcovým motůrkem o výkonu 16 kW a v ostřejší verzi Abarth měl pak výkon necelých 28 kW.

Ford Mustang (1964)

Významný americký vůz, který se stal ikonou “muscle car“. Nebyl ani tak drahý, na to jak honosně vypadal. Na tuto dobu to byl jeden z luxusnějších vozů. Nejvýkonnější verze této první generace disponovala motorem V8 o výkonu 202 kW.

Porsche911 Turbo (1974)

Model 911 byl považován za důležitý historický milník díky svému přeplňovanému agregátu. Tato technologie sice nebyla novinkou, ale nebyla vůbec spolehlivá až do příchodu911ky. Tento model vše změnil od základu. Stal se vítězem mnoha soutěží a závodů a jistou dobu neměl konkurenta. Porsche využilo šance a obrovského potenciálu a dotáhlo ho k dokonalosti.

Volkswagen Golf GTI (1975)

Tento malý hot-hatch ovlivnil vývoj trendu malých rychlých autíček i samotného Volkswagenu.GTI se již od první generace odlišovalo výraznými prvky. GTI výbava měla nejsilnější motor a nejlepší výbavu. Bylo to poznat již na první pohled, že to nebude jen tak nějaký obyčejný Golf. V tomto duchu Volkswagen vyrábí modely GTI dodnes.

Audi Quattro (1980)

První čtyřkolka, která se stala ikonou této automobilky. Má to dáno už v logu. Ve své době neměla konkurenci. Stálý pohon 4 kol nebyl v prvopočátku až tak žádaný, to se ale později rychle změnilo.

Okrajově zmíním MazduMX-5(1989), která sklidila obdiv hlavně za svůj vzhled a sportovního ducha. A poté BMW X5 (1999), které bylo vychvalováno díky funkčnosti jako SUV a své V8 pod kapotou. TeslaModel S by se dal počítat jako nejvíce přelomový elektromobil dnešní doby. Právě tímto vozem začala éra elektromobilismu, který je v poslední době velmi diskutovaným tématem.

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod