Fascinace: Hummer H200 Limousine

Režim čtení

Hummer je mezi námi autíčkáři celkem známý pojem. První Hummer byl prakticky civilní verzí vojenského Humvee, o tom ale někdy jindy. Možná budete překvapeni, ale já na tyhle off-roady nikdy moc nebyl. Můj nejoblíbenější model od této americké automobilky je druhý v pořadí – Hummer H2, který už nebyl jen o výletech mimo asfalt. Dnes vám představím jednu speciální variantu tohoto modelu.

Druhý v pořadí…

První generace byla zaměřená čistě na off-road. Tím si získala hodně fanoušků. Jenže pro běžné potřeby šlo o velmi těžkopádné vozidlo. Druhá generace měla tyto dva naprosto odlišné světy propojit. Mělo jít o stylové SUV a zároveň funkční náčiní do terénu. Jestli se tyhle světy povedlo propojit, nechám na vás. Hummer H2 přišel už v roce 2002! H2jka vydržela ve výrobě až do roku 2010. Za tu dobu vzniklo nespočet variant. Pojďme si představit mou nejoblíbenější!

Jezevčík jménem Hummer!

Ano, je to tak! Hummer H2 vznikl i jako limuzína. Je to trochu bizár, ale tohle je prostě amerika. Osobně bych H2 “Stretch Limousine” označil za takovou moderní definici amerického snu. Ještě dodám, že limuzíny jsou vyráběny ručně. Jedná se o zakázkovou výrobu mimo automobilku. Nejznámější firmou zabývající se stavbou Hummer limuzín je firma Krystal. Nejčastěji se setkáte s modelem Hummer H200 Limousine. Což v překladu znamená Hummer H2, který byl prodloužen o 200 palců nebo chcete-li 5,08 m. Ve výsledku tu máme 9,9m dlouhou limuzínu. Samotná šířka přesahuje dva metry a na výšku H2 Limo měří něco málo přes 2,7m. Rozvor náprav dosahuje hodnoty neuvěřitelných 8,2 metrů.

Hummer H200 Limousine pojme 10-20 cestujících. Počet míst se odvíjí od zvolené konfigurace. Bylo jen na vás, jak vaše limuzína bude vypadat. Ultra luxusní Hummer nabídne hudební aparaturu s výkonem o hodnotě 4000W. Pak tu máme několik televizí, plnohodnotný bar, palubní telefon a obrovský kožený gauč. Řidiče pak odděluje stěna s výsuvným oknem. Prostor pro řidiče se příliš neliší od běžného Hummeru.

Pod kapotou…

Limuzína postavená na bázi Hummeru H2 měla vždycky osmiválec. První modely měli k dispozici osmiválec objemu šesti litrů, později objem vzrostl na 6.2 litru. V každém případě se jedná o atmosférický osmihrnek s nepřímým vstřikováním benzínu. Základní motorizace produkuje 330 koní a 495 Nm kroutícího momentu putuje přes čtyřstupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Později se zde objevil automat s pěti rychlostními stupni. Silnější motorizace nabídne bezmála 400 koní a 574 Nm kroutícího momentu. Bohužel jsem nikde nedohledal, jak je na tom limuzína z pohledu zrychlení na stovku. Možná by to byl zajímavý údaj. Běžná verze Hummeru H2 s 6.0 V8 to zvládne pod 11 sekund. Což není zrovna oslňující údaj, ale u Hummeru nikdo nešlo o rychlost. Maximální rychlost H200 Limousine je omezená na 150 km/h. Takhle to nezní moc lákavě, ale musíme vzít v potaz, že tato limuzína váží 3500 kg! Bez posádky!

H200 Limo stejně jako běžná H2 stojí na rámu. Mimochodem Hummer H2 stojí na stejné podvozkové platformě jako Chevrolet Tahoe. Co se odpružení týče, tak na rozdíl od běžné produkce limuzína využívá klasického podvozku s vinutými pružinami. Vzduchové odpružení by zde nedávalo velký smysl s ohledem na celkové rozměry, jelikož zde přibylo zhruba 600 kg. Musel se upravit i brzdový systém. Celá brzdová soustava byla zesílena a dimenzovaná podle potřeb úpravce. Ještě dodám, že Hummer H200 standardně obouvá sedmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 305/70 R17!

Co se elektronických systémů týče, tak tu toho moc není. Jistě najdeme tu systém ABS nebo například protiprokluz. Ovšem tím to tak nějak končí… Jo, málem bych zapomněl! Některé kusy mají dokonce uzávěrku diferenciálu. Pro případ, že byste chtěli na výlet mimo asfalt. Ano, i tací se najdou…

Specifikace:

🚘 – Hummer H200 Limousine
⛽️ – 6.2 V8 MPI OHV
🚗 – 4×4, 5° automat
💪 – 293 kW, 574 Nm
⏳️ – ???
🕛 – Max. 150 km/h
📸 – @random_carspotting.pilsen

Podobné články

Komentáře

Domů
Blog
Události
Inzerce
Obchod